החלפת מסך שבור במחשב נייד

מחפשים שירותי החלפת מסך שבור במחשב נייד? ריכזנו עבורכם את טכנאי המחשבים והמעבדות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

מסך המחשב של המחשב הנייד מהווה חלק בלתי נפרד ממנו ולכן, כל תקלה במסך משפיעה לחלוטין על המחשב כולו. מסך שנשבר על פי רוב, לא ניתן יהיה לתקנו ויהיה צורך לבצע החלפת מסך שבור למחשב נייד. הסיבות למסך שנשבר ומתגלה בו סדק משמעותי שלא מאפשר לעבוד עם המחשב כראוי, נגרם בדרך כלל כתוצאה מנפילה של המחשב הנייד על הרצפה.

מידי פעם ניתן לראות במעבדת מחשבים, מחשב נייד שהגיע עם מסך תקול בגלל נוזל חם שנשפך עליו. מקרה כזה עשוי לחייב החלפת מסך שבור במחשב נייד מכיוון שחום הנוזלים עלול ליצור סדק במסך. אזה מה לעשות כשזה קורה?

החלפת מסך שבור במחשב נייד

החלפת מסך למחשב נייד מתחילה כמובן בדגם ובגודל המסך הנדרשים למחשב הנייד שלכם. במרבית המקרים, ניתן לדעת את סוג המסך על פי דגם המחשב אולם, לא בכל המחשבים הדבר אכן כך. במקרים רבים נדרש לפרק את חלקו האחורי של מסך המחשב, שם מצויים פרטי דגם מסך המחשב שלכם על גבי מדבקה ייעודית לכך.

בעיקר בעשור האחרון יצאו אלפי דגמים של מחשבים ניידים, לכל אחד מהם מסך שונה, בגודל שונה, רזולוציה שונה, טכנולוגיה שונה ונורות פיקסלים מסוגים שונים (פלורסנט בישנים ולד בחדשים).

 

תקלת המסך הנפוצה ביותר

התקלה הנפוצה ביותר במסך מחשב הינה שבר או סדק במסך המחשב העשוי זכוכית מצופה פלסטיק. שברים וסדקים נוצרים בעקבות נפילת המחשב על הרצפה וספיגת חבטה חזקה, או ממקרה שמשהו התיישב בטעות על מסך המחשב, או שסגרתם את המסך כשעל המחשב היה חפץ מסוים, וזה נסגר בכוח על המסך ויצר בו סדק לא נעים למראה שמפריע לעבודה.

על פי רוב, מסכים לא מפסיקים לעבוד סתם כך וביצוע החלפת מסך שבור במחשב נייד היא תוצאה של טעות אנוש שהביאה לנפילת המחשב. מסך מחשב נייד רגיל לוקח להחליף כ- 20 דקות, מסך מגע ייקח להחליף הרבה יותר זמן.

 

אודות אלמנט הרזולוציה במסך המחשב הנייד

אחד האלמנטים החשובים ביותר במסך המחשב הנייד שלכם הוא הרזולוציה שלו, לכל מסך מחשב נייד רזולוציה ייחודית לו. מה זאת הרזולוציה הזאת שכל כך חשובה למסך שלכם? מה היא קובעת? רזולוציה היא מספר הנקודות לאורכו ולרוחבו של מסך המחשב, ישנם מחשבים להם רזולוציה של HD וישנם מסכים ברזולוציה שך FULL HD שבה צפיפות הנקודות גבוהה יותר.

השדרוג הטכנולוגי האחרון בתחום מסכי המחשב נקרא K4 או K8, מסכים מסוג זה מכילים פיקסלים רבים שהופכים את תמונת המסך לחדה ואיכותית יותר. כדאי לדעת, מסך HD מכיל 1366 X 768 נקודות (פיקסלים), מכיוון שהמסכים רחבים, המספר הגדול מייצג את מספר הנקודות לרוחב המסך והמספר הקטן מייצג את הנקודות מלמטה למעלה.

מסך K4 מכיל 3840 X 2160 פיקסלים וזה אומר, מסך איכותי יותר בעל רזולוציה גבוהה וטובה יותר. ככלל, ככל שהמספרים גדולים יותר, הרזולוציה טובה יותר. מחשבים ניידים מגיעים עם מסכים ברזולוציות שונות ולכן, חשוב לבצע התאמה מדויקת של המסך החדש למחשב הנייד.

 

אל תעשו זאת לבד בבית

החלפת מסך שבור במחשב נייד הינה פעולה לאנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, אל תנסו לבצע החלפת מסך שבור במחשב נייד בעצמכם אם אין לכם שום ידע טכני במחשבים, אתם עלולים לייצר נזק בלתי הפיך שיגרום לכך שתאלצו להחליף מחשב ולא רק מסך.

אל תתפשרו על החלפת מסך שבור במחשב נייד חובבנית, המחשב שלכם עלה מספיק כסף כדי שתעשו זאת כראוי. החלפת מסך שבור במחשב נייד איננה פעולה זולה ולכן, חשוב שתבצעו אותה אצל טכנאי המחשב הטובים והמנוסים ביותר.

 

אולי עדיף לקנות מחשב חדש?

חשוב מאוד לומר כאן ועכשיו, החלפת מסך שבור במחשב נייד משתלמת הרבה יותר מהחלפת המחשב כולו. ראשית, אין סיבה להחליף מחשב רק בגלל שמסך המחשב נשבר. שנית, המחיר של מחשב חדש הרבה יותר גבוה אז מדוע להחליף מחשב אם אפשר לסדר את הבעיה, ולהשמיש את המחשב בהרבה פחות השקעה.

המחשב שלכם עלה בוודאי לא מעט כסף, אם תחליפו מחשב תפסידו את כל הכסף שהשקעתם במחשב זה ולכן, אם זו לא חובה, אל תזרקו את המחשב לפח עדין והחליפו רק את המסך שלו.

 

כמה עולה החלפת מסך שבור במחשב נייד?

החלפת מסך שבור במחשב נייד, על פי רוב, לא תהיה אירוע מאוד יקר אולם, תמיד ישנם מקרים יוצאים מן הכלל וצריך גם את זאת לקחת בחשבון. במידה ויש לכם מחשב נייד של חברת אפל אתם תשלמו לא מעט כסף על החלפת המסך, בין 1500 ל- 3000 שקלים.

מחשבי אפל הינם מחשבים מאוד יקרים ולכן גם עלות רכיבי מחשבים אלה אינה זולה ועדין, גם במקרה של מחשב אפל עדיף להחליף רק את המסך ולא לרכוש מחשב חדש. במחשבי פי סי זולים יותר עלות החלפת מסך מחשב תנוע בין 300 ל- 800 שקלים.

 

הגדלים השכיחים של מסכי מחשבים ניידים

הגודל השכיח ביותר של מסך מחשב נייד הינו 15.6 אינץ' אבל, ישנם הרבה גדלים נוספים ובניהם 10.0 אינץ' הנחשב לקטן ביותר בעולם המחשבים הניידים, 11.6 אינץ' שבעבר הרחוק היווה את הסטנדרט, 12.5 אינץ', 14.1 אינץ' שגם הוא גודל פופלרי למדיי, 17 אינץ ואחרון חביב 17.3 אינץ'. גודל המסך הוא פקטור חשוב מאוד בהתאמת המסך החדש למחשב הנייד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?