מחיר החלפת כונן במחשב נייד

מחפשים טכנאי מחשבים? ריכזנו עבורכם את טכנאי המחשבים והמעבדות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

המחשב האישי ידע לאורך השנים תהפוכות ושינויים בכל הקשור לכונני המחשב. מי בכלל זוכר את הכונן הרחב והמסורבל של הדיסקטים השחורים מהפלסטיק הגמיש? מדובר בכונן שכבר שנים רבות איננו נמצא כלל במחשבים האישיים. לאחר מכן הגיע הפלופי דיסק כונן שאליו הכנסנו דיסקטים שחורים מפלסטיק קשיח, קטנים יותר, גם אלה כבר הרבה שנים לא נמצאים אתנו.

לאחר מכן הגיע פורמט ה- CD ROM כונן התקליטורים שעדין קיים אך גם מקומו נדחק לשוליים. הכונן היחיד כמעט שנמצא כיום בכל מחשב הוא הכונן הקשיח עליו נרשם כל המידע שלנו. לאור ההיסטוריה של הרכיב הייחודי הזה, מחיר החלפת כונן במחשב נייד עבר לא מעט שינויים. מה עושים כשהכונן מתקלקל וצריך להחליפו? מחליפים, מהו מחיר החלפת כונן במחשב נייד? בואו נבדוק.

עלות עבודת טכנאי מחשבים

בהנחה שאתם לא יודעים לבצע החלפת כונן בעצמכם ותדרשו להזמין טכנאי מחשבים לצורך ביצוע הפעולה, או שתחליטו לקחת את המחשב שלכם למעבדת שירות לטובת העניין, יש לקחת בחשבון את עלותו של טכנאי המחשבים או המעבדה. מחיר החלפת כונן במחשב נייד כוללת את עלות איש המקצוע שמבצע את העבודה.

עלות העבודה תלויה בסוג הכונן שתבחרו HDD או SSD וכן, בנפח הזיכרון שלו. דבר נוסף שיקבע את העלות הוא האם אתם זקוקים לגיבוי המידע שעל הכונן הישן ויש לקחת בחשבון שיש להתקין מחדש, לאחר החלפת הכונן, את מערכת ההפעלה. מחיר החלפת כונן במחשב נייד, עבודה בלבד, ינוע בין 300 ל- 500 שקלים.

עלות הכונן עצמו (החומרה)

ישנו מגוון די גדול של כוננים למחשבים ניידים הם מחולקים ליצרן, לנפח הזיכרון ולסוג הטכנולוגיה HDD או SSD. רוב מוחלט של הכוננים המותקנים כיום במחשבים הם מסוג SSD מכיוון שמדובר בכונן עמיד יותר, מהיר הרבה יותר ובעל פעולה שקטה ונעימה. מחיר החלפת כונן במחשב נייד, להלן טבלה חלקית של כוננים ומחיריהם:

דגם הכונן מחיר
סמסונג 870 EVO 500 GB 255 שקלים
סאן דיסק SSD פלוס 480 GB 225 שקלים
קינגסטון 400 A 960 GB 295 שקלים
קינגסטון 400 A 240 GB 105 שקלים
סמסונג 870 EVO 1 TERA 460 שקלים
סמסונג 870 EVO 250 GB 185 שקלים
סמסונג 980 פרו PCLE 1 TERA 629 שקלים
סאן דיסק SSD פלוס 1 TERA 365 שקלים
סאן דיסק SSD פלוס 2 TERA 679 שקלים
סמסונג 970   EVOפלוס 2 TERA 1050 שקלים

כפי שמשתקף מהטבלה שלהלן, מחירי הכוננים שונים מאוד בהתאם ליצרן ולנפח הזיכרון של הכונן. כמובן שככל שהכונן בעל נפח יותר גדול כך הביצועים שלו יותר טובים. לגבי היצרנים, יש מי שטוענים שליצרן כמו סמסונג יש יתרון איכותי על פני יצרנים אחרים, ויש מי שגורסים שלא קיים הבדל בין היצרנים והדבר היחיד שקובע הוא נפח הכונן. מחיר החלפת כונן במחשב נייד מורכב ממחיר החומרה וביצוע העבודה על ידי טכנאי מחשבים מקצועי.

שדרוג כונן במחשב נייד

מחיר החלפת כונן במחשב נייד לא מתייחס רק להחלפה כתוצאה מתקלה בכונן קיים אלא, גם למצב שבו אנו מעוניינים לשפר את ביצועי המחשב שלנו ולהגדיל את נפח הכונן. במקרה כזה אנו למעשה מבקשים לבצע שדרוג כונן לטובת שדרוג ביצועים.

מדוע שנרצה לבצע שדרוג כזה? אז כפי שכבר נכתב, באופן כללי אנו מעוניינים לשפר את ביצועי המחשב שלנו, המחשב יעבוד מהר יותר ויעיל יותר. דבר נוסף שניתן לעשות הוא הוספה של כונן SSD לכונן ישן קיים, על חשבון כונן התקליטורים שאט אט יוצא מכלל שימוש.

כיצד מתבצעת החלפת הכונן

מחיר החלפת כונן במחשב נייד מבטא את עלות הפעולה אולם, איך זה באמת מתבצע? איך נסביר את שלבי ביצוע הפעולה כך שכל אחד יוכל להבינה? בין אם מדובר בהחלפת כונן עקב תקלה בכונן ישן ובין אם מדובר בהחלפה או הוספה לצורך שדרוג, בסיס הפעולה יהיה זהה בשני המקרים. יש לפרק את המחשב בהתאם ליצרן, ישנם מחשבים שצריך לפרקם לחלוטין וישנם אחרים שפירוק מקטע חיצוני מסוים חושף את הכונן.

לאחר הפירוק מוציאים את הכונן הישן, מכניסים את הכונן החדש ומרכיבים את המחשב חזרה. בשלב הבא, יש להתקין מחדש את מערכת ההפעלה של המחשב. לאחר מכן, מתקינים שוב את כל יתר התוכנות הנמצאות בשימוש על גבי הכונן החדש, לטובת רמת ביצועים גבוהה יותר.

סיכום הסיבות להחלפת כונן במחשב נייד

  • הכונן התקלקל עקב קצר חשמלי שהוא פועל יוצא של הפסקת חשמל.
  • נפילת מחשב מגובה רב וקבלת חבטה חזקה מהקרקע תגרום כמעט בוודאות לתקלה בכונן המחשב הנייד, יהיה צורך לבצע החלפה מהירה שלו כדי להציל את המידע שנמצא עליו.
  • בלאי טבעי לאחר 3 עד 5 שנים, מה לעשות גם רכיבים אלקטרוניים לא חיים לנצח.
  • שדרוג מחשב מכונן HDD לכונן SSD חדש, מתקדם ומהיר.

מחיר החלפת כונן במחשב נייד אינו יקר כל כך ולכן, קל יחסית לקבל החלטה על שדרוג כונן, גם אם איננו מחויב המציאות.

אחריות

החלפת כונן במחשב נייד מזכה אתכם באחריות של שנתיים עד שלוש שנים על הכונן החדש, תלוי ביצרן וביבואן. מחיר החלפת כונן במחשב נייד ביחס של עלות מול תועלת, במצב שבו לא קיימת חובה לבצע החלפה, מציג יחס טוב מאוד בעד החלפה ושדרוג הכונן.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?