תיקון ציוד מחשב

מחפשים שירותי תיקון ציוד מחשב? ריכזנו עבורכם את טכנאי המחשבים והמעבדות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

בשנים האחרונות ניתן להבחין בשתי תופעות מעניינות בכל הנוגע לציוד מחשבים. מחד, המחשב הפך למכשיר חובה לכל בית ולכל אדם,  ויותר ויותר אנשים רוכשים מחשבים חדשים וציוד היקפי למחשב. מאידך, עוד ועוד אנשים, אם מטעמי עלות ואם בשל האתגר, מתנסים בתיקון ציוד מחשב של מחשבם האישי בעצמם. מהן הסיבות לכך? מה אתם יכולים לתקן בעצמכם ומתי נדרש להזמין בכל זאת טכנאי?

 

תיקון עצמי של ציוד המחשב – איך זה התחיל?

בעבר, היכולת לתקן את ציוד המחשב הייתה נחלתם של בעלי מקצוע מנוסים בלבד. הכול היה טוב ויפה, עד שהגיעה מגפת הקורונה. מגפת הקורונה הפכה את המחשבים לפריטים הכי יקרים בבית. ללא המחשבים לא היה ניתן ללמוד, לעבוד, לבצע רכישות וכן הלאה. תקלה במחשב חייבה תיקון מהיר, אבל לא הייתה אפשרות לצאת מהבית וגם הגעה של טכנאי הפכה למורכבת בשל סכנת ההדבקות.

השילוב בין הצורך בתיקון מיידי של המחשב על רכיביו השונים לבין החשש לבוא במגע עם אדם אחר שיתקן את המחשב האיץ מספר אפשרויות שהיו קיימות כבר. כך, מעבדות שונות הציעו שירותי משלוח של איסוף המחשב והחזרתו לפתח הדלת ללא צורך במפגש בין השליח ללקוח.

בנוסף, טכנולוגיית השליטה מרחוק על מחשבים לשם תיקונם הייתה מאוד רלוונטית עבור תקלות מסוימות. עם זאת, שירותים אלה גבו מהמשתמשים עלויות שהם לא היו מעוניינים בהם במצב של חוסר וודאות כלכלי. בנוסף, התווספו לאנשים גם שעות פנאי רבות, הרבה מעבר לשעות הפנאי אליהם הם היו מורגלים.

כך, צצו ועלו ברחבי הרשת מדריכים וסרטונים עם הסברים לתיקון המחשב על ידי המשתמש עצמו. כיום, אם אתם מעוניינים לתקן את המחשב שלכם, כל שצריך הוא לכתוב את שם המחשב אותו תרצו לתקן (או עדיף מכך את שם הרכיב התקול) ומייד יעלו דפי נחיתה, מדריכים וסרטונים באורכים שונים שידריכו אתכם צעד אחר צעד כיצד לתקן את התקלה או לכל הפחות לבדוק מה מקור התקלה.

תיקון עצמי של ציוד המחשב – איך זה התחיל?

 

אז איזה ציוד מחשב אתם יכולים לתקן בעצמכם?

מסתבר, שלא מעט תקלות הקשורות לציוד המחשב על רכיביו השונים, ניתן לתקן באופן עצמי וזה אפילו לא כל כך מסובך. הנה טעימה של חלק מהתקלות שניתן לפתור עם קצת יוזמה ותושייה. בהחלט מומלץ לנסות זאת בבית!

חשוב לציין כמובן כי לא כל תקלה ניתנת לתיקון עצמי ופעמים רבות רק טכנאי מיומן או תיקון במעבדה יספקו את התוצאה הדרושה.

 

מסך לא דולק

אחת התקלות הנפוצות מתייחסת למצב בו המחשב דולק אבל לא מופיע דבר על המסך. במצב זה דרך הפעולה המומלצת היא כיבוי המחשב וניתוק הכבל במחשב נייח או  הוצאת הסוללה והמטען של המחשב. אחר כך, מומלץ לפרוק מתח במחשב על ידי לחיצה על כפתור ההדלקה של המחשב באופן חוזר כמה וכמה פעמים. לאחר מכן יש להחזיר את הכבל או הסוללה והמטען ולבדוק האם התקלה נפתרה.

 

החלפת מקלדת

החלפת מקלדת במחשבים נייחים הינה קלה לביצוע וכוללת פירוק המקלדת באמצעות החיבורים התחתונים והחלפתה במקלדת חדשה. עם זאת, חיבור המקלדת במחשב נייד מורכב יותר ומצריך מעורבות של טכנאי הן בשל המיומנות והן בשל הצורך בכלים ספציפיים.

החלפת מקלדת

 

ניקוי מאוורר המחשב

מאוורר מחשב שהצטבר בו אבק עשוי לגרום להוצאת רעשים מטרידים מהמחשב. עם זאת, גם כאן ניתן לנקות את מאוורר המחשב באופן עצמי. ניקוי מאוורר המחשב מתבצע באמצעות כיבוי המחשב וניתוקו מהחשמל, פתיחת המארז והוצאת המאוורר על ידי פתיחת הברגים או פתיחת תופסני המחשב. פעולות אלו מצריכות דיוק וזהירות, תוך הקפדה לא לנתק את חוטי המחשב. בשלב הבא ניתן לנקות את המחשב מהאבק שהצטבר באמצעות שואב או מברשת עדינה.

 

עבור איזה תיקון ציוד נדרש טכנאי?

כאמור, פעולות רבות לתיקון ציוד המחשב אינן מצריכות מעורבות של בעל מקצוע מיומן כטכנאי מחשבים. עם זאת, פעולות מסוימות שניתן לבצע בבית עדיין מצריכות דיוק, זהירות והבנה של מהלך התיקון על מנת לא לגרום יותר נזק מתועלת.

בנוסף, יש לזכור שבמידה ובחרתם לתקן את התקלה בעצמכם, אתם עשויים לאבד את האחריות במידה וזו קיימת. כמו כן, ישנן תקלות מסוימות שעם כל הרצון הטוב והסרטונים המושקעים שרצים ברשת, רק טכנאי מומחה עם הידע והכלים המתאימים יוכל לפתור ולתקן.

 

תיקון לוח האם של המחשב

לוח האם הוא לב ליבו של המחשב. התקן זה מהווה את המשטח המרכזי, המקשר בין רכיבי המחשב השונים. על משטח לוח האם מצויים רכיבים ככרטיסי המחשב (כרטיס קול, כרטיס מסך, כרטיס אינטרנט), הכוננים הקשיחים, המעבד, הזיכרון ועוד. רכיבים אלה מחוברים ללוח האם באופן ישיר או באמצעות חוטים.

בשל חשיבותו ומורכבותו של לוח האם, כאשר מופיעות תקלות הקשורות ללוח האם ישנה עדיפות לתיקון של טכנאי על פני תיקון עצמי. הדבר נכון עבור מחשבים נייחים ונכון אף יותר עבור מחשבים ניידים, בהם הפירוק וההרכבה של הרכיבים השונים אף מורכב יותר.

תיקון לוח האם של המחשב

 

מחשב שנכבה באופן פתאומי

בניגוד למצב שתיארנו קודם לכן של מסך לא דולק, כאן מדובר בכיבוי המחשב הנעשה באופן פתאומי. ישנן מספר סיבות אפשריות היכולות להוות גורם לכך. כיבוי פתאומי של המחשב מעיד ברוב המוחץ של המקרים על תקלה משמעותית ועל כך שעשוי להגרם נזק רב למחשב ולקבצים השמורים בו. בין אם הכיבוי הפתאומי נגרם בשל תקלה בלוח האם, בין אם במעבד או במאוורר, במקרה זה אנו ממליצים לפנות לטכנאי ולא לנסות לפתור את הבעיה באופן עצמי.

 

תיקון והחלפת ספק כוח

ספק הכוח במחשב הוא אחד הרכיבים המשמעותיים ביותר. ספק הכוח מהווה את "תחנת הכוח" המספקת אנרגיה וחשמל לשאר רכיבי המחשב. תקלה בספק הכוח הינה בעלת השלכות בלתי הפיכות על המחשב כולו. תקלה כזו יכולה לבוא לידי ביטוי בחוסר יכולת להדליק כלל את המחשב. הדבר עשוי להיגרם גם מחימום יתר של מאוורר ספק הכוח של המחשב. גם במקרה זה אנו ממליצים על הזמנת טכנאי על פני ניסיון לתקן את התקלה באופן עצמי.

 

למה חשוב לשים לב בבחירת טכנאי?

במידה ובסופו של דבר בחרתם להזמין טכנאי ולא לתקן את ציוד המחשב והתקלות השונות בעצמכם חשוב לשים לב למספר דברים. ראשית, ערכו השוואת מחירים טרם הפנייה לטכנאי ושאלו מראש אודות עלות התיקון. שנית, הקפידו לבקש פירוט של הרכיבים השונים הנדרשים לתיקון ושאלו מהי עלות התיקון עבור כל רכיב. דבר אחרון, בחרו בטכנאי שפרט למקצועיות מתייחס אליכם באופן אדיב, עונה על שאלות ונותן לכם עצות כיצד להימנע מהתקלה הבאה.

 

בחירת מעבדת מחשבים

אופציה נוספת לתיקון מחשב או ציוד מחשב היא כמובן מעבדת מחשבים. יש הרבה מאוד מעבדות מחשבים בישראל ולכן, חשוב מאוד לשים לב למי אתם נותנים לטפל במחשב שלכם. בקשו המלצות מאנשים שאתם בוטחים בהם לגבי מעבדות מחשבים וכשיהיו לכם שלושה שמות, התחילו לבצע טלפונים לכל אחת מהמעבדות. חשוב שתתרשמו מצורת הדיבור של הנציג, האם הוא שירותי, האם הוא נשמע מקצוען, האם הוא עונה לכל שאלה שלכם לשביעות רצונכם. נמצא שיחס אישי לקוי מוביל יחס מזלזל בתיקון המחשב ובתאם לכך התוצאות.

להעברת תיקון ציוד המחשב שלכם למעבדת מחשבים ישנם מספר יתרונות ברורים:

  • מעבדת מחשבים הנה מקום ייעודי לטיפול בציוד אלקטרוני זעיר, יש בה את כל הציוד הנדרש לטיפול בציוד, שולחנות עבודה מקצועיים, תאורת עבודה ראויה וחלקי חילוף מכל סוג שיש.
  • יתרון נוסף של מעבדת מחשבים מקצועית ומורשת, שתקבלו תעודת אחריות למינימום של 12 חודשים מיום ביצוע התיקון, מדובר באלמנט חשוב שלא כדאי לוותר עליו.
  • במעבדת מחשבים נמצא יותר מטכנאי אחד, כך שאם טכנאי לא מצליח להתגבר על בעיה מסוימת, יש לו עם מי להתייעץ ותמיד ניתן להתאים לטיפול במחשב שלכם את הטכנאי המתאים ביותר לתיקון הבעיה.
  • מעבדת מחשבים פתוחה בשעות קבועות וידועות מראש, מה שמאפשר לכם לתכנן זמנים בצורה מדויקת, מבלי להיות תלויים בלוח הזמנים של טכנאי מחשבים זה או אחר.

בחירת מעבדת מחשבים

 

לסיכום

יותר ויותר אנשים מנסים כיום לתקן את ציוד המחשב בעצמם בסיוע מדריכים וסרטונים שרצים ברשת. עם זאת, חשוב להבחין מתי כדאי לתקן את המחשב באופן עצמי ומתי מומלץ לקרוא לטכנאי. בפעולות פשוטות הנוגעות למסך, החלפת המקלדת וניקוי מאוורר המחשב לעתים משתלם יותר לעשות זאת בעצמכם. לעומת זאת, כאשר מדובר בפעולות מורכבות יותר הדורשות דיוק, זהירות, ידע ותכנון, כגון תיקון והחלפת לוח האם או ספק הכוח של המחשב לא כדאי לקחת סיכון ומומלץ להזמין טכנאי.