החלפת ציוד מחשב

מחפשים שירותי החלפת ציוד מחשב? ריכזנו עבורכם את טכנאי המחשבים והמעבדות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

כסף זו לא מילה גסה. בעידן בו החינוך הפיננסי נכנס עמוק לשיח, ישנה מודעות גוברת לחסכון וכך גם כשזה נוגע למחשב שלנו. אם בעבר היד הייתה קלה על ההדק לקניית מחשב חדש בעת תקלה, כיום נמצא רבים שיעדיפו להחליף את ציוד המחשב על פני קנייה מחדש. החלפת ציוד מחשב רלוונטית הן במצב של תיקון תקלה והן כשרוצים לשדרג את המחשב. אז איך מתבצעת החלפה של רכיבים שונים במחשב ומהן העלויות? לפניכם סקירה קצרה.

 

תקלה במחשב? החלפת ציוד מחשב במקום קנייה

כמעט כל עבודה או עיסוק מקצועי כיום מצריך את בעל המקצוע שימוש במחשב כזה או אחר. שימוש רב במחשב מביא עמו גם תקלות רבות. תקלות רבות מביאות להבנה כי לא ניתן עם כל תקלה לקנות מחשב חדש ולכן יש לאתר את מקור התקלה ולטפל בה נקודתית. אין זה מפתיע אם כך שמעבדות תיקון והחלפת ציוד מחשב צצות כפטריות אחרי הגשם. המעבדות השונות מציעות החלפה של מגוון ציוד מחשבים החל מהחלפת מקלדת ומסך מחשב, עבור בהחלפת דיסק קשיח וכלה בהחלפת לוח אם וספק כוח.

תקלה במחשב? החלפת ציוד מחשב במקום קנייה

 

שידרוג- למה לא אם אפשר?

נכון שלרוב החלפת ציוד מחשב מתבצעת כמענה לתקלה במחשב. עם זאת, החלפה של חלקי חילוף שונים במחשב נובעת לא אחת מהרצון לשדרג את המחשב מבלי להשקיע הוצאה של קניית מחשב חדש. ופעמים רבות מדובר בשילוב של שניהם. כלומר, לא אחת נמצא משתמשים שמגיעים למעבדה בשל תקלה במחשב ועל הדרך מחליפים ציוד נוסף כדי לשדרג את המחשב ולצאת עם הרגשה של מחשב חדש וחדשני. בעצם, למה לא אם אפשר?

 

איזה ציוד במחשב ניתן להחלפה?

למעשה, כמעט כל רכיב במחשב הינו בר החלפה. אולם, נרצה להחליף ציוד ספציפי כאשר נדע למקד את מקור התקלה או כאשר נרצה לשדרג את המחשב באמצעות התערבות ממוקדת. לפניכם מספר דוגמאות של החלפות רווחות של ציוד מחשב, תוך התייחסות לתפקיד הציוד המוחלף, לאופן ביצוע ההחלפה, וכן לטווחי מחירים.

איזה ציוד במחשב ניתן להחלפה?

 

החלפת מקלדת

מבין חלקי הציוד השונים במחשב, המקלדת נחשבת לחלק הפשוט ביותר להחלפה. החלפת מקלדת במחשבים נייחים הינה קלה לביצוע וניתן לעשות זאת אף באופן עצמי. החלפת מקלדת במחשבים נייחים כוללת פירוק המקלדת באמצעות החיבורים התחתונים והחלפתה במקלדת חדשה תואמת.

עם זאת, כאשר מדובר במחשבים ניידים, החלפת המקלדת הינה מהלך מורכב יותר ומצריך מעורבות של טכנאי מאחר והדבר מצריך ידע ומיומנות, וכן שימוש בכלים מתאימים שיש ברשות הטכנאי. עלויות החלפת מקלדת נעות בין 450 – 700 ₪.

 

החלפת מסך מחשב

מסך או צג המחשב מהווה את הנדבך המרכזי בחזות המחשב. התצוגה המוצגת על גבי מסך המחשב, בין אם היא קפואה ובין אם היא נעה, מתאפשרת תודות לחיבור המסך למחשב באמצעות כרטיס גרפי השולח אותות למחשב. מסכי מחשב נבדלים זה מזה הן בגודלם והן בקריטריונים שונים כרזולוצייה, בהירות, יחס הניגודיות ועוד. כמו כן, בדומה למכשירים סלולאריים קיימים גם במחשבים מסכי מגע.

סיבות אפשריות להחלפת מסך מחשב הן שברים וסדקים במחשב. סיבות נוספות כוללות כתמי צבע על המסך, פסים שחורים או צבעוניים על גבי המסך, מסך מהבהב, מסך שחור או לחלופין מסך מואר באור לבן וכדומה. יש להבחין בין תקלות שמקורן במסך עצמו לבין תקלות שמקורן ברכיב אחר כלוח האם של המחשב, במקרים אלה החלפת המסך לא תסייע ויש צורך באיתור מקור התקלה במחשב.

עלויות החלפת מסך משתנות בהתאם לגודל ולסוג המסך. עלויות החלפת מסך במחשבים נייחים נעות בין 200-350 ₪, בעוד שעלויות החלפת מסך במחשבים ניידים רגילים נעות בין 350 ₪ ל-800 ₪ בהתאם לגודל וסוג המחשב. כאשר מדובר במסכי מגע המחירים מאמירים והעלויות כבר נעות בין 600 ₪ ל2800 ₪ ואף יותר. בעת החלפת מסכי מגע יש לוודא במסגרת התשלום התאמה גם בין המסך המוחלף לבקר התואם למסך.

החלפת מסך מחשב

 

החלפת דיסק קשיח

דיסק קשיח/ כונן קשיח או בשמו הרשמי HDD- Hard disk drive הוא רכיב זיכרון, על גביו נשמרים מידע ונתונים. יש להבחין בין דיסק קשיח חיצוני לדיסק קשיח פנימי. כיום רבים משתמשים גם בדור החדש של כונני אחסון הזיכרון, ה-SSD.

החלפת דיסק קשיח מתבצעת כאשר נגרם נזק לדיסק כגון נזק לראשי הדיסק. החלפת דיסק קשיח חיצוני פשוטה יותר מהחלפת דיסק קשיח פנימי שכן אינה מצריכה פתיחה של המחשב. כאשר מוחלף דיסק קשיח פנימי יש חשיבות רבה לסביבה סטרילית למניעת כניסת אבק למחשב ולדיוק בהחלפה. עלויות ההחלפה של דיסק קשיח נעות בין 400-800 ₪. לעתים מתקיימת החלפה של הדיסק הקשיח גם כשרוצים להרחיב את נפח האחסון של המחשב.

 

החלפת לוח אם

לוח האם הוא רכיב מרכזי במחשב, המקשר בין הרכיבים השונים של המחשב. על גביו של לוח האם מצויים רכיבים ככרטיסי המחשב (כרטיסי קול ומסך, כרטיס אינטרנט), הדיסקים הקשיחים, המעבד, הזיכרון ועוד. רכיבים אלה מחוברים ללוח האם באופן ישיר או באמצעות חוטים. ניתן להחליף את לוח האם כולו או רכיבים מסוימים בלוח זה.

החלפה של לוח האם נחשבת למורכבת בשל הצורך בפירוק והרכבה מיומנים, בייחוד כשההחלפה מתבצעת במחשב נייד. בהתאם, עלויות תיקון או החלפה של לוח אם במחשב נייד נעות בין 400 -500 ₪, ואילו במחשב נייד בין 1000 – 1300 ₪.

 

החלפת ספק כוח

ספק הכוח או בשמו הרשמי PSU- Power Supply Unit הוא מרכז האנרגיה של רכיבי המחשב השונים. ספק הכוח אמון על סיפוק מתח וזרם חשמלי למעגלים החשמליים במחשב. רכיבים רבים במחשב כמעבד, לוח האם והדיסקים הקשיחים ניזונים ממתחי החשמל שמספק ספק הכוח.

ספק כוח תקול עשוי לגרום לנזקים שונים ואף לחוסר יכולת להדליק את המחשב.

החלפת ספק כוח הינה מורכבת וכוללת עיסוק עם כבלים והברגות שונות. לשם החלפה מוצלחת יש לבדוק כי אין רכיבים נוספים שנפגעו כתוצאה מהתקלה בספק, אחרת החלפת הספק תיתן רק מענה חלקי. פעמים רבות יש המעוניינים בשידרוג ספק הכוח בתוספת של כ-100 וואט כדי לעמוד בעומסים גבוהים. עלויות החלפת ספק הכוח נעות בין 250-500 ₪ במחשבים נייחים ובין 400-500 ₪ במחשבים ניידים.

בהקשר זה, יש לשים לב שספק הכוח לא יוחלף בספק כוח גנרי, שמקורו בחברה לא אמינה ואינו מגיע עם אחריות. ספקי כוח גנריים עשויים לגרום לנזק עצום למחשב החל מנצילות נמוכה ועד לכדי יצירת נזק של ממש ואף קצר ופגיעה בחומרת המחשב.

החלפת ספק כוח

 

החלפת מאוורר

המאוורר שמותקן במחשב של כל אחד הנו בעל חשיבות גדולה ביותר, עליו לדאוג לקירור המתמיד של המעבד שנוטה להתחמם בשל הסביבה בה הוא נמצא. חשוב לציין מראש, ללא מאוורר תקין לא ניתן לעבוד עם המחשב, המעבד יתחמם ובשלב מסוים יחדל לעבוד.

הסיבות לכך שמאוורר מפסיק לפעול הן שחיקה טבעית, או הצטברות של אבק שפשוט מונע את הפעולה הסיבובית שאמורה להתקיים. הדרך לדעת שהמאוורר שלכם מקולקל היא על ידי כך שאינכם שומעים את עבודתו, או שהוא עובד מאוד לאט, או שהוא מייצר רעש חזק במיוחד המעיד על בעיה. במידה וזיהיתם בעיה בתפקוד המאוורר שלכם, אל תמהרו להזמין טכנאי. ראשית, נקו את סביבת המאוורר וככל שניתן את פתח האוורור החיצוני שלו במארז, יתכן ופעולה זו תחזיר את המאוורר שלכם לתפקוד מלא. במידה וניקוי המאוורר לא פתר את הבעיה, הזמינו טכנאי מחשבים שיבדוק היכן נמצא הכשל ויציע פתרון הולם.

החלפת המאוורר אינה פעולה מורכבת וכל טכנאי מחשבים יבצע אותה בקלות רבה. עלות החלפת המאוורר תנוע בין 220 שקלים לבין 440 שקלים, המחיר הנ"ל כולל את עלות המאוורר החדש ועלות העבודה של הטכנאי.

תפקיד המאוורר במחשב נייד אינו שונה ממחשב נייח אולם, יש לו תפקיד נוסף והוא, לקרר גם את כרטיס המסך של המחשב. החלפת מאוורר במחשב נייד מחייבת את פתיחת המחשב.

החלפת מאוורר

 

לסיכום

החלפת ציוד מחשב היא צעד חכם כאשר ניתן לפתור תקלה במחשב באמצעות החלפה של רכיב מסוים ללא צורך בקנייה של מחשב חדש. החלפת ציוד מחשב רלוונטית גם לתיקון וגם לשידרוג המחשב. ניתן להחליף ציוד פשוט וציוד היקפי כמסך ומקלדת המחשב וניתן להחליף רכיבים מורכבים יותר כדיסק הקשיח, לוח האם וספק הכוח של המחשב.

עלויות החלפת רכיבים שונים במחשב משתנות בהתאם לסוג המחשב ומאפייני הרכיב. לרוב, ישנה חשיבות לבעל מקצוע מיומן ומנוסה שיחליף את הציוד הנדרש במחשב באופן מדויק ונבון ללא גרימת נזק משני למחשב.