תיקון מאוורר מחשב נייד 

מחפשים שירותי תיקון מאוורר מחשב נייד? ריכזנו עבורכם את טכנאי המחשבים והמעבדות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

מדינת ישראל היא מדינה חמה מאוד וזו עובדה, התרגלנו לחיות בתוך מרחבים ממוזגים ולכן, החום הרב שממתין לנו בחוץ, מטריד מעט פחות. בשל העובדה שישראל מדינה חמה, ובשל העובדה שרכיבים אלקטרונים מסוימים הנמצאים במחשב שלכם נוטים להתחמם, בכל מחשב, נייח ונייד, קיימת מערכת קירור המבוססת על מאווררים.

תפקידם של המאווררים לקרר במידת מה את רכיבי המחשב, כדוגמת לוח האם במחשב נייד, כדי שלא תהיה התחממות יתר שתוביל לתקלה. אבל, גם המאוורר של המחשב שלכם עלול להתקלקל ואז, יש לבצע תיקון מאוורר מחשב נייד ואם הדבר בלתי אפשרי אז החלפה.

תקלת מאוורר

מחשב נייד מכיל בתוכו מאוורר אחד או מספר מאווררים שתפקידם לקרר את רכיבי המחשב הפנימיים, הנוטים להתחמם תוך כדי פעולה. אחת הבעיות השכיחות ביותר במחשבים ניידים היא בעיית התחממות יתר הנובעת מתקלה במאוורר של המחשב.

כל מערכת קירור במחשב נייד כוללת מאוורר צלעות ומשחה טרמית, כל תקלה באחד משני רכיבים אלה, תייצר התחממות יתר של המחשב, דבר שיגרום לבעיות בביצועי המחשב ולתקלה מורכבת יותר בהמשך. הסימן המובהק להתחממות יתר של המחשב הינו, ביצועים איטיים בהרבה ממה שהכרתם עד לרגע התקלה. תיקון מאוורר מחשב נייד נחוץ מיד כשמופיע הסימן הראשון שמעיד על התחממות.

תקלת מאוורר

 

לא תגיבו תשלמו

חשוב מאוד לאתר ולהגיב בזמן לבעיית התחממות של מחשב נייד. אסור להזניח בעיית התחממות במחשב מכיוון שזה עלול להוביל לתקלות ברכיבי מחשבים חשובים ויקרים כגון: לוח האם, כרטיס מסך וכו'. על מנת למנוע התחממות יתר של המחשב הנייד, מומלץ לבצע כל חצי שנה, בדיקה של מערכת הקירור במחשב, תקינות המאוורר וכל הרכיבים הנלווים. תיקון מאוורר מחשב נייד בזמן הוא דבר חשוב שמונע תקלות קשות ויקרות יותר.

 

תחזוקה וניקיון

בעיה שחוזרת על עצמה ומוכרת מאוד היא הצטברות אבק בפתחי האוורור של המחשב הנייד. תופעה זו תגרום להתחממות של המחשב ובסופו של דבר תוביל להפסקת עבודתו של המאוורר מכיוון שהוא ייסתם מהאבק ויפסיק את פעולת הסיבוב שלו. לפיכך, שמירה על ניקיון המחשב בשימת דגש על פתחי האוורור היא פעולה חודשית חשובה ביותר.

חשוב לדעת, טיפול בתקלה במערכת הקירור של המחשב הנייד היא לא פעולה פשוטה, יש לפרק את המחשב פירוק מלא, להגיע ללוח האם, אליו מחובר המאוורר. במחשבים של יצרניות ספציפיות ניתן למצא מכסה מיוחד שבתוכו נמצא המאוורר, פתיחה של מכסה זה מייצרת נגישות קלה וטובה למאוורר. תיקון מאוורר מחשב נייד יכול להימנע בזכות תחזוקת מחשב טובה.

תחזוקה וניקיון

 

תחזוקה וניקיון היבטים נוספים

על מנת לשמור על תפקודו של המאוורר במחשב הנייד שלכם ולהבטיח תפקוד מלא של המחשב, מומלץ לבצע פעולות נוספות שיסייעו לכם בשמירה על תקינותו. למשל, וודאו שפתחי האוורור של המחשב אינם חסומים בנוסף, בדקו מידי פעם שהמחשב הנייד שלכם לא חם מידי ואם הוא כן מעט חם, כבו אותו למספר דקות על מנת שיתקרר.

במידה ואתם שמים לב שהמחשב נוטה להתחמם בכל פעם שאתם מפעילים אותו, זה הסימן לקחת אותו לבדיקה בכדי למנוע היווצרותן של תקלות קשות יותר. זכרו, ישנן דרכים להימנע מביצוע תיקון מאוורר מחשב נייד.

 

תיקון במעבדת מחשבים מקצועית

תיקון מאוורר מחשב נייד מומלץ שיתבצע במעבדת מחשבים מקצועית בה עובדים טכנאי מחשבים מוסמכים. מדוע? מכיוון שביצוע תיקון מאוורר מחשב נייד מצריך, על פי רוב, את פירוקו המלא של המחשב הנייד, פעולה מורכבת שכוללת עבודה עם ברגים מזעריים ורכיבים אלקטרוניים קטנים מאוד, הדורשים עבודה על גבי שולחן עבודה מקצועי, מואר בצורה אופטימלית ושימוש בכלי עבודה מקצועיים.

כל אלה נמצאים במעבדת מחשבים ולכן, ההמלצה הינה לבצע את הפעולה בתנאים אלה ולא בבית.

תיקון במעבדת מחשבים מקצועית

 

מהם תסמיני תקלת חימום יתר?

קיים מגוון תסמינים המעידים על כך שבמחשב הנייד שלכם קיימת תקלה במאוורר, להלן פירוט:

  • רעשים לא מוכרים שמשמיע המחשב במהלך העבודה.
  • עבודת מחשב איטית ממה שאתם רגילים ושגיאות קופצות.
  • פעולה איטית וחלקית מאוד של מערכת ההפעלה המותקנת במחשב.
  • המחשב הנייד מתחיל לבצע כיבוי עצמי מבלי שאתם ביצעתם את פעולת הכיבוי.
  • מורגשת התחממות יתר בגוף המחשב הנייד.
  • מאוורר המחשב הנייד הפסיק לחלוטין את פעולתו או שמנגד, הוא מסתובב הרבה יותר מהר ממה שהוא אמור להסתובב.

כל התסמינים האלה יעידו על כך שיש לבצע תיקון מאוורר מחשב נייד.

 

החלפה במקום תיקון – כיצד זה קורה?

לעיתים לא יהיה מנוס ותדרשו להחליף את המאוורר מכיוון שתיקון לא תהיה אופציה, עקב סוג התקלה. אל תנסו לתקן או להחליף לבד מאוורר במחשב הנייד שלכם, אתם עלולים לייצר תקלה מורכבת יותר עקב פעולה מוטעית. תיקון או החלפה של מאוורר מחשב נייד זו עבודה לאנשי מקצוע.

במידה ולא ניתן לבצע תיקון מאוורר מחשב נייד, החלפת המאוורר במחשב תתבצע בצורה הבאה: ראשית, יתבצע ניקוי כללי של גוף הקירור, לאחר מכן, יש להחליף את המשחה הטרמית, ממשיכים בהחלפת המאוורר ולסיום, בודקים את תפקוד המערכת תחת עומס.

החלפה במקום תיקון – כיצד זה קורה?

 

תיקון מאוורר מחשב נייד – מחיר

עלות תיקון מאוורר במחשב נייד נעה בין 150 ל- 400 שקלים, תלוי במהות התקלה וברמת המורכבות של התיקון. מכיוון שהתיקון עשוי להיות יקר, יהיו מקרים בהם יהיה עדיף להחליף את המאוורר ולא לתקנו. חשוב תמיד להתייעץ עם טכנאי המחשבים באשר לסוגיה זו.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?