מסך כחול במחשב

מחפשים טכנאי מחשבים? ריכזנו עבורכם את טכנאי המחשבים והמעבדות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

כיצד ניתן להתמודד עם מסך כחול? תופעת המסך הכחול הפכה לשם נרדף של כל תקלות המחשב המופיעות לפתע, וגורמות לקריסה מלאה של המחשב, או לאובדן השליטה בו מצד המשתמש. אמנם מערכות ההפעלה החדשות והמתקדמות הינן עמידות יותר מחלונות 98 (המערכת שגרמה לקריסה של אותו סורק ידוע אותו ניסה להתקין ביל גייטס), אולם, אנחנו עדין נתקלים בתופעת המסך הכחול והודעות השגיאה שמהווים מטרד לא קטן ומוכר.

הטיפול הראשוני בתופעה דורש מכם לנסות ולהחזיר לידכם את השליטה במחשב על ידי ביצוע אתחול מחשב ובחירת עבודה במצב בטוח. מצב בטוח מנטרל דרייברים ותוכנות שאולי מהווים את הסיבה לתקלה.

מסך מחשב כחול

החזרת השליטה שלכם על המחשב במצב של מסך כחול במחשב, דורשת מכם כאמור לנסות ולאתחל את המחשב באמצעות לחיצה על מקש F8 עוד בטרם הלוגו של מערכת ההפעלה מופיע על הצג. לאחר שהמחשב שלכם עולה כראוי, במצב בטוח, רצוי לבצע ניקוי באמצעות תוכנת אנטי ווירוס, או תוכנה אחרת שמאבחנת תקלות, חלק מתוכנות אלה ניתנות להורדה חנם ברשת.

מסך מחשב כחול

 

כשהאתחול אינו מצליח

במידה ואתחול המחשב לא פתר את הבעיה, ועדין מופיע לכם מסך כחול במחשב, עברו שוב למצב בטוח, כנסו ללוח הבקרה ובדקו את התקני המערכת. במידה ולצד אחד ההתקנים מופיע סימן שאלה או סימן קריאה, הדבר מעיד על כשל באחד ההתקנים. במצב כזה יש להסיר את ההתקן ולהתקינו לאחר דקה שתיים מחדש.

ישנם מקרים בהם התקלה חמורה ומערכת ההפעלה לא עולה לא במצב רגיל ולא במצב בטוח, הסיבה יכולה להיות ווירוס שפגע באופן קשוח בקובץ חשוב. סיבות נוספות עשויות להיות פגיעה בכונן הקשיח, או כרטיס מסך שהחיבור שלו רופף.

כשהאתחול אינו מצליח

 

כיצד יודעים אם מדובר בתקלת חומרה או תוכנה?

מסך כחול במחשב שנובע מתקלת תוכנה יגרום לכך שבזמן שמערכת ההפעלה נטענת, תקפוץ על צג המחשב הודעת שגיאה, שתיתן פרוט ארוך במיוחד של הקובץ הבעייתי. מסך כחול במחשב שנובע מתקלת חומרה, יגרום לכך שעוד בטרם תעלה מערכת ההפעלה תקפוץ הודעת שגיאה שעשויה לייצר צפצוף מהמחשב.

בשני המקרים גם יחד, תאלצו לפנות למעבדת מחשבים או טכנאי מחשבים פרטי, שיאבחנו עבורכם בצורה מדויקת את הבעיה, יציעו פתרון ויתקנו את המחשב. ישנם אלה שמפעילים מחשב נוסף, נכנסים לפורומים כאלה ואחרים, מעלים את הודעת השגיאה וממתינים לקבל ישועה ממשהו. על פי רוב, מדובר בלא פחות מסתם בזבוז של זמן יקר בו ניתן היה לקדם את תיקון התקלה.

כיצד יודעים אם מדובר בתקלת חומרה או תוכנה?

 

הסיבה השכיחה ביותר לתקלת מסך כחול

מסך כחול במחשב מופיע, על פי רוב, לאחר שהתקנתם תוכנה חדשה במחשב, מדובר בתוכנה שהגיע כפי הנראה פגומה, או הותקנה בדרך לא נכונה. במידה ואכן זו האבחנה והמסך הכחול הגיע מיד לאחר התקנת תוכנה חדשה, חשוב לבצע שחזור מערכת לזמן שקדם להתקנת התוכנה החדשה.

צעד ראשון, ניתן לנסות ולהסיר את התוכנה מהמחשב, במידה והדבר לא פתר את התקלה, יש לבצע שחזור מערכת ליום שקדם להתקנת התוכנה.

הסיבה השכיחה ביותר לתקלת מסך כחול

 

הלוגיקה שתקרב אתכם לפתרון הבעיה

במידה ובמקרה שלכם אין מדובר בהתקנת תוכנה חדשה או חומרה חדשה, ומתרחשת תקלה של מסך כחול במחשב, מדובר במקרה מהמורכבים יותר לאבחון ותיקון. אי לכך, הריצו חיפוש בגוגל למספר התקלה שמופיע לכם על צג המחשב, המספר מופיע בצידו השמאלי התחתון של המסך אחרי המילה stop.

לאחר שמצאתם את פרוט מספר התקלה נסו לבדוק ממה נובעת התקלה, כך יעשה כל טכנאי מחשבים מקצועי ומנוסה. בשלב הבא, נסו להחליף את חלקי המחשב או לבצע תיקון וריענון של מערכת ההפעלה. כמו כן, התקלה במחשב יכולה להיות פועל יוצא של התקנת דרייברים לא מתאימים ובמקרים רבים, בעיית קירור במחשב.

 

טמפרטורת מחשב גבוהה

ישנם מקרים לא מעטים בהם הסיבה שבעקבותיה מופיע מסך כחול במחשב, היא תוצאה של התחממות המחשב יתר על המידה. רכיבי מחשב שהטמפרטורה שלהם עולה על המותר, עשויים לייצר תקלת מסך כחול במחשב, בעיקר התחממות של הזיכרונות או כרטיס המסך.

בדקו את המאווררים של המחשב, האם אתם שומעים אותם פועלים? האם הם משמיעים רעשים מוזרים? ישנם מדריכים שונים ברשת שמסבירים כיצד לבדוק את הטמפרטורה של המחשב, מומלץ להיעזר באחד מהם. תקלת מסך כחול במחשב עשויה להיות פועל יוצא של לכלוך כבד ואבק שהצטברו על צלעות הקירור של המחשב.

טמפרטורת מחשב גבוהה

 

תקלות אפשריות שסימנן הוא בין השאר מסך כחול

  • מנהל ההתקן פגום, חסר, או לא מעודכן.
  • אי התאמה של מנהלי ההתקן, או התקנת דרייבר שלא מתאים למערכת ההפעלה.
  • כונן קשיח תקול.
  • עלייה בטמפרטורה של רכיבי מחשב מסוימים.
  • רישום לא תקין או פגום של מערכת ההפעלה.
  • ספק כוח, לוח אם, או זיכרונות לא תקינים.
  • מחשב נגוע בווירוסים או בתוכנה זדונית.

תקלות אפשריות שסימנן הוא בין השאר מסך כחול

 

מעבדת מחשבים לפתרון התקלה

במדינת ישראל קיים מספר גדול מאוד של מעבדות מחשבים, אי לכך, חשוב מאוד, לפני שמקבלים החלטה היכן לתקן את המחשב שלכם, לקבל המלצות ולהתייעץ. דברו עם אדם שאתם סומכים על דעתו ובקשו ממנו המלצה על מומחה למחשבים ומעבדת מחשבים מקצועית ואמינה.

חשיבות המעבדה גדולה מאוד בעיקר כשמדובר בתקלה של מסך כחול במחשב, שהינה תקלה קשה לאבחון. צרו קשר עם המעבדה עליה המליצו לכם ושימו לב לאדיבות של הנציג ולשקיפות התשובות שלו (כמה הן מפורטת וכמה הן נשמעות אמינות).

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?