החלפת לוח אם

מחפשים שירותי החלפת לוח אם? ריכזנו עבורכם את טכנאי המחשבים והמעבדות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

לוח האם (המעבד), של המחשב, הוא לב ליבו והוא זה שקובע את הדגם ובמידה מסוימת את העוצמה של המחשב שבחרתם. לוח האם הוא זה שיקבע בעתיד, האם תוכלו לבצע הרחבת זיכרון ושדרוגים שונים נוספים. בכל לוח אם יש מה שנקרא "סלוט" וחשוב שיהיה לפחות אחד כזה פנוי לצורך הרחבות עתידיות.

לוח אם תקול לא מאפשר עבודה עם המחשב ואז מן הסתם ישנן שתי אופציות האחת, תיקון לוח האם במידת האפשר והשנייה, החלפת לוח אם. ככל שמדובר במחשבי PC החלפת לוח אם היא החלטה קלה יותר מכיוון שהמחיר אינו נורא כל כך.

מהו בדיוק לוח האם (המעבד)?

לוח האם הינו האלמנט המרכזי במחשב, תפקידו לקשר ולתאם בין רכיבי המחשב השונים, על מנת שביצועי המחשב יהיו הטובים והמהירים ביותר שהמחשב יכול לייצר. על גבי לוח האם נמצאות תושבות להתקנת המעבד, הזיכרונות וכרטיסים שונים שנועדו להרחבות שונות.

חשוב לדעת לפני שמזמינים טכנאי

במידה ואתם חוששים שיש לכם תקלה בלוח האם של המחשב, ויש בכוונתכם ליצור קשר עם טכנאי מחשבים, להזמינו אליכם כדי לתקן או להחליף את לוח האם, חשוב שתבדקו לפני שיחת הטלפון לטכנאי, איזה דגם מחשב יש לכם ושל איזה יצרן. הדבר חשוב כדי שהטכנאי ידאג להגיע אליכם מוכן עם לוח אם רלוונטי, לטובת החלפת לוח אם, במידה ולא ניתן יהיה לתקנו.

רגע לפני החלפת לוח אם

לפני שתבצעו החלפת לוח אם על ידי טכנאי מחשבים מוסמך, וודאו מולו את הדברים הבאים: שהוא מסיר מראש תוכנות הדורשות אקטיבציה, מכיוון שחלק מתוכנות אלה עלול "להבין" בטעות, שהתקנת לוח אם חדש מהווה ניסיון לשכפל אותן באופן בלתי חוקי. בנוסף, דאגו שהטכנאי יגבה עבורכם את כל הקבצים שחשובים לכם מהמחשב.

מהם הגורמים שיכולים לייצר לתקלה בלוח האם?

הבעיה השכיחה ביותר הינה התחממות יתר של לוח האם שנובעת מתקלה במערכת הקירור של המחשב. דבר נוסף שיגרום באופן וודאי לתקלה בלוח האם הוא, נוזלים שנשפכו על המחשב, במצב זה תתפתח מהר מאוד קורוזיה על לוח האם, והמחשב עלול ממש להפסיק לחלוטין את עבודתו. בנוסף, קצר בשקע הטעינה של מחשב נייד היא סיבה טובה לתקלה בלוח האם של המחשב וגם מטען שאינו מתאים להספק של המחשב.

במקרים רבים ניתן לבצע תיקון של לוח האם ולהימנע מביצוע החלפת לוח אם אולם, בעיקר במקרים של מחשב נייד, יהיו לא מעט מצבים בהם החלפת לוח אם תהיה בלתי נמנעת.

כיצד נדע שקיימת תקלה בלוח האם?

ישנן מספר תופעות שמרמזות על תקלה בלוח האם למשל, כשהמחשב שלכם פשוט לא מגיב לשום דבר, המאוורר לא עובד, נורות הבקרה לא נדלקות וכו'. במקרים אחרים, המחשב כן נדלק אך מסך המחשב אינו נכנס לפעולה והתצוגה שחורה. חשוב לציין, תופעות אלה עשויות בחלק מהמקרים להעיד דווקא על תקלה אחרת ולכן, חשוב מאוד להזמין טכנאי מחשבים מוסמך לאבחון וטיפול בתקלה.

כיצד ניתן לשמור על לוח האם?

כדי לנסות להימנע מהצורך לבצע החלפת לוח אם ניתן לעשות מספר דברים ובעיקר אולי להיזהר מפעולות מסוימות. למשל, אל תשתו ליד המחשב הנייד שלכם ובעיקר, אל תחזיקו כוס נוזלים מלאה על השולחן ליד המחשב. נוזלים הם אויב מושבע של רכיבים אלקטרוניים בטח כשמדובר במחשב נייד, אבל גם במקרה של מחשב נייח, טאבלט או טלפון חכם.

דאגו לנקות מידי חודשיים שלושה את כל פתחי האוורור של המחשב ואחת לחצי שנה, בצעו ניקיון מחשב מקצועי במעבדת מחשבים. פעולות אלה עשויות למנוע את התחממות המחשב ופגיעה בלוח האם.

לוח אם קווים לאורך חייו

השאלה שחלקכם אולי שואל את עצמו כרגע, מתי אני צפוי לגלות שלוח האם של המחשב שלי תקול, מכיוון שפשוט סיים באופן הגיוני את חייו האלקטרוניים? התשובה לכך היא, שהדבר לא חד משמעי וישנם משתנים שמשפיעים על משך חייו של לוח האם. מחשב שנמצא בשימוש תמידי הרבה שעות ביום יגיע לבלאי של לוח האם הרבה לפני מחשב שלא כל יום נמצא בעבודה.

לוח אם ממוצע יעבוד בין 4 ל- 6 אולי אפילו 7 שנים. בשל מורכבותו של לוח האם המאגד בתוכו מספר רב של רכיבים אלקטרוניים, גם אלמנט המזל משחק תפקיד במשך חיי הלוח. מספיק שרכיב אחד מתוך מכלול הרכיבים האלקטרוניים שממוקמים על לוח האם יחדל לעבוד, ויתכן שתאלצו לבצע החלפת לוח אם.

טבלת מחירים חלקית

לפני הטבלה חשוב לציין, מחיר לוח אם למחשבי גיימינג יקר יותר מלוח אם שמיועד למחשב עבודה או למחשב ביתי. קיימים גם הבדלים במחירים בין לוחות אם למחשבים נייחים ומחשבים ניידים.

דגם לוח האם מחיר
Gigabyte h510m h 350 שקלים לא כולל עבודה
Gigabyte z690 gaming x 1000 שקלים לא כולל עבודה
Gigabyte b560 hd3 550 שקלים לא כולל עבודה
Asus prime z690-p 1100 שקלים לא כולל עבודה
Asus prime z690-a 1250 שקלים לא כולל עבודה
Gigabyte b365m h 330 שקלים לא כולל עבודה

את עבודת החלפת לוח אם צריך לבצע טכנאי מחשבים מוסמך ובעל ניסיון כלשהו, על מנת שהפעולה תתבצע כראוי ותחזיר את המחשב שלכם לפעילות תקינה.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?