ניקוי אבק מהמחשב

מחפשים טכנאי מחשבים? ריכזנו עבורכם את טכנאי המחשבים והמעבדות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

צמד המילים ניקוי אבק זורק אותנו למחוזות פעולת ניקיון הבית שאנחנו לא ממש אוהבים לעשות. מי שיכול להרשות לעצמו שוכר את שירותיה של חברת ניקיון ומי שידו אינה משגת עושה זאת לבד. במקרה של ניקוי אבק מהמחשב זה אמנם דומה ובכל זאת שונה מאוד.

אבק זה אבק, לכלוך זה לכלוך אין ספק אולם, את הבית אנחנו מנקים בעיקר בשביל מראה העיניים ובמידה מסוימת גם עבור בריאות המתגוררים בבית. את המחשב לעומת זאת, אנחנו מנקים בעיקר בשביל הבריאות, שלו ולא שלנו או יותר נכון על מנת לשמור על תקינותו, ואין כלל קשר למראה העיניים. על כך ועוד, במאמר הבא.

ניקוי אבק מהמחשב

ניקוי אבק מהמחשב היא פעולה חשובה שתשמור על תקינות המחשב ומרכיביו האלקטרוניים. בניגוד לניקוי אבק מהרהיטים בבית שם, אין הרבה מה לדעת חוץ מפשוט לעשות, במקרה של ניקוי אבק מהמחשב יש בהחלט מה לדעת. חשוב מאוד לשמור על מספר כללי ניקיון על מנת להימנע מעשיית נזק למחשב בעקבות פעולת ניקיון לא נכונה. אז כיצד מנקים אבק מהמחשב?

  • בטיחות מעל הכל ולכן, נתקו את המחשב מהחשמל.
  • פתחו את מארז המחשב, בסך הכל ארבע עד שישה ברגים שיש לפתוח. שחררו את הברגים ומשכו אליכם את דלת המארז כדי להפרידה מהמחשב.
  • השתמשו במברשת קטנה ועדינה, אתה ניתן לנקות את האבק גם מחריצים צרים.
  • באמצעות מפוח אוויר או ספריי אוויר, או דווקא שואב אבק, העיפו את האבק או תשאבו אותו מהמארז.
  • סגרו בחזרה את המארז וחברו את המחשב לחשמל.

 

שימו לב, אין להשתמש במגבונים לחים, הם עלולים לייצר קורוזיה שתפגע בהמשך במחשב. בנוסף, אין להיעזר בפן מכיוון שהוא עלול לגרום לטמפרטורה גבוהה מידי של רכיבים אלקטרוניים בתוך המחשב, וזו תופעה שמביאה צרות בצרורות.

ניקוי אבק מהמחשב

 

ניקוי מחשב נייד

ניקוי אבק מהמחשב הנייד היא פעולה מעט יותר מורכבת, ניקוי פנימי של המחשב הנייד דורש פירוק של טכנאי מחשבים, אל תנסו זאת לבד, אתם עלולים לגרום לנזק בלתי הפיך במחשב. אי לכך, תוכלו לנקות את המחשב הנייד שלכם אך ורק מבחוץ.

  • ניתן לעבור עם מטלית לחה על המקלדת והמסך ולהוריד את האבק.
  • השתמשו במפוח אוויר על מנת לנקות את פתחי האוורור של המחשב.
  • באמצעות ספרי לחץ אוויר נקו את החריצים והחיבורים אותם אתם רואים בברור.

 

שימו לב, אין להשתמש באלכוהול או בשום חומרים נוזליים אחרים למעט מטלית לחה, רק במקלדת ובמסך. לא פחות חשוב, בצעו את ניקון המחשב רק אחרי שווידאתם שהמטען אינו בחשמל והמחשב כבוי. ניקוי אבק מהמחשב עובר דרך הקפדה על אמצעי בטיחות.

ניקוי מחשב נייד

 

ניקוי מיטיב של מסך המחשב

השיטה הטובה ביותר לניקוי מסך המחשב היא באמצעות מטלית מיקרופייבר לחה מעט, הרטיבו את המטלית, סחטו אותה היטב ונגבו את משטחי המחשב הנייד בתנועה סיבובית. בחנויות לציוד מחשבים קיימים מגבונים ייעודיים לניקוי מסכי המחשב והם מומלצים מאוד. דאגו לפני שאתם מבצעים את פעולת ניקיון המסך, לכבות את המחשב הנייד, אין לבצע ניקוי כשמסך המחשב דלוק.

 

ניקוי מקלדת של מחשב נייד ונייח

במסגרת ניקוי אבק מהמחשב חשוב לנקות היטב את מקלדת המחשב, היא צוברת אבק ובעיקר, היא סופגת לכלוך רב שאינו בהכרח נראה לעין. על מנת לנקות את המקלדת בצורה מיטבית יש להשתמש בספריי לחץ אוויר שידחוף את האבק אל מחוץ לחריצים הקטנים שלה. שאר תהליך הניקוי של המקלדת צריך להיעשות באמצעות מגבון ייעודי לכך או כל מגבון לח אחר. אלה שתי הפעולות שיש לבצע הן במקלדת מחשב נייח והן במקלדת מחשב נייד.

ניקוי מקלדת של מחשב נייד ונייח

 

ניקוי מקצועי למחשב

במידה ואתם לא רוצים להסתפק רק בביצוע ניקוי אבק מהמחשב, ואתם מעוניינים לנקות את המחשב כמו מכונית, מבחוץ ומבפנים, גשו למעבדת מחשבים מקצועית והם ידעו לבצע את הפעולה על הצד הטוב ביותר. בין אם מדובר במחשב נייח ובין אם מדובר במחשב נייד, מעבדת מחשבים תבצע ניקוי מחשב מקצועי עם כלים וחומרים ייעודיים. המחיר שתשלמו עבור ניקוי מחשב מקצועי ינוע בין 200 ל- 300 שקלים.

 

שימון מאווררים כחלק מניקוי אבק מהמחשב

מספר חודשים אחרי שתרכשו מחשב חדש, אתם עשויים לשמוע רעש מטריד ומונוטוני שיוצא מהמחשב שלכם. מדובר כפי הנראה ברעש שהוא תוצאה של מחסור בחומר סיכה בציר סיבוב המאוורר, ובהצטברות של אבק על כנפי המאוורר. מחסור בחומר סיכה ואבק על הכנפיים גורם לרעש המעצבן שאתם אולי כבר שומעים. דבר ראשון, נתקו את המאוורר מכבל המולקס אליו הוא מחובר, שחררו את ארבעת הברגים שעל פי רוב, מקבעים אותו למארז.

על מנת לבצע ניקוי של כנפי המאוורר בצורה יסודית הסירו את המדבקה שעל גבי המאוורר ואת כיסוי הפלסטיק שלו. באמצעות מברג או פינצטה, הוציאו את הדיסקית הלבנה ממכלול המאוורר, עתה, משכו את כנפי המאוורר כלפי חוץ. אתם יכולים לשטוף את כנפי המאוורר באמצעות מים וסבון, אפשרו להן להתייבש כשעה.

לצורך שימון המאוורר, החזירו את כנפיו למקומן יחד עם הדיסקית הלבנה שהוצאתם קודם לכן. מומלץ להשתמש בשמן WD40, שמן רב תכליתי שעושה עבודה טובה בשימון מאווררי מחשבים. שמנו את צירי המאוורר וסיימתם לבצע ניקוי אבק מהמחשב, שכלל יחס מוקפד לחלקי מחשב חשובים.

שימון מאווררים כחלק מניקוי אבק מהמחשב

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?