החלפת סוללה למחשב נייד

מחפשים שירותי החלפת סוללה למחשב נייד? ריכזנו עבורכם את טכנאי המחשבים והמעבדות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

מחשבים ניידים הם המצאה מדהימה, מחשב קומפקטי, יעיל, מהיר, חזק, מאפשר לעבוד מכל מקום בכל זמן מכיוון שהוא תמיד תמיד אתך. המזעור של המחשב האישי הגיע לשיאו אמנם עם המצאת הטלפון החכם אולם, למחשב הנייד ישנם שני יתרונות בולטים אל מול הטלפון החכם הראשון, הוא בעל קרינה נמוכה יותר ולכן בריא יותר להשתמש בו ולא בטלפון החכם ושנית, יש לו מסך גדול ונעים יותר לשימוש.

האלמנט המרכזי שמאפשר למחשב הנייד לספק לנו את כל הטוב הזה הוא הסוללה, שמייתרת את הצורך להתחבר לחשמל בזמן השימוש. במאמר הבא נעסוק בצורך לבצע החלפת סוללה למחשב נייד.

סוללות שונות מחשבים שונים

יצרניות שונות של מחשבים משתמשות בסוגים שונים של סוללות, ההבדלים בין הסוללות השונות נמצאים בהרכב החומרים ממנה עשויה הסוללה, משך זמן הטעינה שלה ומשך זמן העבודה שהיא מאפשרת לעבוד עד הטעינה הבאה. האלמנט שקובע את שני הפרמטרים האחרונים שהוזכרו לעיל הוא מספר התאים שישנם בסוללה, ככל שישנם יותר תאים, זמן העבודה של הסוללה לאחר טעינה יהיה יותר ארוך.

סוללה עם 4 תאים תקנה שעתיים עבודה בלבד, סוללה עם 6 תאים תאפשר זמן עבודה שנע בין 3 ל- 4 שעות וסוללה עם 9 תאים תאפשר זמן עבודה של 5 עד 6 שעות. ככל שישנם יותר תאים מחיר הסוללה גבוה יותר. במידה ואתם לפני החלפת סוללה למחשב נייד, חשבו כמה שעות עבודה אתם רוצים מהסוללה הבאה שלכם.

 

סוללה חלופית – האם היא נחותה?

הדעה הרווחת היא שאין כמו הסוללה המקורית של המחשב הנייד אולם, לאורך השנים ניתן לראות שהסוללות החלופיות מספקות מענה מצוין אל מול המחיר שהן עולות. במידה ואתם לפני ביצוע החלפת סוללה למחשב נייד, מה שבאמת חשוב הוא לבחור סוללה שעשויה מליתיום – יון, מדובר בסוללה באיכות גבוהה מאוד ועדיפה על פני סוללות אחרות.

אל תתפתו לרכוש סוללה משומשת מכיוון שלא תוכלו לדעת אף פעם, כמה זמן באמת עוד נשאר לה לחיות ולשרת אתכם. לפני שתבצעו החלפת סוללה למחשב נייד קחו את כל האלמנטים המוזכרים לעיל בחשבון.

 

סוללה חלופית למחשב נייד

אתם לפני ביצוע החלפת סוללה למחשב נייד ואתם חושבים לרכוש סוללה חלופית ולא מקורית מכיוון שהבנתם שזה יעלה לכם פחות, מה חשוב לדעת על סוללות חלופיות לפני הרכישה. ראשית, יש לציין שהמפרט הטכני של הסוללה החלופית יהיה דומה מאוד לזה של הסוללה המקורית.

חשוב גם שתדעו שליצרניות המחשבים אין מפעלים לייצור סוללות והייצור של הסוללה המקורית שלהם מתבצע במקום אחר, על פי רוב, בסין. אל תחששו לחבר סוללה חלופית למחשב, במידה ובמקרה היא איננה מתאימה לו, תקבלו הודעת מערכת על כך שהסוללה איננה עובדת.

אחד הפרמטרים החשובים שיש לבדוק בסוללה חדשה הוא הערך וואט לשעה, אם כבר אתם נדרשים לבצע החלפת סוללה למחשב נייד, דאגו שיהיה לה ערך וואט לשעה גבוהה, המשמעות הינה סוללה עמידה יותר וכזאת המאפשרת זמן עבודה ממושך יותר בין טעינה לטעינה.

 

לשמור מכל משמר על חיי הסוללה

חשוב מאוד לשמור על הסוללה, כדי לנסות להימנע מהצורך לבצע החלפת סוללה למחשב נייד. ישנן פעולות שאם מבצעים אותן או, פעולות שנמנעים מהן, זה תורם להארכת חיי הסוללה של המחשב. אי לכך, מה חשוב לדעת?

  • סוללה שמחוברת זמן רב מידי לחשמל מאבדת מכוחה, היא מתחממת יתר על המידה ודבר זה מקצר את משך חייה. סוללות ליתיום (הנחשבות לאיכותיות ביותר), נוטות להתחמם ולכן, כדאי לקרר את המחשב הנייד עם מאוורר חיצוני במקביל למאוורר שנמצא בתוך המחשב.
  • חשוב לטעון סוללה חדשה עד הסוף לפני שמתחילים לעבוד עם המחשב.
  • הרגע הזה שבו קופצת לכם הודעת מערכת על כך שיש לטעון את הסוללה הינו רגע שיש לקחת ברצינות, לעצור את העבודה ולחבר את המטען למחשב ולחשמל כדי לבצע טעינה.
  • מומלץ מאוד, גם אם אתם עובדים בבית וישנו שקע חשמלי זמין עבורכם כל העת, לאפשר למחשב הנייד לעבוד על הסוללה, ללא חיבור לחשמל, עד שהסוללה תתרוקן ותגיע הודעת מערכת שיש לטעון אותה מחדש. התנהלות זו תשמור על הסוללה ותתרום להארכת ימיה.
  • כברירת מחדל חברו את הסוללה למטען כשאתם אינכם עובדים עם המחשב.
  • במחשב שגילו מעל שלוש שנים חשוב לשים לב כל העת למצב הסוללה כדי שלא תופתעו, המחשב יפסיק פתאום לעבוד ועד שלא תחליפו סוללה, תישארו ללא מחשב עובד.

 

חשיבות המטען

מרבית משתמשי המחשבים הניידים לא מודעים כלל לעובדה שהפריט החשוב ביותר במחשב הנייד הוא המטען, אפילו יותר מהסוללה. המטען הוא זה שמאפשר את הניידות ממנה נהנה המחשב הנייד בזכות העובדה שאיננו זקוק לחשמל ועובד על הסוללה הטעונה.

שני תפקידים מרכזיים למטען שלכם הראשון, הוא זה שאחראי על פעולתו התקינה של המחשב וכיום, ניתן להתחבר עם המטען לחשמל ולעבוד כשאנו עוקפים את הסוללה. התפקיד השני של המטען הינו, להטעין את הסוללה של המחשב על מנת שנוכל לעבוד ללא חיבור לחשמל כשנדרש לכך. החלפת סוללה למחשב נייד עלולה להיות לעיתים בלתי נמנעת ויש לזכור להתאים מטען נכון לסוללה החדשה.

 

החלפת סוללה למחשב נייד

החלפת סוללה למחשב נייד הינה פעולה פשוטה שדורשת, על פי רוב, פתיחה קלה של שניים עד ארבעה ברגים קטנים בחלק התחתון של המחשב. ניתן לבצע פעולה זו לבד אולם, רצוי לקבל הדרכה מוקדמת מאיש מקצוע.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?