איך להגיע למשרת הייטק ב-5 שלבים

בין אם אתם מרגישים שמיציתם את תחום הקריירה הנוכחי שלכם, ובין אם בא לכם לפרוץ גבולות חדשים ולתת לקריירה שלכם לעוף הכי רחוק שאפשר עם החברות המובילות בשוק – ענף ההייטק הוא כיוון מרגש ומאתגר שרבים רוצים להיכנס אליו. עם זאת, תהליך ההסבה ודריסת הרגל הראשונית יכולים להרגיש מסובכים לבאים מחוץ לתעשייה, וכדי להקל ריכזנו עבורכם את חמשת השלבים החשובים לכניסה למשרת ההייטק הראשונה שלכם

 

1. בחירת התחום הכי נכון עבורכם

בניגוד למה שכולם חושבים – יש בעולם ההייטק הרבה יותר מאשר רק מתכנתים. שיווק, ניהול לקוחות, אופרציה, בדיקות תוכנה, ניהול פרויקטים, ואפילו משאבי אנוש – כולם תחומים מרתקים ומאתגרים כשהם נמצאים בתוך מסגרת של חברה טכנולוגית או סטארט-אפ. השלב הראשון בדרך שלכם למשרה הבאה הוא לבחון את היכולות שלכם, ולבחור את המסלול הנכון ביותר, טכנולוגי יותר או פחות.

 

2. אל תהססו לקחת קורס מקצועי בתחום

בין אם אתם כבר אנשי פרסום או משאבי אנוש עם ניסיון, או מגיעים בלי ניסיון בכלל – אחד הצעדים הנכונים והחשובים ביותר בדרך למשרה הבאה שלכם הוא קורס מקצועי, ואידיאלי לעניין הוא קורס שמותאם למשרת הייטק. כיום יש לא מעט מכללות וקורסים מקצועיים שיכולים להתאים לרכישת ניסיון ראשוני בתחום. פרטים נוספים ניתן למצוא כאן svcollege.co.il.

 

3. הסבת קורות החיים שלכם להתאמה להייטק

בניגוד לשוק העבודה הרגיל, להייטק, ובמיוחד להייטק הישראלי, יש חוקים משלו. עם אנשים רבים שמסתערים על כל משרה פנויה, קורות החיים שלכם הם מסמך חשוב יותר מאי פעם, והתאמה שלהם לחוקים הדקדקניים של ההייטק חשובה ממש. על המסמך להיות באנגלית, להתאים לדף אחד, ואם הוא מעוצב היטב – בכלל שיחקתם אותה. אל תהססו להתייעץ בנושא עם חברים מהתחום או עם אנשים שמתעסקים בתחומי משאבי האנוש.

 

4. הכינו את עצמכם לתהליכי המיון שתעברו

בעוד שמשרות אחרות לרוב יכללו ראיון או שניים, תהליך כניסה לתפקידים בהייטק יכול לכלול גם עד 6 שלבים, כולל מבחנים מעשיים, פתרון בעיות בזמן אמת, ראיונות עם גורמי HR ועם הצוותים המקצועיים, ועוד מבחנים נוספים בהתאם לסוג המשרה והתחום. לכל תחום יהיה סט של מבחנים ספציפיים. זכרו לשאול כבר בשלבי הטלפון הראשון עם חברה מראיינת, מה תהליך המיון הייחודי שלה.

 

5. חפשו להשיג ניסיון ראשוני או סטאז׳

אם אתם מבצעים הסבה או שזו תחילת הדרך שלכם בעולם ההייטק – רוב הסיכויים שאין לכם ניסיון מעשי בתחום. נסו למצוא הזדמנויות דרך חברים וקרובי משפחה להיכנס בסטאז׳ או התמחות ראשונית לתפקידים, גם אם זה לטווחים קצרים או בתשלום נמוך. ניסיון זה יהיה תעודת ההוכחה שלכם במשרות ג׳וניור שונות וייתן לכם יתרון על המתחרים.

 

לסיכום, ישראל תמיד הייתה בעלת רוח יזמית, וגם במשרה ראשונה בהייטק – אם תרצו אין זאת אגדה. להיכנס לתחום חדש יכול להיות מאתגר אבל דרך חמשת השלבים שהצגנו אנחנו מאמינים שתצליחו להגיע לתפקיד המיוחל. בהצלחה!

אישה עובדת בחברת הייטק

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?