למה מסך המחשב מרצד

מחפשים טכנאי מחשבים? ריכזנו עבורכם את טכנאי המחשבים והמעבדות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

היכולת של המשתמש לתקשר עם המחשב שלו היא באמצעות מסך המחשב. ללא מסך המחשב המשתמש לא יכול לדעת באיזה חלון הוא נמצא, מה כתוב, באיזו תוכנה הוא משתמש כרגע וכן הלאה. מסך המחשב הוא העיניים שלכם אל תוך המידע שנצבר ונמצא על גבי המחשב האישי שברשותכם.

כשמסך המחשב מתחיל לעשות בעיות, המשמעות היא שאינכם יכולים לעבוד עם המחשב. אחת הבעיות הידועות לטכנאי המחשבים היא מסך מרצד. למה מסך המחשב מרצד? יכולות להיות מספר סיבות לתופעה זו ועל כך במאמר הבא.

למה מסך המחשב מרצד?

מסך מחשב מרצד הוא למעשה מסך מהבהב, העין שלנו קולטת את הדבר בצורה של קפיצות במסך. מדובר בתופעה שמפריעה לעבודה התקינה עם המחשב ועשויה לגרום לכם לאמץ מאוד את עיניכם, ולהרגיש כתוצאה מכך כאב בעיניים. ישנן מספר סיבות מרכזיות לתופעת המסך המרצד כדלקמן:

  • כרטיס מסך תקול – כרטיס מסך תקול יכול לגרום למסך מרצד, כיצד ניתן לבדוק האם באמת מדובר בכרטיס המסך? חברו ישירות את כבל המסך אל כרטיס המסך שמותקן על גבי לוח האם במחשב, במידה ועתה הכל עובד כראוי הבעיה היא בכרטיס המסך או בהגדרותיו. למה מסך המחשב מרצד, כי יש לכם בעיה בכרטיס המסך.
  • כבל מסך רופף – ברוב גדול של המקרים זו תהיה הסיבה למסך המרצד, כבל המסך לא מחובר כמו שצריך למסך עצמו או לכניסה במחשב, הדבר גורם לצבעים שונים במסך לרצד ולהבהב. כל מה שצריך לעשות במקרה זה הוא לחזק את חיבור הכבל בשני הקצוות שלו. למה מסך המחשב מרצד, מכיוון שכבל המסך רופף ויש לחזקו.
  • למה מסך המחשב מרצד – הדבר הכי טבעי זה לחשוב שהבעיה נמצאת במסך המחשב עצמו, על מנת לוודא שזו אכן הסיבה, יש להחליף את כבל המסך ולבדוק האם עכשיו המסך אינו מרצד, לעיתים התקלה היא בכבל ולא במסך. ניתן לנסות גם לחבר את המסך למחשב אחר ולראות האם הבעיה נמשכת או נפסקת, במידה ובעיה נמשכת יש כנראה תקלה במסך. למה מסך המחשב מרצד, כי הלך לכם מסך המחשב.
  • תקלה בלוח האם של המחשב – במידה ואתם עובדים עם כרטיס המסך שנמצא על לוח האם ואין לכם כרטיס מסך נפרד, ייתכן והוא תקול. הדרך לבדוק זאת היא לקחת מסך ממחשב אחר, לחבר אותו למחשב שלכם ולראות מה קורה, במידה והכל עובד כראוי התקלה במסך. למה מסך המחשב מרצד, כי קיימת תקלה בלוח האם של המחשב.
  • דרייבר לא תקין – כיצד ניתן לבדוק האם אחד הדרייברים המותקנים במחשב אינו מותקן כראוי? נכנסים למנהל המשימות במחשב (הוא מופרד מכל תהליך אחר במחשב), במידה וכשמנהל המשימות פתוח המסך ממשיך לרצד, פרט לחלון של מנהל המשימות, הבעיה אכן עשויה להיות בדרייבר ולא במסך או ברכיב חומרה אחר. למה מסך המחשב מרצד, מכיוון שדרייבר לא הותקן כמו שצריך.

למה מסך המחשב מרצד במחשב הנייד שלכם?

מסך מרצד במחשב נייד או פסים שמופיעים במסך, אינם מתחשבים בזהות יצרן המחשב, הבעיה היא אותה הבעיה אצל כל היצרנים, ויכולות להיות סיבות שונות להיווצרותה כדלקמן:

  • למה מסך המחשב מרצד – כדי לוודא שאכן קיימת בעיית מגעים שכזאת במחשב הנייד, צריך לפתוח את המחשב לאט מאוד מעלה ומטה ולבדוק, האם ישנם הבדלים בריצוד של המסך. במידה ומתגלים הבדלים יש להסיק מכך שהכבל הפנימי המחבר בין מסך המחשב הנייד לגוף המחשב, רופף או אולי לא תקין. הבעיה במחשבים ניידים היא שכדי לאבחן את הדבר במאה אחוזים, יש לקרא לטכנאי מחשבים שיפרק את המחשב.
  • תקלה במסך של המחשב הנייד – יכול להיות שהמחשב הנייד שלכם קיבל מכה בזמן האחרון? או אולי נרטב מנוזלים? שתי הסיבות הללו יכולות לגרום להרס מוחלט של מסך המחשב. ייתכן שהמסך תקול עקב בלאי טבעי ולכן התחיל להבהב ולרצד. בכל מקרה, גם במקרה זה יש להזמין טכנאי מחשבים באזוריכם שיבדוק את תקינות המסך. למה מסך המחשב מרצד, מכיוון שהמחשב כנראה נפל וקיבל מכה.
  • הגדרה לא נכונה – קצב ריענון מסך עלול לגרום לריצוד המסך. הדבר יכול להיגרם עקב הגדרה די פשוטה שאינה נכונה, ניתן לנסות ולסדר בעיה זאת באופן עצמי. אתם יכולים למצא ברשת לא מעט הסברים אודות פתרון הבעיה הזאת. למה מסך המחשב מרצד, מכיוון שקיימת הגדרה לא מדויקת.

כמה עולה לבצע תיקון של מסך מחשב מרצד?

כפי שצוין במאמר ישנן סיבות מגוונות לתקלת מסך מרצד, אי לכך, מחיר התיקון של מסך מרצד נקבע לפי הסיבה בגללה נוצר ריצוד המסך. ישנן סיבות מורכבות יותר וסיבות מורכבות פחות, הדבר משפיע על מחיר התיקון. במידה והמסך המרצד נובע מהרס המסך ויש להחליפו, אתם תיפרדו מסכום שינוע בין 500 ל- 700 שקלים.

במידה והתקלה נובעת מכרטיס מסך תקול שיש להחליף, אתם תשלמו סך שינוע בין 500 ל- 650 שקלים. במידה והתקלה היא תוצאה של הגדרה לא נכונה, אתם תשלמו לטכנאי על דיוק ההגדרה סכום שנע בין 250 ל- 300 שקלים בלבד.

 

מעבדת מחשבים

ישנן לא מעט מעבדות מחשבים שיגיעו לאסוף מכם את המחשב למעבדה, ייבדקו את מצבו ויאבחנו את סיבת התקלה, ייתנו לכם הצעת מחיר, יתקנו את המחשב ויחזירו אותו אליכם הביתה, לעיתים עוד באותו היום.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?