החלפת דיסק קשיח

מחפשים שירותי החלפת דיסק קשיח? ריכזנו עבורכם את טכנאי המחשבים והמעבדות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

התפקיד של הדיסק הקשיח במחשב הנו לשמור את כל המידע שלכם במחשב על גבי הדיסק. המידע שלכם בוודאי כולל שירים, סרטים, תמונות וקבצים נוספים קלים יותר. בדיסק הקשיח שיש לכל אחד במחשב ישנה מחט שסורקת את המידע ושומרת אותו. כשאתם מחפשים קובץ מסוים במחשב, המחט עוברת על הדיסק ומוצאת עבורכם את הנתונים. הדיסק הקשיח הוא בעל חשיבות גדולה ביותר ובלעדיו המחשב שלכם ממש חסר תועלת. מתי יהיה נכון לבצע החלפת דיסק קשיח וכיצד מחליפים דיסק קשיח שהתקלקל?

 

החלפת דיסק קשיח הלכה למעשה

במחשבים שיוצרו בעשר השנים האחרונות, יש לפתוח את הפאנל האחורי של המחשב ולהגיע לברגים שמחזיקים את הדיסק. מדובר בפעולה מורכבת שדורשת טכנאי מחשבים מיומן ובעל ידע וניסיון. בעבר היה ניתן להחליף דיסק קשיח מבלי לפרק שום רכיב של המחשב למעט, את הדיסק הקשיח עצמו, שחובר בשני ברגים חיצוניים. החלפה מקצועית של דיסק קשיח תזכה אתכם בכתב אחריות למשך שנתיים עד שלוש שנים, מותנה ביצרן ובסוג המחשב שיש לכם. חשוב לדעת, החלפת דיסק קשיח מחייבת בהתקנה מחדש של מערכת ההפעלה ודרייברים שונים נוספים.

החלפת דיסק קשיח הלכה למעשה

 

מומלץ לבקש מהטכנאי

במידה וטכנאי הגיע על מנת לבצע החלפת דיסק קשיח, עלכם לבקש ממנו שני דברים חשובים הראשון, שיתקין לכם כונן חדש מסוג SSD שהנו מהיר יותר ובעל טכנולוגיה מתקדמת בהרבה. הדבר השני, במידה והכונן הקשיח שלכם עדין עובד, בקשו מהטכנאי שיציל לכם כמה שיותר נתונים שניתן ויעבירם ליחידת זיכרון חיצונית עד שיורכב הכונן הקשיח החדש.

 

כיצד יודעים שמשהו לא בסדר עם הדיסק הקשיח

מספר בעיות במחשב עשויות לרמוז על כך שישנה בעיה בכונן הקשיח שלכם:

  • חוסר מקום פנוי במערכת ההפעלה שנמצאת בכונן C של המחשב.
  • תקלה משמעותית במערכת ההפעלה במחשב.
  • התחממות של מעבד ה- CPU.
  • כשהדיסק הקשיח פשוט לא עובד יותר.

בעיות אלה יצריכו כנראה החלפת דיסק קשיח.

כיצד יודעים שמשהו לא בסדר עם הדיסק הקשיח

 

כיצד ניתן לאבחן את התקלה?

יש להתחיל על ידי בדיקת השטח הפנוי בכונן הקשיח שנושא את מערכת ההפעלה על גביו. צריך לדאוג שיהיו לפחות 15 אחוזים פנויים על גבי הכונן. בשלב שני, מומלץ להפעיל את העדכונים הזמינים של מערכת ההפעלה. כדאי גם לבצע סריקת ווירוסים של אנטי וירוס מקצועי במידה ומדובר במחשב PC. במידה שיש מספיק שטח פנוי בכונן, המאווררים עובדים כראוי ומערכת ההפעלה תקינה, רצוי להחליף דיסק קשיח, מכיוון שהבעיה נמצאת בו כפי הנראה.

 

איזה כונן קשיח חדש כדאי להתקין?

במחשבים נייחים מתקינים בדרך כלל כונן 3.5 אינץ' על פי נפח שמותאם לצרכים של המשתמש. במחשבים ניידים, מתקינים דיסק 2.5 אינץ' בנפח שיותאם למשתמש במחשב. בכל מקרה מומלץ להתקין כונן קשיח SSD פלאש, שהוא מהיר יותר וישפר מאוד את הביצועים של המחשב. החלפת דיסק קשיח היא פעולה שמיועדת לביצוע של טכנאי מחשבים מוסמך בלבד.

איזה כונן קשיח חדש כדאי להתקין?

 

נפח זיכרון מומלץ לדיסק קשיח

גודל הזיכרון השכיח ביותר בדיסק קשיח הנו 500 ג'יגה בייט, כשמדובר בדיסק קשיח שאינו מסוג SSD. ניתן כמובן לקבל גם 1000 ג'יגה בייט וגם 2000 ג'יגה בייט. כשמדובר בדיסק קשיח SSD הגדלים מגוונים יותר ומגיעים בגדלים שנעים בין 64 ג'יגה בייט ועד 1000 ג'יגה בייט.

 

HDD מול SSD

  • שני סוגים של דיסקים קשיחים מוכרים לנו, אחד וותיק בשם HDD והשני חדש בהרבה ושמו SSD. בואו נבין לרגע את ההבדלים בין שני הסוגים הללו.
תכונות HDD SSD
ביצועים: מהירות כתיבה ממוצע מהיר מאוד
ביצועים: העתקת קבצים ממוצע מהיר מאוד
צריכת חשמל גבוהה נמוכה
תזוזה בעת פעולה 2 חלקים זזים אין
עוצמת רעש בדציבלים 27 0
מחיר זול יקר
נפח אחסון בין 500 ג'יגה בייט ל- 2 טרה בייט עד 1 טרה בייט
זמן אתחול בין 30 ל- 45 שניות בין 10 ל- 13 שניות
משך זמן חיים 1.5 מיליון שעות בממוצע 2 מיליון שעות בממוצע
עמידות עמיד, אבל פחות מ- SSD עמיד למדיי
מהירות טעינת קבצים מהירות רגילה מהיר יותר ב- 30 אחוזים
  • ה- HDD מורכב מדיסקים שטוחים שמחוברים יחד לאותו הציר. הדיסקים עשויים מזכוכית או מאלומיניום והם מצופים בחומר מגנטי. לכל צד של הדיסקים יש ראש כתיבה וקריאה, כדי לקרא ולכתוב מידע בדיסק הקשיח. ראש הקריאה עובר מעל משטח המידע אך איננו נוגע בו פיזית כדי שהציפוי המגנטי לא ייפגם. מספר אלמנטים משפיעים על מהירות הקריאה והכתיבה: מהירות הסיבוב של משטח המידע וזמן החיפוש כלומר, כמה זמן לוקח לראש לנוע. ראש הקריאה והכתיבה ממוקם על זרוע ייחודית שנשלטת על ידי אלקטרומגנט.
  • ה- SSD הנו דיסק קשיח שונה לחלוטין ולא מתקיימת בו שום פעולה פיזית, אין בו חלקים שנעים, וזו הסיבה שהוא הרבה יותר מהיר. כונן ה- SSD מבוסס על זיכרון דינמי בעל גישה אקראית, מכיוון שאינו זקוק לזרם חשמלי רציף במטרה לשמור על מידע בינארי. המידע נשמר על גבי זיכרון בלתי נדיף, בדומה לזיכרון פלאש, כך שניתן להשוות את כונן ה- SSD ליחידת דיסק און קי שיש לה נפח זיכרון גדול במיוחד. הדיסק הקשיח מסוג SSD מורכב משבבי זיכרונות ובקר שמקשר בניהם לבין המחשב והוא זה שאחראי על פעולת הכתיבה והקריאה. כונן SSD לא רק מהיר יותר, הוא גם שקט יותר, צורך פחות חשמל ואמין בהרבה. כונן ה- SSD משתמש באלוגריתם שבודק שגיאות ומסוגל לתקן כמה בתים בודדים מתוך 512 בייטים. תכונה זו מאריכה מאוד את זמן חייהם של כוננים אלה.

נפח זיכרון מומלץ לדיסק קשיח

 

אילו יתרונות נוספים יש לכונן SSD?

הכבלים המחברים את הדיסק הקשיח מסוג SSD הנם דקים ואלגנטיים בניגוד לכבלים העבים והאפורים של כוננים אחרים, שהופכים את תחולת מארז המחשב לדחוסה ומסורבלת. לפיכך, החיבור של ה- SSD קל ונוח. כונן ה- SSD אינו מגיע עם מחבר הפלסטיק הישן, רווי הפינים, שהיה מקור לצרות רבות ובמקומו קיים פלאג קטן ואלגנטי שנכנס בקלות למחשב. תהליך שינוי הכבלים מאפשר המשך עבודה על הקטנת מארזי המחשבים והדבר בא לידי ביטוי בחנויות המחשבים.

 

הצלת המידע שנמצא על הכונן התקול

במרבית המקרים בהם נדרש להחליף דיסק קשיח, ניתן בהחלט להציל את המידע שנמצא על גבי הכונן. במקרים חריגים הפעולה תהיה בלתי אפשרית ולכן, מומלץ תמיד להחזיק גיבוי של כל המידע שנמצא במחשב. למרות שכונן SSD הוא הכונן המועדף להתקנה, חשוב לדעת שפעולת שחזור קבצים מכונן זה כמעט בלתי אפשרית ולפיכך, אם החלפתם לכונן SSD תדאגו לגבות כל קובץ שלכם מרגע המעבר. במידה והכונן שהתקלקל הוא כונן ישן ולא מסוג SSD ניתן יהיה יחסית בקלות לשחזר את הקבצים שהיו עליו.

 

אודות שחזור מידע

אחד הדברים המתסכלים ביותר שניתן להיתקל בהם בעבודה עם מחשב הוא אבדן מידע. במקרים הקלים יותר מדובר במחיקה לא רצונית של החומר, במקרים אחרים זה יכול לקרות כתוצאה מכשל בתוכנה או עקב הפסקת חשמל וכו'. שחזור נתונים הוא תהליך מורכב שדורש ידע נרחב במחשבים ובשפות תכנות. לאחר השחזור יש לבצע מספר פעולות נוספות, כגון הטמעת דרייברים מחדש,  על מנת להחזיר את המחשב לפעולה סדירה. כמו שכבר צוין קודם לכן, החלפת דיסק קשיח היא פעולה די מורכבת.

 

לבעלי ידע טכני

למי מכם שיש ידע טכני והוא סבור שהוא מסוגל לבצע החלפת דיסק קשיח בכוחות עצמו, להלן מספר דגשים:

  • בכל פעולה שכוללת ניתוק של רכיב במחשב, חשוב מאוד לזכור לנתק את המחשב מהחשמל. פעולה זו תמנע קצר והרס של רכיב כזה או אחר במחשב.
  • במחשבים נייחים יש לפתוח את מארז המחשב (4 – 6 ברגים), לנתק את הכונן מכל כבל שמתחבר אליו ולבצע את ההתקנה של הכונן החדש.
  • במחשבים ניידים, בעיקר באלה שיוצרו בשנים האחרונות, יש לפתוח את הפאנל האחורי של המחשב (3 ברגים בדרך כלל), כדי לחשוף את הכונן ולשלוף אותו החוצה.

 

מהי הדרך הטובה ביותר למצא טכנאי מחשבים טוב להחלפת כונן קשיח?

ניתן ליצור קשר עם חברות שמתווכות בין טכנאי מחשבים ללקוחות, על פי רוב, תקבלו מהן המלצה על טכנאי בעל מוניטין והמלצות מאוד טובות של לקוחות אצלם היה. בכל מקרה חשוב לקבל שלושה שמות ולפנות לכל אחד מהשלושה כדי להתרשם מהיחס והמקצועיות וכן, על מנת לקבל ממנו שמות של לקוחות מרוצים אתם אפשר לדבר.

מהי הדרך הטובה ביותר למצא טכנאי מחשבים טוב להחלפת כונן קשיח?

לסיכום

החלפת דיסק קשיח הנה פעולה מורכבת הדורשת ידע מקצועי נרחב, בשל העובדה שתידרש גם התקנה מחודשת של דרייברים שונים. מומלץ להזמין טכנאי מחשבים ולבקש ממנו להתקין כונן קשיח מסוג SSD.