שחזור דיסק קשיח

מחפשים שירותי שחזור דיסק קשיח? ריכזנו עבורכם את טכנאי המחשבים והמעבדות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

הדיסק הקשיח הוא רכיב רגיש וחשוב ביותר, מדובר ברכיב אלקטרוני שמכיל כמעט את כל המידע שהטמעתם במחשב האישי שלכם: מסמכים כתובים, תמונות, סרטים, מוזיקה ועוד. אי לכך, המחשבה שהדיסק הקשיח לא יתפקד מכניסה את מרבית משתמשי המחשבים ללחץ גדול ולחרדה מפני אבדן המידע שנמצא עליו.

לפיכך, מומלץ תמיד לבצע גיבוי של החומר הנמצא על גבי הדיסק הקשיח. במצב בו קיימת תקלה בדיסק הקשיח יש לבצע גיבוי מידי למידע, לנסות לאבחן את התקלה ובמידת הצורך לבצע שחזור דיסק קשיח.

איבוד המידע שעל גבי הדיסק הקשיח

לעיתים אתם חושבים שיש לבצע פרמוט למחשב שלכם ואתם מתחילים בפעולת הפרמוט. ידועים מקרים בהם מידע שעל גבי הדיסק הקשיח הלך לאיבוד כתוצאה מפרמוט שבוצע בצורה שגויה, במצב כזה יהיה צורך לבצע שחזור דיסק קשיח במטרה לנסות להציל את המידע שנמצא בו.

פרמוט דיסק אי במקום דיסק די בזמן שמתקינים למשל מערכת הפעלה חדשה, עלול לגרום לאיבוד מידע. גם שמירה שגויה, בסדר לא נכון, עלולה לגרום לאיבוד מידע כלומר, מחקתם 1 GB של קבצים מהמחשב ומיד לאחר מכן ביצעת שמירה חדשה של סרטים בגודל 50 GB, אתם עלולים לגלות שמידע שהיה על גבי הדיסק הקשיח נאבד, ויש צורך לבצע שחזור דיסק קשיח להצלת המידע.

פרמוט זו פעולה חשובה שיש לדעת כיצד לבצע

כשמפרמטים דיסק חלק מהנתונים המאוחסנים על גבי הדיסק נמחקים לרבות, קבצים שאינם נגישים לשימוש. כמו כן, הפרמוט מפנה מקום חדש על גבי הדיסק לשימוש עתידי. בתהליך הפרמוט נמחקים קבצים מהדיסק ולמעשה נמחק כל המידע מהקובץ מטבלת הקבצים לכן, אין לקבצים אלה גישה והם לא תופסים יותר מקום על גבי הדיסק הקשיח.

חשוב לזכור, לאחר שחזור דיסק קשיח, במקרים מסוימים, לא יהיו נתונים על הקובץ כגון תאריך יצור, רזולוציה ועוד.

שחזור דיסק קשיח לבד בבית

מי שחושב שיש לו מספיק ידע על מנת לבצע שחזור דיסק קשיח בעצמו, יכול לנסות לשחזר את המידע באופן עצמאי בביתו. יש לזכור, כל תוכנות השחזור מהרשת פחות או יותר באותה הרמה ופועלות בדרך דומה. תוכנות אילו טובות אך ורק למצבים בהם התקלה הינה לוגית ולא בעיית רכיב חומרה בדיסק הקשיח, ואם זאת, מרבית התקלות הינן נזקים פיזיים בדיסק כלומר, תקלות חומרה. תקלות פיזיות יאלצו אתכם תמיד לבצע שחזור דיסק קשיח.

עוד חשוב לדעת, במידה ואינכם מזהים שמדובר בנזק פיזי ואתם מנסים לבצע סריקת מצב דיסק באמצעות תוכנה ייעודית, אתם עלולים לגרום לנזק בלתי הפיך של הדיסק הקשיח. אי לכך, ההמלצה הטובה ביותר תהיה, להיעזר באיש מקצוע שיאבחן את התקלה במדויק.

הסיבות לתקלה בדיסק הקשיח

מדוע בכלל מגיעים למצב בו נדרש לבצע שחזור דיסק קשיח? קיימות מספר סיבות לתקלות בדיסק, המביאות בסופו של דבר לצורך לבצע שחזור דיסק קשיח הראשונה, התחממות יתר של הדיסק. התחממות יתר של דיסק קשיח נגרמת, על פי רוב, עקב תקלה במאוורר של הדיסק הקשיח. לכל דיסק קשיח מאוורר שנמצא לידו ומטרתו לשמור על טמפרטורת סביבה המתאימה לדיסק ושומרת על תקינותו.

דיסק קשיח יכול לצאת משימוש גם עקב מתח חשמלי לא תקין וכמובן כתוצאה מקצר חשמלי. גם ספק כוח ישן ועייף של המחשב עלול לשבש את פעילותו של הדיסק הקשיח ולגרום לתקלה. דבר נוסף שעשוי להוביל לבעיה בדיסק הקשיח של המחשב היא הרצון לחסוך אנרגיה כלומר, המחשב נכנס למצב שינה תוך זמן קצר, בכל פעם שנוגעים בו הוא יוצא ממצב שינה ומתחיל לסובב את הדיסק הקשיח.

במידה ודיסק קשיח מתחיל לעבוד ולאחר זמן קצר מפסיק את עבודתו, זה גורם לתפקוד לא יציב, התחממות יתר ובלאי מואץ של רכיבי חומרה. אחד היתרונות של דיסק קשיח מסוג SSD נמצא בדיוק בנקודה זו, דיסקים אלה אינם מכניים, אין בתוכם חלקים נעים ולכן, מכה חזקה לא בהכרח תשבית את הדיסק הקשיח ולא בהכרח תידרשו לבצע שחזור דיסק קשיח, שבדיסק SSD הוא מעט יותר מורכב.

גם נושא טמפרטורת הדיסק פחות חשוב בדיסק SSD מכיוון שאין בתוכו תנועה שמייצרת חימום יתר.

מה לעשות בעת תקלה בדיסק קשיח SSD?

במידה ויש לכם תקלה בדיסק SSD, אתם חוששים שאבד לכם מידע מהדיסק, הדיסק כלל אינו מגיב, אתם כנראה זקוקים לשחזור דיסק קשיח. פעולות שיש לבצע עוד בטרם יגיע טכנאי מחשבים לטפל בבעיה, כבו מיד את המחשב שלכם ונתקו אותו מהחשמל. לאחר מכן, רשמו לעצמכם כל מה שאתם זוכרים אודות התקלה, הרגע המדויק בה היא קרתה, האם משהו הוביל לכך, וכל מידע שאתם זוכרים שנמצא על הדיסק ואתם מעוניינים לשחזר.

מעבדת מחשבים המתמחה בשחזור דיסק קשיח

חשוב לדעת, לא כל מעבדת מחשבים עוסקת בשחזור מידע שנמצא על גבי דיסק קשיח. שחזור דיסק קשיח הינה התמחות ספציפית והיא דורשת טכנאים ייעודיים לנושא. מעבדות מחשבים המתמחות בביצוע שחזור דיסק קשיח יציעו לכם צוות מיומן בנושא ומעבדת מחשבים סטרילית שבה נמצא ציוד ייעודי לטיפול בשחזור דיסק קשיח.

מעבדות אלה יצליחו לשחזר לכם את המידע מבלי לפגוע בו בשום צורה ובמידת הצורך, יהיה להם רכיב כזה או אחר להחלפה. ניתן למצא מעבדות כאלה שיאספו מכם את המחשב ויחזירו לכם אותו בסיום הטיפול.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?