החלפת ספק כוח

מחפשים שירותי החלפת ספק כוח? ריכזנו עבורכם את טכנאי המחשבים והמעבדות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

העולם האלקטרוני הדיגיטלי הוא באמת עולם מטרוף ומתוחכם, תראו למשל מחשבים, כמה רכיבים אלקטרוניים קיימים בתוך מחשב, שבבים, זיכרונות, כרטיסים ומה לא. כל מחשב הוא עולם טכנולוגי שלם ומלא, יכולות הביצוע שלו הן מדהימות, כמה מידע הוא מעבד וצובר וכמה שקט הוא בדרך כלל מייצר עבורנו.

אבל, שימו לב, כל הטכנולוגיה המושלמת הזאת לא תהיה שווה שום דבר ללא רכיב אחד די פרימיטיבי בשם ספק כוח. כן, ספק הכוח הוא כמו הדלק של המכונית, דמיינו למבורגיני אדומה ומרשימה שאין בה דלק, היא תישאר אמנם מאוד יפה אך לא תוכל לנסוע לשום מקום. ספק הכוח כשמו כן הוא, הרכיב שמספק את כוח העבודה למחשב וכשהוא מתקלקל יש לבצע החלפת ספק כוח כדי שהמחשב יחזור לפעילות.

מי אתה ספק הכוח

ספק הכוח הוא הרכיב שאחראי לספק מתח חשמלי לכל חלקי המחשב: לדיסק הקשיח, ללוח האם, לכונן התקליטורים, למאווררים ולכל שאר הרכיבים. ספק הכוח הנפוץ ביותר הוא זה שמספק זרם בעוצמה של 500 וואט, ישנם כמובן ספקי כוח בעוצמות קטנות וגדולות יותר.

מחשבים חזקים במיוחד המשמשים אנשי מקצוע מתחום המוזיקה והגרפיקה, שלהם כרטיס מסך או כרטיס קול מיוחדים ידרשו ספק כוח חזק יותר של 700 וואט לערך, מדובר בספק כוח שחורג מתחום הסטנדרט ולכן הוא גם יקר יותר.

 

תקלה בספק הכוח שתוביל לביצוע החלפת ספק כוח

הגורם השכיח ביותר שגורם לתקלה בספק הכוח של המחשב ובצורך לבצע החלפת ספק כוח הינו אוורור לקוי, שהוא פועל יוצא של פתחי אוורור מאובקים, אבק שמצטבר על רכיבי ספק הכוח ואבק שמצטבר על המאוורר של ספק הכוח. גורם נוסף לתקלה בספק הכוח הוא למעשה תקלה במאוורר של ספק הכוח, במצב כזה הספק מתחמם יתר על המידה ונוצרת תקלת תפקוד.

דבר נוסף שגורם לתקלות בספקי כוח הוא נחשולי מתח חשמליים שנוצרים בעיקר עקב ברקים ורעמים בחורף, אלה מייצרים קצר חשמלי שמביא עמו תקלת תפקוד של ספק הכוח.

 

התפקיד המרכזי של ספק הכוח

ספק הכוח של המחשב הוא למעשה שנאי והוא מקבל מתח חשמלי של 220 וולט והופך אותו לשני מתחים שונים של 12 וולט ו- 5 וולט. כל רכיב במחשב יקבל את המתח החשמלי שמתאים לו, על ידי הכבל המתאים שמתחבר אליו דרך ספק הכוח. למרות הנאמר לעיל ישנם רכיבי מחשב שמשתמשים בשני המתחים גם יחד אך הם מיעוט. החלפת ספק כוח לא תשנה את הערכים החשמליים שהוזכרו להלן.

 

כיצד תשמרו על ספק הכוח?

על מנת להימנע מביצוע החלפת ספק כוח כדאי לבצע פעולת תחזוקה חשובה, שמומלץ לעשות אחת לחצי שנה והיא, ניקוי של ספק הכוח באמצעות לחץ אוויר. פעולה זו תנקה את הספק ולא תשאיר זכר לאבק שאוהב להצטבר בפתחים ולסתום אותם.

דבר חשוב נוסף שיש לעשות על מנת לשמור על חייו של ספק הכוח הוא התקנת מגן ברקים או אל פסק, המתחברים לנקודות החשמל אליהן מחוברים כבלי החשמל של המחשב. שני אלה ימנעו את השפעתם של גלי מתח משתנים בעקבות מזג אוויר סוער וקפיצות חשמל שעלולות גם כן להזיק לספק.

 

הספק התקלקל מה עושים?

במידה וספק הכוח של המחשב שלכם התקלקל והפסיק לעבוד עליכם לבצע החלפת ספק כוח במחשב. התאמת ספק הכוח החדש איננה מסובכת מכיוון שתמצאו על הספק הישן את כל הנתונים הטכניים שלו, על פיהם תוכלו לבחור את הספק החדש. חשוב שתדעו, לא ניתן לרכוש ספק בעל עוצמת מתח נמוכה יותר אולם, ניתן בהחלט לרכוש ספק חדש עם עוצמת מתח גבוהה יותר.

כלומר, אם היה לכם ספק בעוצה של 500 וואט תוכלו לרכוש ספק חדש גם בעוצמה של 700 וואט אולם, לא תוכלו לרדת מעוצמה של 500 וואט ולרכוש ספק בעוצה של 350 וואט. בכל מקרה, כדאי מאוד לפני ביצוע החלפת ספק כוח להתייעץ עם טכנאי מחשבים.

 

סוגי המחברים שנמצאים בספק הכוח

במחשב נייח תוכלו למצא בספק הכוח חיבור חשמל SATA, חיבור חשמל ייחודי ללוח האם, חיבורי חשמל להתקנים ישנים כגון IDE FLOPPY. ישנם ספקי כוח מיוחדים בהם ניתן למצא מחבר לכרטיס מסך 6 או 8 פינים, את המחברים האלה קל מאוד לחבר אם מכירים את הייעוד שלהם ואת צורת החיבור שלהם.

התפקיד של כל אחד מהמחברים הינו לספק מתח חשמלי שונה לכל אחד מרכיבי המחשב השונים. חשוב להכיר את המחברים הללו על מנת לבצע החלפת ספק כוח.

 

ממה חשוב להיזהר?

החלפת ספק כוח מחייבת אותנו להתנהל בזהירות מרובה מכיוון שבחשמל עסקינן. כאשר מבצעים חיבור של כבלי ספק הכוח לרכיבי המחשב השונים, יש לוודא שהספק איננו מחובר לחשמל. חשוב לוודא שאנחנו מרכיבים את הכבלים בצורה הנכונה ולא הפוך, דבר שעלול לגרום לקצר ולהרס של רכיבי מחשב כאלה ואחרים.

אי לכך, היו זהירים מאוד ושימו לב שלכל אחד ממחברי המחשב קיים סימון שמראה כיצד נכון לחברו. נשמע אולי בהתחלה שביצוע החלפת ספק כוח במחשב זה דבר מאוד קל ופשוט וזה בסך הכל נכון אולם, יש לקבל ייעוץ מוקדם מאיש מקצוע, ולפעול במשנה זהירות כדי למנוע נזקים של התקנה לא נכונה.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?