החלפת SSD למחשב נייד

מחפשים שירותי החלפת SSD למחשב נייד? ריכזנו עבורכם את טכנאי המחשבים והמעבדות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

הדיסק הקשיח של המחשב עבר שינויים במהלך השנים האחרונות, הדיסק מסוג HDD שהיה מקובל הולך ונעלם ובמקומו נכנס בסערה – SSD. מדובר בדיסק עמיד במיוחד המחזיק מספר שנים רב יחסית לקודמו, הוא מהיר מאוד ומתהדר בפעולה שקטה במיוחד.

אנשים רבים החליפו במהלך השנים מאז יצא ה- SSD את הדיסק הישן שלהם בדיסק SSD חדש, במטרה לשפר את ביצועי המחשב שלהם ובמיוחד להפוך אותם למהירים יותר. אולם, אנשים שמיהרו ורכשו מחשב חדש עם דיסק קשיח SSD גילו לאחר מספר שנים, שגם דיסק זה מגיע לסוף חייו האלקטרוניים ואז, יש לבצע החלפת SSD למחשב נייד.

דברים שכדאי לדעת על דיסק קשיח SSD

דיסק קשיח SSD ממלא בדיוק את אותו ייעוד של קודמו ה- HDD, דיסק קשיח SSD מאחסן נתונים בשבבי flash memory והיתרונות המרכזיים שלו הינם בנפח הזיכרון שלו, במהירות העבודה המעולה שלו ובעמידות המצוינת שיש לו.

דיסק קשיח מסוג SSD מאפשר לכם עבודה גמישה ומהירה יותר, הוא איננו מכיל חלקים נעים והמשמעות היא, שבזמן שאתם שולפים מידע, אתם יכולים לבצע פעולות מהירות יותר ולהגיע למידע שלכם בזמן קצר ביותר. החלפת SSD למחשב נייד תשפר מאוד את ביצועי המחשב שלכם.

שדרוג ישן בחדש

לאחר שסקרנו קודם לכן את היתרונות הבולטים של הדיסק הקשיח מסוג SSD, ברור לחלוטין מדוע אנשים שלהם עדין דיסק קשיח HDD מעוניינים לבצע החלפת SSD למחשב נייד. אולם, אין צורך לשדרג דיסק קשיח רק כי אפשר וחשוב שתשאלו את עצמכם, האם זה באמת נחוץ לכם.

אחרי הכל החלפת SSD למחשב נייד תעלה לכם כמה מאות שקלים (סביב 800 שקלים בממוצע, עבודה בתוספת החומרה). במידה והמחשב שלכם משמש אתכם כמחשב לעבודה ואתם נעזרים בו במהלך שעות רבות במשך היום, כנראה שכדאי יהיה לכם לשדרג את הדיסק הקשיח. במידה ומדובר במחשב שאינו לצרכי עבודה והוא נמצא בשימוש שעתיים שולש ביום בלבד, לא יהיה הכרח לשדרג את הדיסק הקשיח ולבצע החלפת SSD  למחשב נייד.

כמה חשובה לכם עמידות הדיסק הקשיח?

הדיסק הקשיח של המחשב שלכם הוא אחד הרכיבים הרגישים ביותר, מספיק שהמחשב הנייד ייפול לכם או יקבל מכה בצורה כלשהי, ובסבירות גבוהה שהדיסק הקשיח שלכם הזדעזע מספיק בכדי להיפגע ולצאת משימוש. לכן, אם אתם ניידים ומשנים מקום עבודה בתדירות גבוהה, לוקחים את המחשב למצגות מרובות, נוסעים אתו ברכב וכו', חשוב שיהיה לכם כונן עמיד כמו ה- SSD. לכן, בצעו החלפת SSD למחשב נייד.

לעבוד בשקט

מרבית האנשים צריכים שקט מלא בזמן העבודה וגם רעש קטן של מאוורר יכול להוציא אותם מהריכוז. באופן כללי, בשל כמות הגירויים שקיימים במרחב, הפכנו כולנו לאנשים עם הפרעות קשב וריכוז, מי יותר ומי פחות. אי לכך, העובדה שדיסק קשיח SSD עובד בצורה מאוד שקטה, מסייעת לנו להיות מרוכזים ויעילים יותר.

במידה ואתם עובדים במשרדים, במה שנקרא חלל פתוח בו נמצאים לא מעט אנשים, העובדה שהמחשב שלכם עובד בשקט, היא ללא ספק יתרון שתורם לסביבת עבודה נעימה יותר.

מה לעשות במצב של תקלה בדיסק הקשיח?

למרות האיכויות הברורות שמציג דיסק קשיח SSD גם הוא יכול ועלול להתקלקל. בחלק מהמקרים ניתן יהיה לבצע תיקון של הדיסק הקשיח, במקרים אחרים תידרש החלפת SSD למחשב נייד. המחשבה על כך שהרכיב עליו מותקנות התוכנות הכי חשובות לכם, עליו נמצא רוב המידע שלכם, עלול להתקלקל מלחיצה.

אי לכך, חשוב להקדים תרופה למכה, ולבצע גיבוי לכל המידע שנמצא על גבי הדיסק הקשיח שלכם. דבר זה יבטיח שהמידע שלכם לא ילך לאיבוד במידה ותתרחש תקלה בדיסק הקשיח. החלפת SSD למחשב נייד איננה עניין גדול ויקר מידי ולכן, על פי רוב, עלות מול תועלת, יהיה עדיף לכם במצב של תקלה לבצע החלפת SSD למחשב נייד.

חשוב שתדעו, גם אם לא ביצעתם גיבוי למידע שלכם תוכלו, ברמת סיכוי גבוהה, להציל את המידע. הזמינו טכנאי מחשבים או לכו למעבדת מחשבים, וודאו שהם מתמחים בשחזור מידע, והם, בתוך מספר ימים, למרות הקושי, יצליחו כנראה לשחזר את המידע שהיה על גבי הדיסק הקשיח.

אופציית ריבוי הדיסקים הקשיחים

מחשבים ניידים עדין יוצאים למכירה עם כונן HDD ועם כונן תקליטורים. מומלץ לוודא לפני רכישת מחשב נייד חדש, שמותקן בו כונן SSD עם מינימום 500 GB נפח זיכרון. במידה ויש לכם מחשב ישן שפועל בסך הכל בצורה טובה ניתן, במקום להחליף דיסק ישן בדיסק חדש, לבצע הוספה של דיסק SSD לצדו של דיסק HDD.

אפשר לעשות עוד דבר, ניתן להתקין במקום כונן התקליטורים שכבר אין לו כל כך שימוש, דיסק קשיח SSD. ריבוי הדיסקים הקשיחים ישדרג ויאיץ את פעולת המחשב הישן שלכם ותוכלו לרוץ אתו עוד כברת דרך. החלפת SSD למחשב נייד לא חייבת תמיד להיות חדש במקום ישן אלא, שילוב בין השניים.

מה גורם לדיסק הקשיח להתקלקל?

הסיבה המרכזית והשכיחה ביותר לתקלה בדיסק הקשיח הינה, זעזוע שנגרם עקב מכה חזקה או נפילה של המחשב הנייד. הדיסק הקשיח SSD למרות שנחשב עמיד וחזק עשוי לא לשרוד חבטה חזקה. סיבה נוספת לתקלה בדיסק קשיח שתגרום לכך שיהיה צורך לבצע החלפת SSD למחשב נייד, היא בלאי טבעי.

דיסק קשיח גם אם הוא SSD אינו חי חיי נצח, משך חייו הממוצע הוא בין 3 ל- 5 שנים, תלוי במאסיביות של השימוש במחשב על ידכם. סיבה נוספת לתקלה בדיסק הקשיח היא קצר חשמלי שנגרם עקב נפילת מתח חשמלי.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?