מחשב נייד מתחמם

מחפשים טכנאי מחשבים? ריכזנו עבורכם את טכנאי המחשבים והמעבדות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

מחשב נייד הינו מחשב מכווץ וצפוף על מנת לאפשר את מבנהו החיצוני הקומפקטי. הצפיפות האלקטרונית הזאת שחייבה את יצרני המחשבים לחבר ללוח האם של המחשב הנייד את כלל רכיבי המחשב, מייצרת מצב שבו המחשב עלול להתחמם יתר על המידה ובנוסף, כדי לתקן כמעט כל תקלה במחשב נייד, יש לפרקו לחלוטין.

בעיית התחממות היתר של מחשבים ניידים היא אכן אחת הבעיות הבוערות תרתי משמע במחשבים אלה. מה לעשות עם מחשב נייד מתחמם וממה עשויה לנבוע התחממות זו, במאמר הבא.

מחשב נייד מתחמם

התחממות יתר במחשבים היא תוצאה של תקלה במערכת הקירור של המחשב, ולעיתים עקב כיוון לא מדויק של רכיבי החומרה במחשב. התחממות יתר מייצרת תקלות נוספות כתגובת שרשרת בלתי נמנעת. הגורם המרכזי להתחממות היתר הוא תקלה במאווררי המחשב, אופציה נוספת הינה סתימה של אבק בצלעות הקירור.

חסימה נוספת שתורמת או ממש מייצרת מצב של מחשב נייד מתחמם הינה, חסימת נתיבי האוויר של המחשב. מדובר בתקלה שאופיינית למחשבים ניידים ויכולה להיגרם מפעולה טרוויאלית כמו הנחת המחשב על המיטה, פעולה שגורמת לחסימה של פתחי האוורור ומצב של מחשב נייד מתחמם.

 

כיצד נדע שהמחשב שלנו מתחמם יתר על המידה?

מחשב נייד מתחמם מראה סימפטומים מסוימים המעידים על התחממות היתר. הדרך הטובה ביותר לבדוק האם המחשב נמצא בהתחממות יתר היא להתקין תוכנה כדוגמת speed fan. תוכנה מסוג זה יודעת לבדוק את טמפרטורת המחשב בכל רגע נתון והיא עושה זאת בצורה מתוחכמת תוך בדיקה פרטנית של רכיבי מחשב הנוטים להתחמם. התוכנה מזהה התחממות של הדיסק הקשיח, כרטיס המסך, המעבד ועוד.

חשוב לדעת, לכל רכיב אלקטרוני במחשב שלכם ישנו טווח טמפרטורה אותו אסור לו לעבור, במידה והוא חורג מטווח זה והטמפרטורה עולה, המחשב נמצא בהתחממות יתר. במידה וזיהיתם מצב של מחשב נייד מתחמם, בדקו איזה רכיב ספציפי מתחמם ואז, יש לבדוק מהי הסיבה הפיזית שגורמת להתחממות זו בתוך המחשב.

 

מחשב נייד מתחמם ונכבה מעצמו

אחת התופעות השכיחות של מחשב נייד מתחמם היא שהמחשב מכבה את עצמו. הסיבה לכך היא שלמחשב נייד ישנם חיישנים שמנטרים את המחשב, ברגע שאחד מרכיבי המחשב עולה מעל הטמפרטורה המותרת, למחשב מנגנון כיבוי עצמי שמטרתו למנוע תקלה ברכיב שהתחמם.

אין מדובר בפעולה שבאה לפתור את התקלה, המחשב לא יכול להישאר במצב של התחממות יתר ובכל פעם לכבות את עצמו, במידה ותמשיכו לעבוד במחשב הנייד כשזה המצב, בסופו של דבר המחשב שלכם יתקלקל ולא יעבוד כלל. אי לכך, מומלץ מיד לאחר הפעם הראשונה שהדבר קורה לקחת את המחשב לתיקון. מחשב נייד מתחמם אינו אמור להמשיך לעבוד ויש לתקנו באופן מידי.

 

מה עלול לקרות כתוצאה מהתחממות מחשב נייד?

מחשב נייד מתחמם שלא מקבל טיפול נאות להפסקת הבעיה עשוי לסבול מתקלה במעבד, בכרטיס המסך, או בדיסק הקשיח. רכיבים אלקטרונים אלה מאומצים יותר מרכיבים אחרים במחשב ולכן, הם הראשונים להיפגע. על רכיבים אלו אמנם מותקנות צלעות קירור ומאוורר אולם, במצב של התחממות יתר מתמשכת, אחד מהרכיבים הללו עשוי בסבירות גבוהה להתקלקל.

הקבלים האלקטרוניים שמורכבים על לוח האם, קרוב לצלעות הקירור, עלולים להתנפח כתוצאה מהתחממות היתר ולייצר תקלה. במידה ואתם חושדים שקיימת בעיית התחממות במחשב שלכם, אל תמתינו ובצעו בדיקה לאבחון הדבר ותיקונו.

 

הסימפטומים להתחממות יתר במחשב

ישנם מספר סימנים מובהקים המעידים על כך שמתרחש מצב של התחממות מחשב נייד, הסימן השכיח ביותר הוא, המחשב שלכם התחיל פתאום לעבוד מאוד לאט. מחשב שלפתע החל לעבוד ממש לאט מעיד, על פי רוב, על בעיית התחממות יתר של אחד מהרכיבים האלקטרוניים העיקריים, כפי שצוין קודם לכן.

סימנים נוספים למחשב נייד מתחמם הינם, מסך מחשב שקופא, מאווררים שעושים רעשים מוזרים ולא רגילים, מאווררים שהפסיקו לעבוד, אבק על צלעות הקירור ועוד.

 

תיקון מחשב נייד מתחמם

ראשית, יש לאבחן את התקלה המדויקת בשימת דגש על הרכיב האלקטרוני שמתחמם יתר על המידה. ברגע שמתגלה הרכיב התקול, מפרקים את המחשב הנייד, מחלצים את הרכיב התקול ובודקים אותו בצורה מקיפה. במידה וניתן לתקן את הרכיב התקול מתקנים ובמידה ולא ניתן לתקנו, מבצעים החלפה ברכיב חדש תואם. מומלץ להיעזר באיש מקצוע או במעדבת מחשבים.

במרבית המקרים הרכיב התקול הוא אחד המאווררים של המחשב או צלעות הקירור שנסתמות מאבק. על פי רוב, יהיה מדובר במאוורר של כרטיס המסך או במאוורר של המעבד.

 

About the thermal ointment

The thermal paste is made of liquid silicone, it is placed between the cooling ribs and the chip it cools. In most cases, it is a chip of the processor or the video card. The thermal paste is very important because it accelerates the transfer of heat from the chip it cools, to the cooling ribs.

במשך הזמן, המשחה הטרמית הופכת מנוזל למוצק ומאבדת את התכונות החשובות שלה, מדובר בבלאי טבעי. לפיכך, חשוב להחליף ולרענן את המחשה הטרמית אחת לחצי שנה, על מנת לוודא שהיא במצב תקין.

 

קירור חיצוני

In order to prevent a laptop from overheating, there are those who go above and beyond to create a cool environment using external cooling. An air-conditioned room helps maintain a good temperature inside the laptop. In addition, people with particularly powerful laptops, who work many hours a day, make sure to cool the computer using an external fan.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?