תיקון מחשב ישן

מחפשים שירותי תיקון מחשב ישן? ריכזנו עבורכם את טכנאי המחשבים והמעבדות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

לפני מספר שנים רכשתם מחשב חדש, הוא היה מעודכן, מאובזר ונחשב לחדיש ובעל ביצועים טובים ומהירים. אך הנה חלפו להן מספר שנים והמחשב שלכם כבר לא נחשב חדש, הביצועים שלו כבר ממש לא מהירים, ואתם בכלל שוקלים להחליפו במחשב אחר שיעבוד טוב יותר. מה כדאי לעשות? ובכן, אין תשובה אחת חד משמעית למקרים אלה ויש לבחון כל מקרה לגופו של ענין.

על מנת לקבל את ההחלטה המדויקת ביותר מומלץ להיעזר בחוות דעת מקצועית של טכנאי מחשבים מוסמך. במידה ויוחלט על תיקון המחשב הישן, המאמר הבא עשוי לסייע לכם.

החלפת כונן קשיח

אחד המרכיבים החשובים במחשב שלכם הוא הכונן הקשיח, מכיוון שאנו עוסקים בתיקון מחשב ישן, יתכן שבמחשב שלכם מותקן כונן קשיח מהדור הישן ולא כונן מסוג SSD, הנחשב לחדיש, מהיר ובעל נפח זיכרון מרשים ויעיל. לפיכך, אחד הדברים הראשונים שכדאי לבדוק הוא רמת העומס בכונן הקשיח ומאיזה סוג הוא.

במידה ויתגלה שהכונן עמוס ומיושן, זו כנראה הסיבה שרמת הביצועים שלו נמוכה ומאטה את פעולת המחשב. אי לכך, מומלץ להחליף את הכונן הקשיח הישן בכונן קשיח חדש מסוג SSD, בנפח זיכרון של מינימום 480 GB, זה יבטיח לכם רמת ביצועים טובה הרבה יותר, מהירות עבודה משודרגת ויעילות. תיקון מחשב ישן מתחיל בדרך כלל בטיפול בכונן הקשיח.

החלפת כונן קשיח

 

החלפת לוח האם

במידה ומדובר במחשב ישן שלמרות גילו המתקדם בסולם המחשבים והחומרה, עובד לא רע ורק נדרש לשפר מעט ביצועים, ולהביאו למצב של עבודה מהירה יותר, ניתן לשקול את החלפת לוח האם (המעבד), של המחשב, בלוח אם חדש ומעודכן יותר. לוח האם הוא החלק המרכזי ביותר במחשב  ולכן אם יוחלף, המחשב יעבוד הרבה יותר טוב ובצורה יעילה ומהירה הרבה יותר. לוח האם הוא המנוע המרכזי של המחשב ולכן רמת התפקוד שלו היא קריטית.

מחירו של לוח האם יחסית גבוה וכאן נכנסת השאלה האם לתקן ולהחליף או לרכוש מחשב חדש. התשובה היא, במידה והמחשב שלכם בסך הכל בסדר למרות גילו, עדיף לתקן ולשדרג אותו מאשר להחליפו. תיקון מחשב ישן עובר דרך פעולת לוח האם.

החלפת לוח האם

 

תיקון מחשב ישן – מגוון השיקולים

נכון שלא תמיד יהיה כדאי לבצע תיקון מחשב ישן אולם, חשוב לענות על מספר שאלות הקשורות למחשב הישן שלכם בטרם תקבלו החלטה בנושא:

  1. עד כמה באמת ישן המחשב שלכם? בן כמה הוא?
  2. כמה יעלה לכם לתקן את המחשב ולשדרג אותו לעומת מחירו של מחשב חדש.
  3. כמה גדול הפער הטכנולוגי בין המחשב הישן שלכם לבין המחשבים החדשים המוצעים בחנויות?

תיקון מחשב ישן מתייחס כמובן גם לגיל המחשב, בנושא זה חשוב לציין מספר דברים, כאשר גילו של המחשב פחות משלוש שנים, על פי רוב, החלקים המרכזיים כדוגמת לוח האם נמצאים עדין באחריות ולכן, מומלץ במקרה של תקלה, לגשת לחנות ממנה רכשתם את המחשב ולבקש לבדוק ולתקן את המחשב.

במידה והמחשב שלכם יוצר על ידי אחד היצרנים הגדולים כמו DELL, HP, ASUS וכו', עליכם ליצור קשר עם המעבדה של היבואן המורשה ולתת להם לבדוק ולתקן את מה שדורש תיקון. יכול להיות שהיבואן המורשה עובד עם מעבדת שירות חיצונית והוא יפנה אתכם אליה, גם במקרה זה היבואן יהיה זה שאחראי על תיקון המחשב וקבלתו במצב תקין חזרה.

תיקון מחשב ישן – מגוון השיקולים

 

חלקים שנמצאים באחריות עד 3 שנים

תיקון מחשב ישן שטרם מלאו לו שלוש שנים יכול להיות פשוט מכיוון שהוא עדין ברובו תחת אחריות היצרן/יבואן. להלן רשימת הרכיבים עליהם ניתנת אחריות בציון משך תקופת האחריות אם קיימת.

  • מעבד (לוח אם) מגיע עם שלוש שנות אחריות.
  • זיכרונות וכוננים קשיחים מגיעים עם שנתיים עד שלוש שנות אחריות.
  • מארזים פשוטים מגיעים בדרך כלל עם ספק כוח ללא שום אחריות על המארז עצמו. מארזים מתוחכמים יותר, מגיעים ללא ספק ועם שנתיים עד שלוש שנות אחריות.
  • מאוורר המחשב, על פי רוב, מגיע ללא אחריות. במידה וקיבלתם אחריות על המאוורר זו כנראה אחריות מטעם בעל החנות שהחליט ששווה לו לתת אחריות, מכיוון שעלות מאוורר חדש היא זניחה לעומת התועלת השיווקית שבמתן האחריות. מערכות קירור מחשב חכמות יותר מגיעות עם אחריות של מינימום שנה.
  • ספק כוח פשוט למחשב יגיע עם אחריות לשישה חודשים בלבד, ספקי כוח מתקדמים יותר יגיעו עם שנתיים עד שלוש שנות אחריות.

חלקים שנמצאים באחריות עד 3 שנים

 

תקלה בודדת או מקבץ של תקלות

מחשבים ישנים עלולים לפתח מקבץ של תקלות בו זמנית, מה שיגרום למחשב לעבוד בצורה נוראית, או ממש להפסיק לעבוד. במקרים כאלה לא יהיה מנוס מלרכוש מחשב חדש אולם, במקרים בהם התפתחה תקלה מסוג אחד למשל, דיסק קשיח שמגיב באטיות ואין בו יותר מקום פנוי, לא יהיה צורך בהחלפת המחשב אלא ניתן יהיה לבצע תיקון מחשב ישן בצורה יעילה, על ידי החלפת הכונן הישן בכונן חדש מסוג SSD.

גם במקרה של תקלה במערכת ההפעלה או תקלה בזיכרונות המחשב, יהיה כלכלי יותר לתקן או להחליף רכיב מאשר להחליף את המחשב כולו בחדש.

תקלה בודדת או מקבץ של תקלות

 

מחירון תיקון מחשב ישן

להלן טבלה חלקית של עלויות תיקון מחשב ישן

סוג התיקון מחיר
ניקיון ווירוסים והאצת פעולת המחשב 230 ₪
אבחון מלא ומדוקדק של מצב המחשב 180 ₪
תיקון חומרה במחשב נייד ללא עלות הרכיבים עצמם 250 ₪
הורדת או התקנת תוכנה מורכבת 150 ₪
שחזור מידע ונתונים כתוצאה מתקלה במחשב 500 ₪
ניקוי המחשב מבחוץ ומבפנים לרבות, ניקוי מערכת ההפעלה מווירוסים ותוכנות זדוניות. 280 ₪.
הסרה והתקנה מחודשת של מערכת הפעלה 280 ₪

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?