החלפת דיסק קשיח למחשב נייד

מחפשים שירותי החלפת דיסק קשיח למחשב נייד? ריכזנו עבורכם את טכנאי המחשבים והמעבדות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

הדיסק הקשיח במחשב שלנו הוא שומר המידע: מסמכים, תמונות, מוזיקה ועוד. בכל דיסק קשיח נמצאים ראשי קריאה שסורקים את המידע ושומרים אותו. במהלך חיפוש של קובץ מכל סוג במחשב, הראשים עוברים על צלחות הדיסק עליהן נמצא המידע ומאתרים עבורכם את המידע המבוקש.

לדיסק הקשיח חשיבות גדולה במחשב, ללא הדיסק לא תוכלו לשמור כמעט שום מידע על המחשב שלכם, לכן, כשמתרחשת תקלה בדיסק הקשיח ונחסמת עבורכם הגישה לקבצים שלכם אתם נמצאים בבעיה גדולה. בחלק מהמקרים ניתן יהיה לתקן את הדיסק הקשיח ולשחזר את המידע שנמצא עליו, במקרים אחרים תידרש החלפת דיסק קשיח למחשב נייד.

מהם הסימנים לתקלה בדיסק הקשיח?

מספר תופעות אליהן תחשפו עשויות להעיד על תקלה בדיסק הקשיח של המחשב הנייד שלכם. למשל, עומס ומחסור של מקום פנוי במערכת ההפעלה שנמצאת, על פי רוב, בכונן C של המחשב. בנוסף, תקלה משמעותית במערכת ההפעלה של המחשב עשויה להעיד גם היא על בעיה דווקא בדיסק הקשיח.

זאת ועוד, גם התחממות של מעבד ה- CPU רומזת על תקלה בדיסק והדבר המובן ביותר, כשהדיסק הקשיח פשוט הפסיק לעבוד. בחלק מהמקרים הללו תידרש החלפת דיסק קשיח למחשב נייד.

אבחון תקלה בדיסק הקשיח

מומלץ להתחיל בבדיקת השטח הפנוי בדיסק הקשיח, זה שנושא את מערכת ההפעלה על גבו. מוטב תמיד להשאיר 15 אחוזים פנויים בדיסק הקשיח. לאחר מכן, יש להפעיל את העדכונים הזמינים של מערכת ההפעלה המותקנת במחשב. בנוסף, מומלץ לבצע סריקת ווירוסים במחשב באמצעות תוכנת אנטי ווירוס מקצועית ולא חינמית.

במידה ויש מספיק שטח פנוי בדיסק, המאווררים עובדים כמו שצריך ומערכת ההפעלה נראית תקינה, אך יש בעיה תפעולית במחשב, כנראה שצריך לבצע החלפת דיסק קשיח למחשב נייד כי עושה רושם שבעיית התפקוד נמצאת ברכיב זה.

החלפת דיסק קשיח

הדרך לבצע החלפת דיסק קשיח במחשב נייד היא לפתוח את הפאנל האחורי במחשב, על מנת להגיע אל הברגים שמחזיקים את הדיסק הקשיח. אין מדובר בפעולה פשוטה ומהירה אלא, בפעולה הדורשת זמן וסבלנות וביצוע מקצועי של טכנאי מחשבים מנוסה.

בעבר פעולת ההחלפה הייתה קלה יותר אולם, במחשבים החדשים הדבר מורכב יותר ויש לפרק כמעט את כל המחשב לטובת ההחלפה. החלפת דיסק קשיח למחשב נייד תזכה אתכם בכתב אחריות למשך שנתיים לפחות, בהתאם ליצרן ותנאיו. לאחר שתתבצע החלפת דיסק קשיח למחשב נייד, יש להתקין מחדש את מערכת ההפעלה, דרייברים שונים וכו'.

SSD ולא אחר

במידה ואתם נדרשים לבצע החלפת דיסק קשיח למחשב נייד, הזמינו טכנאי מחשבים ובקשו ממנו להתקין דיסק קשיח מסוג SSD, מדובר בדיסק חדיש, מהיר ושקט, רגיש פחות לנפילות ומכות ובאופן כללי בעל עמידות גבוהה. בכל מקרה של החלפת דיסק קשיח למחשב נייד בקשו מטכנאי המחשבים לגבות עבורכם את המידע שנמצא על גבי הדיסק הקשיח הישן.

גם כונני SSD מגיעים בשני גדלים, 3.5 אינץ' למחשב נייח ו- 2.5 אינץ' למחשב נייד, בשני המקרים יש להתאים את נפח הזיכרון של הדיסק לצרכי המשתמש.

 

דיסק קשיח מדגם ישן HDD מול דיסק קשיח מדגם חדש SSD

  • שני סוגים של דיסקים קשיחים מוכרים לנו, אחד וותיק בשם HDD והשני חדש בהרבה ושמו SSD. בואו נבין את ההבדלים בין שני הסוגים:
תכונות HDD SSD
ביצועים: מהירות כתיבה ממוצע מהיר מאוד
ביצועים: העתקת קבצים ממוצע מהיר מאוד
צריכת חשמל גבוהה נמוכה
תזוזה בעת פעולה 2 חלקים זזים אין
עוצמת רעש בדציבלים 27 0
מחיר זול יקר
נפח אחסון בין 500 ג'יגה בייט ל- 2 טרה בייט עד 1 טרה בייט
זמן אתחול בין 30 ל- 45 שניות בין 10 ל- 13 שניות
משך זמן חיים 1.5 מיליון שעות בממוצע 2 מיליון שעות בממוצע
עמידות עמיד, אבל פחות מ- SSD עמיד למדיי
מהירות טעינת קבצים מהירות רגילה מהיר יותר ב- 30 אחוזים

החלפת דיסק קשיח למחשב נייד – שחזור מידע מהדיסק התקול

ניתן לומר שברוב מוחלט של המקרים ניתן לשחזר את המידע שנמצא על גבי דיסק קשיח תקול. במקרים הנחשבים לחריגים לא ניתן יהיה לבצע שחזור נתונים ולכן, ההמלצה תמיד, לגבות את המידע שנמצא על גבי הדיסק הקשיח בכל פורמט אחר כגון: שירותי ענן, דיסק קשיח חיצוני וכו'. יש לציין, פעולת שחזור הקבצים מדיסק קשיח SSD מורכבת יותר מבדיסקים הקשיחים הישנים ולפיכך, חשוב מאוד לבצע גיבוי.

מידע שהולך לאבדון הוא דבר מאוד מתסכל והוא יכול להתרחש גם מטעות אנוש של המשתמש שמבצע מחיקה לא מכוונת של מידע. הבעיות הגדולות יותר מתחילות מאבדן מידע שנובע מתקלות בתוכנה, תקלת חשמל ועוד. שחזור המידע הוא תהליך מורכב הדורש זמן וידע ייחודי בשפות תכנות ומחשבים. חושב לציין, לאחר שחזור המידע יש להטמיע מחדש דרייברים ולעיתים אף להתקין מחדש את מערכת ההפעלה במטרה להחזיר את המחשב לתפקוד מלא.

האם מותר לבצע החלפת דיסק קשיח למחשב נייד לבד?

החלפת דיסק קשיח למחשב נייד איננה ידועה כפעולה מאוד מסובכת ולכן, מי שיש לו מעט ידע טכני בתחום המחשבים יכול לבצע את הפעולה בעצמו. אולם, אם אין לכם ידע טכני במחשבים אל תתעסקו בהחלפת הדיסק מכיוון שאתם עלולים לגרום למחיקה של נתונים לצמיתות.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?