תיקון מחשב שנשפך עליו מים

מחפשים טכנאי מחשבים? ריכזנו עבורכם את טכנאי המחשבים והמעבדות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

המחשב שלכם הוא לא פעם מרכז יומכם, בוודאי אם מדובר בכלי אתו ובעזרתו אתם מנהלים את יום העבודה שלכם. אנשים רבים יושבים שעות מול מסך המחשב, על פי רוב, מחשב נייד, ועוסקים בעבודתם בין אם הם שכירים או עצמאים.

אי לכך, פעולות יומיומיות פשוטות מתבצעות בסמוך למחשב שלכם למשל, אתם אולי אוכלים את סנדוויץ הבוקר שלכם עם הקפה בסביבת המחשב שלכם ובשל כך, מה לעשות, יכולה לקרות תאונה קטנה, שתיתם מים, הזזתם את היד והכוס נפלה על המחשב ומים כיסו את מקלדת המחשב הנייד שלכם. המאמר הבה עוסק בתיקון מחשב שנשפך עליו מים.

מה לעשות מיד לאחר שהמים נשפכו על המחשב?

לפני כל דבר אחר העוסק בתקינותו של המחשב לאחר תאונת המים, יש לבצע מספר פעולות שיבטיחו אתכם מפני התחשמלות, קצר ושריפה. דבר ראשון, כבו את המחשב שלכם, נתקו אותו מהחשמל או מהמטען והסירו את סוללת המחשב כמה שיותר מהר, זמן התגובה שלכם עשוי להיות קריטי למחשב.

כל רגע חשוב ולכן, בצעו את כיבוי המחשב על ידי לחיצה ממושכת בלחצן ההפעלה שלו ולא בשום דרך אחרת. פעולות אלה חשובות כדי שניתן יהיה לבצע תיקון מחשב שנשפך עליו מים.

 

המחשב נכבה מה לעשות עכשיו?

חשוב לציין, כל פעולה שהוזכרה בפסקה הקודמת וכל פעולה שתוזכר מיד, מטרתן לגרום לכך שהמחשב שלכם יינזק במינימום האפשרי, על מנת שניתן יהיה לבצע תיקון מחשב שנשפך עליו מים. בדקו אילו רכיבים של המחשב אתם יכולים להסיר ולנתק שנית, נתקו את העכבר וכל כבל שמחובר למחשב שלכם, נתקו כוננים חיצוניים, יחידות זיכרון חיצוניות, כונן DVD. השאירו את המחשב מבודד מכל דבר שאיננו הכרחי לפעולה התקינה של המחשב.

לאחר מכן, ייבשו את חלקו החיצוני של המחשב שלכם, באזור המקלדת ובתחתית המסך, בנקודת ההשקה של המסך עם חלקו התחתון של המחשב, במידה ומדובר במחשב נייד. הפכו את המחשב שלכם והחזיקו תחתיו מגבת שתספוג את המים שיצאו ממנו, נסו לנגב ולייבש ככל שניתן.

חשוב שתדעו, מים הם הנוזל הכי פחות מזיק למחשב לעומת משקאות מתוקים וקפה ולכן, זמן התגובה שלכם חשוב ביותר כדי שתיקון מחשב שנשפך עליו מים יהיה אפשרי. לאחר טיפול העזרה ראשונה שבצעתם עבור המחשב שלכם מומלץ ליצור קשר עם טכנאי מחשבים מוסמך, על מנת שיגיע לבצע בדיקה מקיפה של הנזקים שכנראה נגרמו למחשב.

אל תנסו בשום אופן להדליק את המחשב לאחר העזרה הראשונה שהענקתם לו והזמינו טכנאי. סיכוי גבוה לכך שהטכנאי ייקח את המחשב למעבדת מחשבים להמשך טיפול, לאחר שיבדוק אותו בדיקה ראשונית. תיקון מחשב שנשפך עליו מים עדיף שיתבצע במעבדת מחשבים מקצועית ומאובזרת.

 

מצב שבו יש לשחזר קבצים

ראשית יש לציין, ברוב גדול של המקרים אפשר יהיה לשחזר את הנתונים שניזוקו בזכות העובדה שהדיסק הקשיח של המחשב, ברוב המקרים, לא ייפגע. יש להגדיל ולומר, גם אם המחשב שלכם הוא במצב שלא ניתן לתקנו, אפשר יהיה להוציא את הדיסק הקשיח מהמחשב, לשחזר את מה שנמצא עליו ולהעביר את כל הנתונים למחשב חדש. במצב עניינים זה לא יתבצע תיקון מחשב שנשפך עליו מים ולמעט הדיסק הקשיח, המחשב יוחלף במחשב חדש.

 

תיקון מחשב שנשפך עליו מים במעבדה

במקרה של נוזל שנשפך על המחשב שלכם יהיה צורך בסופו של דבר להביאו לתיקון במעבדת מחשבים שם, ינקו וייבשו אותו באמצעות כלי עבודה מקצועיים שעשויים להציל את המחשב שלכם. בסופו של דבר, כל פעולה שהונחתם לבצע כעזרה ראשונה, ולקיחת המחשב למעבדה על ידי טכנאי, באים במטרה להציל את המחשב שלכם ולבצע תיקון מחשב שנשפך עליו מים.

 

כיצד ניתן להגן מראש על המחשב מפני נוזלים?

אחד הפתרונות האיכותיים שיסייעו לכם להימנע ממצב לא נעים הוא רכישת כיסוי סיליקון למקלדת המחשב שלכם. אמנם מדובר בכיסוי לא זול אבל הוא מונע חדירה כמעט לחלוטין של נוזלים לתוך המקלדת והמחשב. לדגמים מסוימים של יצרנים גדולים, מיוצרים במיוחד כיסויי מים הן לחלק התחתון של המחשב, והן לחלק העליון של המחשב במלואו.

יש לשים לב שהכיסויים למיניהם הורכבו כך שאינם חוסמים פתחי אוורור חיוניים. במידה ותרכשו כיסוי נגד נוזלים, לא תגיעו למצב שבו נדרש לבצע תיקון מחשב שנשפך עליו מים.

כמה זה עולה?

השאלה שבדרך כלל מעסיקה את כולם הינה, כמה יעלה תיקון מחשב שנשפך עליו מים, להלן טבלה עם המספרים הרלוונטיים.

 

סוג השירות מחיר
ניקוי לאחר שנשפך נוזל על המחשב, ניקוי קורוזיה והחלפת רכיבים קטנים של לוח האם (מתייחס בעיקר למחשב נייד). בין 350 ל- 500 שקלים (תלוי במעבדה וביצרן המחשב).
ניקוי לאחר שנשפך נוזל על המחשב, ניקוי קורוזיה והחלפת רכיבים קטנים של לוח האם למחשב המיועד לגיימינג. בין 500 ל- 600 שקלים.
החלפת מקלדת למחשב נייד בין 300 ל- 450 שקלים.
החלפת מאוורר למחשב נייד בין 250 ל- 350 שקלים.
החלפת סוללה למחשב נייד בין 100 ל- 200 שקלים.

 

נשפכו מים על המחשב והוא לא נדלק

מדובר במקרה שכיח מאוד ובמצב דברים שכזה, כפי הנראה, לוח האם של המחשב ניזוק ויהיה צורך להחליפו בלוח אם חדש. יידרש ניקוי למחשב, ייבוש, ואולי גם החלפת סוללה. מדובר בתיקון שמחירו הכולל יגיע לכמה מאות שקלים (בין 600 ל- 800 ₪), אבל המחשב שלכם ינצל, ולא תידרשו לרכוש מחשב חדש שעלותו גבוהה בהרבה.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?