מחשב נייד נרטב

מחפשים טכנאי מחשבים? ריכזנו עבורכם את טכנאי המחשבים והמעבדות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

במידה ואתם מאלה שהמחשב הנייד הוא מקום העבודה שלהם, אתם חיים סביבו לאורך מרבית שעות היממה, שותים אוכלים ואולי מנמנמים לידו, אתם בוודאי מודעים לכך שההרגלים הללו עלולים לגרום נזק למחשב שלכם. אחד הרגעים המתסכלים ביותר למשתמש מחשב נייד שתלוי מאוד במחשב שלו, הוא הרגע בו תנועת יד קטנה, לא במקום, שופכת כוס קפה או כוס מים על המחשב הנייד.

זה הרגע שמתחילים לרוץ לכל עבר לחפש מגבות, מפיות וכל דבר שיכול לספוג נוזלים, זה הרגע שמבינים שמשהו רע יעבור על המחשב ושאתם בדרך למעבדת מחשבים. מחשב נייד נרטב הוא כאב ראש שכדאי מאוד להתחמק ממנו.

מחשב נייד נרטב

במידה וקרה לכם המקרה המלחיץ הזה שבו כוס משקה נשפכה על המחשב הנייד שלכם, לפני כל דבר אחר, נתקו את המחשב מהחשמל, קצר עלול לגרום להרס גדול בהרבה. מכשיר אלקטרוני רטוב שמחובר לחשמל הופך להיות מסוכן לעצמו ולמשתמש שנמצא לידו. אי לכך, חשוב מאוד לכבות את המחשב הנייד כיבוי מהיר ולנתק בכך את המתח החשמלי אליו.

מרכיב בטיחותי מחשוב במעלה, כשאתם מתכוונים לנתק את המחשב מהחשמל, שימו לב שאינכם יחפים ואינכם רטובים. לאחר שכיבתם את המחשב פרקו את כבל ההטענה, מחשב נייד נרטב דורש זהירות מרבית.

מחשב נייד נרטב

 

תגובה מהירה חשובה ממש כמו עם בני אדם

מחשב נייד נרטב דומה לאדם שחטף התקף לב לפיכך, למהירות התגובה שלכם משמעות קריטית. נוזלים מחלחלים מהר ולכן, מומלץ מאוד לפעול בצורה המהירה ביותר שניתן. ככל שתגיבו יותר מהר, תייבשו את הנוזלים מבחוץ כמה שאפשר, תצליחו אולי למנוע מגע של נוזלים עם רכיבי מחשב פנימיים ובכך, תפחיתו את הסיכוי לתקלת מחשב מורכבת.

בנוסף, פרקו כל חלק שמחובר חיצונית למחשב הנייד שלכם כגון: דיסק און קי, דיסק חיצוני, כבלים שונים, חיבורים ומחברים שונים וכל דבר נוסף. במידת האפשר, פרקו את הסוללה ונתקו אותה מהמחשב.

 

חשבו הפוך

כל מה שניתן להפוך תהפכו כלומר, על מנת לשנות את כיוון הזרימה של הנוזלים, חשוב מאוד להפוך את המחשב הנייד במטרה להוציא נוזלים שטרם חלחלו פנימה. במצב של מחשב נייד נרטב מותר אפילו לבצע ניעור קל ועדין של המחשב, על מנת לעודד זרימה של נוזלים כלפי חוץ. אבל, עשו זאת ממש, אבל ממש, בעדינות ובזהירות. מחשב נייד נרטב מתיר לכם לבצע פעולות חריגות למניעת נזק גדול.

חשבו הפוך

 

תהליך הייבוש הביתי

חשוב לנסות ולייבש ככל שניתן כל חלק מהמחשב שנרטב באמצעות מגבת או נייר מגבת. עשו כל פעולה בזהירות מיוחדת, אם יש לכם מאוורר או מכשיר פן לשיער, היעזרו בהם לטובת ייבוש המחשב עד שהשגתם ייבוש מלא להבנתכם. חלקי מחשב חיצוניים שהיו מחוברים ונרטבו, מומלץ להשאיר הפוכים עד לייבוש מלא, נגבו אותם בעדינות במטרה לספוג כמה שיותר נוזלים.

 

סביבת מחשב יבשה זה חשוב

חשוב מאוד לייבש גם את סביבת המחשב שנרטבה, לוקח זמן לייבש מחשב נייד נרטב ולכן, חשוב מאוד לדאוג לייבש גם את סביבת המחשב כדי שלא יספוג מים נוספים מהשולחן או מחפץ אחר שנרטב גם הוא. נגבו כבלים שנרטבו, מחברים וחיבורים שונים, משטח עכבר וכו'.

סביבת מחשב יבשה זה חשוב

 

סבלנות היא שם המשחק

חשוב להמתין מספר שעות עד שתנסו להדליק את המחשב הנייד לבדוק שהוא עובד בצורה תקינה. גם אם נדמה לכם לאחר שעה שניגבתם הכל והמחשב ממש יבש, אל תתפתו להדליק את המחשב והמתינו לפחות שלוש שעות לפני שתעשו זאת. חשוב מאוד לאפשר ללחות ולשאריות הרטיבות להתאדות לחלוטין לפני הדלקה מחודשת.

מחשב נייד נרטב שהודלק מחדש בטרם התייבש לחלוטין, עלול לייצר קצר חשמלי שיפגע בו ויאלץ אתכם לבצע תיקון הרבה יותר משמעותי. כלומר, החיפזון מהשטן, היו סבלניים והמתינו מינימום שלוש שעות לפני שתנסו להדליק מחדש את המחשב.

 

מעבדת מחשבים

במידה ואתם חוששים שהרטיבות חדרה עמוק לתוך המחשב הנייד שלכם, יצרה מגע עם רכיבי מחשב חשובים, רכיבים שאין לכם דרך להגיע אליהם על מנת לייבשם, לפני שיתחיל תהליך של התפתחות קורוזיה, העלול לפגוע בצורה קשה בתפקוד המחשב, גשו למעבדת מחשבים שתסייע לכם בייבוש מלא של המחשב והצלת הרכיבים החשובים שבתוכו או הזמינו טכנאי מחשבים.

מעבדת מחשבים

 

הרכיבים שבסיכוי גבוהה יינזקו

ישנם שני רכיבי מחשב שנמצאים במחשב נייד, ובמצב של מחשב נייד נרטב עלולים בסבירות גבוהה מאוד לצאת מתפקוד. מדובר במקלדת המחשב הנייד שהינה הרכיב הרגיש ביותר לנוזלים במחשב הנייד ובדיסק הקשיח, עליו נמצא למעשה מרבית המידע של המחשב כגון: תמונות, מוזיקה, מסמכים, סרטונים ועוד.

אי לכך, ככל שתקדימו לבצע את פעולות העזרה הראשונה לייבוש המחשב, ותיגשו להמשך טיפול במעבדת מחשבים, תצליחו אולי להימנע מהחלפת רכיבים אלה במחשב.

הרכיבים שבסיכוי גבוהה יינזקו

 

פעולות מניעה

ברור לחלוטין שקיימות פעולות פשוטות, בעיקר שינוי הרגלים, שימנעו מכם את עוגמת הנפש שנגרמת עקב מחשב נייד נרטב. ראשית, אל תשתו שום סוג של משקה בסביבת המחשב הנייד שלכם, פשוט הימנעו מכך לחלוטין, בכל מחיר, זה לא שווה את הנזק שעלול להיגרם למחשב.

דבר שני, אל תשאירו מחשבים ליד חלון פתוח, בעיקר נכונים הדברים לתקופת החורף כשיורדים בחוץ גשמים. דבר שלישי ואחרון, אל תשימו בתיק הנשיאה של המחשב הנייד בקבוק מים או כל נוזל אחר, זה ממש מזמין צרות.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?