החלפת כרטיס מסך

מחפשים שירותי החלפת כרטיס מסך? ריכזנו עבורכם את טכנאי המחשבים והמעבדות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

אחד האלמנטים החשובים בכל מחשב הנו כרטיס המסך. תפקידו של כרטיס המסך הוא, לייצר את הפלט למסך המחשב. באמצעות כרטיס המסך ניתן לחזות בשולחן העבודה, בסרטונים ובמשחקים באיכות גבוהה. קיימים כמובן סוגים רבים של כרטיסי מסך, כאלה שמציגים רזולוציית HD וכאלה המתאימים להרצת משחקים ממש "כבדים". כמו כל רכיב במחשב גם כרטיס המסך יכול להתקלקל או פשוט להתיישן, ואז מגיע הרגע להחליפו. המאמר הבא בנושא החלפת כרטיס מסך.

 

החלפת כרטיס מסך הלכה למעשה

להלן מדריך קצר למתעקשים לבצע החלפת כרטיס מסך בעצמם, חשוב לציין, ההמלצה הרווחת היא שהחלפת כרטיס מסך הנה פעולה מורכבת שמיועדת לטיפול על ידי טכנאי מחשבים מקצועי ומנוסה.

החלפת כרטיס מסך הלכה למעשה

 

התאימו את כרטיס המסך הנכון

החלפת כרטיס מסך – שלב ראשון: חשוב לוודא שכרטיס המסך שתרכשו יתאים למארז המחשב שלכם ולספק הכוח כלומר, בדקו האם כרטיס המסך יכול בכלל להיכנס למארז המחשב שלכם. ישנם כרטיסי מסך בעלי ממדים גדולים שאינם נכנסים לכל מארז מחשב. לפיכך, מומלץ לגלוש לאתר היצרנית, לחפש את דגם המארז המדויק שיש לכם, ולבדוק מה גודל כרטיס המסך המקסימלי שניתן להתקין במארז שברשותכם.

 

התאמה לספק הכוח

החלפת כרטיס מסך – שלב שני: בדקו שלספק הכוח שיש לכם במחשב קיימים החיבורים הדרושים לכרטיס המסך, כבל מתח 6 או 8 פינים. ישנם כרטיסי מסך שמגיעים עם חיבור אחד של 6 או 8 פינים וישנם כאלה שמגיעים עם שני חיבורים. כמו כן, וודאו שההספק (וואט), של ספק הכוח שלכם מתאים לכרטיס המסך החדש. ישנם כרטיסי מסך הדורשים הספק של 450 וואט וישנם כאלה הדורשים הספק של 600 וואט ויותר.

התאמה לספק הכוח

 

התקנת הכרטיס

החלפת כרטיס מסך – שלב שלישי: לאחר שבדקתם שכרטיס המסך מתאים לספק הכוח ולמארז שלכם, הגיע העת לבצע החלפת כרטיס מסך. לטובת הפעולה יש להשתמש בצמיד אנטי סטטי וכפפות הגנה. שלב ראשון, בצעו כיבוי מלא של המחשב, כבו את ספק הכוח של המחשב על ידי כיבוי המתג שממוקם עליו ולאחר מכן, נתקו את כבל החשמל. נתקו את כבל המתח שמגיע מספק הכוח אל כרטיס המסך הישן, שחררו את הנועל שנמצא ליד חריץ ה- PCI EXPRESS ופתחו את נעילת הכרטיס. שחררו את הברגים שתופסים את כרטיס המסך למארז, ושילפו בזהירות את כרטיס המסך הישן אל מחוץ למארז המחשב. וודאו שהנועל שפתחתם יישאר פתוח.

עתה, החזיקו את כרטיס המסך החדש מעל חריץ ה- PCI EXPRESS ומקמו אותו בהתאם לטריז הקטן שנמצא בסלוט. וודאו שיציאות הווידאו פונות לצד החיצוני של המארז. לחצו על כרטיס המסך החדש עד שתשמעו את צליל הכניסה שלו לתוך הסלוט, משמעות הצליל היא, שהכרטיס נכנס היטב לתוך חריץ ה- PCI EXPRESS והוא ננעל על הכרטיס החדש. יישרו את הכרטיס החדש בהתאם לחורים הממוקמים על מארז המחשב ובצעו הברגה של הברגים שתופסים את הכרטיס למארז המחשב. כעת, ניתן לחבר את כבל המתח שמגיע מספק הכוח לכרטיס המסך חזרה, להפעיל את המחשב, להסיר דרייברים ישנים ולהתקין את החדשים.

 

החלפת כרטיס מסך במחשב נייד

מי שהסתבך בהסבר הקודם, רצוי מאוד שלא ינסה בשום אופן לבצע החלפת כרטיס מסך בעצמו, במחשב נייד. מחשבים ניידים מקשים מאוד על תהליך החלפת כרטיס המסך. בכל מחשב נייד קיים כרטיס מסך שאחראי על התצוגה הגרפית של המחשב, מדובר למעשה במעבד גרפי המותקן על גבי לוח האם של המחשב. מכל מיני סיבות, גם כרטיס המסך של המחשב הנייד עלול להתקלקל ואז, לא יהיה מנוס מלהחליף כרטיס מסך. במחשבים ניידים, כרטיס המסך מולחם אל לוח האם באמצעות כדוריות בדיל מזעריות.

במחשבים ניידים נדירים למדיי, יהיה כרטיס המסך מחובר ללוח האם באמצעות חריץ הרחבה, וניתן יהיה להחליפו בקלות יחסית. החלפת כרטיס מסך במחשב נייד סטנדרטי מחייבת את פירוק המחשב עד למצב בו ניתן לפרק גם את לוח האם. באמצעות חימום הכרטיס ניתן לנתקו מלוח האם במטרה להחליפו, לאחר מכן יש לבצע ניקיון יסודי של משטח ההלחמה הישן כדי להכשיר את המקום להתקנת כרטיס מסך חדש. את הכרטיס החדש מלחימים כמובן ללוח האם באמצעות כדוריות בדיל מזעריות חדשות.

חשוב לציין שוב, מומלץ מאוד לתת לטכנאי מחשבים מקצועי לבצע החלפת כרטיס מסך ובמעבדה. בניגוד למחשב נייח, אל תנסו לעשות זאת בעצמכם, אתם עלולים להביא את המחשב למצב של קלקול מלא וצורך להחליף את המחשב כולו במקום רק את הכרטיס.

החלפת כרטיס מסך במחשב נייד

 

אודות כרטיס המסך במחשב הנייד

כרטיס המסך אחראי על התצוגה הוויזואלית שמגיעה למסך באמצעות רכיבי האלקטרוניקה של המחשב. במחשבים מסוימים ישנם כרטיסים חזקים ומהירים יותר ובאחרים פחות, בהתאם למפרט הטכני שתבחרו למחשב שלכם כשתרכשו אותו. קיימים יצרני כרטיסי מסך רבים והבולטים שבהם הם, NVIDIA ו- ATI. במחשבים ניידים לא קיימת האופציה של שדרוג כרטיס המסך אלא, רק אופציה של החלפתו בחדש משופר.

 

הגורמים שמביאים להחלפת כרטיס המסך

  • התחממות יתר של כרטיס המסך בשל עבודת אוורור לקויה שנובעת על פי רוב מלכלוך במאוורר.
  • קצר חשמלי שמסוגל ממש לשרוף את כרטיס המסך.
  • נפילת המחשב שיוצרת זעזוע בלתי הפיך בכרטיס המסך.
  • שדרוג המחשב בצורה משמעותית.

 

הדרך להבין שישנה בעיה בכרטיס המסך שלכם

דבר ראשון יש לבדוק האם המחשב הנייד שלכם מזהה את כרטיס המסך, הבדיקה מתבצעת על ידי כניסה אל מנהל ההתקנים ומשם למתאמי תצוגה, סימן של משולש יהווה הוכחה לכשל בכרטיס. עתה בדקו האם הכשל הנו בחומרה או אולי בדרייבר. כדי לענות על השאלה יש להתקין מחדש את הדרייבר ולראות האם זה פתר את הבעיה שהייתה לכם. לעיתים, עדכון מערכת ההפעלה יטפל בבעיה ויסדר אותה.

במידה וכל הפעולות שעשיתם עד כה לא סייעו לכם לפתור את הבעיה, יש לכם כנראה בעיית חומרה כלומר, יש לכם בעיה בכרטיס המסך שלכם.

הדרך להבין שישנה בעיה בכרטיס המסך שלכם

 

האם במחשב נייד ניתן להחליף לאיזה כרטיס מסך שרוצים?

התשובה היא חד משמעית שלא ניתן להחליף לכל כרטיס מסך אלא, רק לכרטיס שמתאים למחשב הנייד שלכם. גודלו הפיזי של הכרטיס לא מתאים לכל מחשב נייד ובאופן כללי, לא כל כרטיס נתמך בכל מחשב וחשוב לבדוק את הנושא מראש. חשוב לדעת האם במחשב שלכם כמו ברוב המחשבים הניידים מדובר בכרטיס שמולחם ללוח האם, או שאולי לכם יש מחשב נייד מהבודדים שמאפשרים החלפת כרטיס מסך באמצעות סלוט ייעודי לכך.

 

תבחרו את הטוב ביותר עבורכם

במידה ואתם כבר נדרשים לבצע החלפת כרטיס מסך במחשב נייח או נייד, אל תתפשרו על האיכות, כרטיס המסך ישדרג מאוד את עבודת המחשב שלכם ולכן, מומלץ להחליף לכרטיס מסך איכותי שיכול להתאים למחשב. כרטיס מסך איכותי וחדיש ידאג שלא תהיו מוגבלים בשום דבר ותקבלו את המיטב מהמחשב שלכם. כרטיס מסך מומלץ במיוחד הוא ה- NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti, אמנם מדובר בכרטיס מסך יקר אבל, הוא ישדרג את ביצועי המחשב בצורה משמעותית מאוד.

תבחרו את הטוב ביותר עבורכם

 

מחיר החלפת כרטיס מסך

עלות החלפת כרטיס מסך במחשב נייח עלות החלפת כרטיס מסך במחשב נייד
בין 250 ל- 350 שקלים בין 600 ל- 700 שקלים

 

מה משתפר לאחר החלפת כרטיס מסך?

כרטיס מסך הנו אלמנט שמשפיע מאוד על עבודת המחשב, בעיקר נכונים הדברים במחשבים ניידים. שדרוג כרטיס המסך ישפר מאוד את הפעלתם של משחקי מחשב גדולים ואיכותיים, את העבודה עם תוכנות אדריכלות מקצועיות, את העבודה עם תוכנות גרפיות מקצועיות, את העבודה עם תוכנות עריכת ווידאו מקצועיות ואת רמת הצפייה בסרטים דרך המחשב.

 

כרטיס מסך בשירות אנשי המקצוע

ידוע שאנשי מקצוע שעוסקים בתחומים שיש בהם משמעות גדולה לנושא הוויזואלי בעבודת המחשב, זקוקים לכרטיסי מסך טובים במיוחד. אדריכלים, גרפיקאים, עורכי ווידאו, צלמים, אנשי אנימציה ואנשי מקצוע נוספים, תלויים מאוד באיכות כרטיס המסך שלהם.

אנשי מקצוע אלו אינם יכולים בשום אופן להסתפק בכרטיס מסך סטנדרטי והם תמיד ישקיעו את הסכום שצריך בכרטיס מסך איכותי. לא מעט אנשי מקצוע מהתחומים המוזכרים לעיל, בוחרים לעבוד על מחשבי אפל מכיוון שכרטיסי המסך שלהם טובים יותר והתוכנות המקצועיות מתקדמות ואמינות יותר.

כרטיס מסך בשירות אנשי המקצוע

 

סיכום

כרטיס מסך הנו אלמנט בעל משמעות גדולה בכל מחשב ובעיקר במחשביהם של אנשי מקצוע העוסקים במקצועות וויזואליים. החלפת כרטיס מסך במחשב נייח איננה מורכבת יחסית ומי שיש לו ידע טכני והבנה בעולם החומרה, יוכל להחליף את כרטיס המסך בעצמו. כשמדובר במחשב נייד אל תנסו לבד והזמינו בכל מקרה טכנאי מחשבים מוסמך.