תיקון דיסק קשיח מתקתק

מחפשים שירותי תיקון דיסק קשיח מתקתק? ריכזנו עבורכם את טכנאי המחשבים והמעבדות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

הדיסק הקשיח בכל מחשב הוא רכיב רגיש וחשוב ביותר, מדובר ברכיב האלקטרוני שמכיל כמעט את כל המידע שהכנסנו למחשב האישי שלנו: מסמכים כתובים, תמונות, סרטים, מוזיקה ועוד. אי לכך, המחשבה שהדיסק הקשיח שלנו לא יתפקד מכניסה אותנו ללחץ גדול ולחרדה מפני אבדן המידע שנמצא עליו.

לפיכך, מומלץ תמיד לבצע גיבוי של החומר הנמצא על גבי הדיסק הקשיח. אחת התופעות שמתרחשות בדיסק הקשיח הינה דיסק קשיח המשמיע קולות תקתוק, מהם אותם קולות? האם הם בהכרח מעידים על תקלה בדיסק? וכיצד יש לבצע תיקון דיסק קשיח מתקתק?

דיסק קשיח מתקתק – נכון ולא נכון

שמעתם תקתוק הבוקע מהדיסק הקשיח שלכם? אם כן, אתם בטח חושבים שהדיסק הקשיח שלכם לפני קריסה ושהדבר הכי חשוב עומד להיות, שחזור המידע שנמצא עליו. אולם, זה לא בהכרח נכון. גם טכנאי מחשבים עשוי לחשוב ברגע הראשון שקיימת תקלה בראשי הקריאה ושיש לפתוח את הדיסק הקשיח אולם, גם זה לא בטוח נכון.

פירוק של דיסק קשיח חייב להתבצע במעבדת מחשבים בחדר סטרילי, רק לאחר שיש וודאות של מאה אוחז שקיימת תקלה בראשי הקריאה, או על מנת לבצע בדיקה של מצב הצלחות בדיסק. פירוק דיסק קשיח הוא המוצא האחרון בהחלט ויש לבצעו אך ורק לאחר שלילה של כל סיבה אחרת לתקלה שגורמת לתקתוק של הדיסק.

תיקון דיסק קשיח מתקתק חייב להיות מדויק ולאחר אבחנה ברורה של סיבת התקתוק. כדי לבצע שחזור מידע מדיסק קשיח מתקתק יש להיות מצוידים בכל הציוד המתקדם שקיים לצורך שחזור מידע, ציוד כזה נמצא אך ורק במעבדות מחשבים מקצועיות. חשוב לזכור, פירוק דיסק קשיח בצורה לא מקצועית יגרום כמעט באופן וודאי לאבדן המידע שעליו, ללא יכולת לשחזר אותו.

דיסק קשיח מתקתק – נכון ולא נכון

 

מה עשוי לגרום לתקתוק בדיסק הקשיח?

לפני שמבצעים תיקון דיסק קשיח מתקתק חשוב לדעת, דיסק קשיח הינו מכשיר אלקטרו מכאני, בתוכו קיים מנגנון של ראשי קריאה המחוברים לזרוע מרחפת. מתחת לזרוע המרחפת נמצאות צלחות המידע עליהן נכתב המידע. התקתוק שאתם אולי שומעים נגרם עקב פעילות של הזרוע המרחפת שנעה הלוך ושוב על פני הצלחות,  בניסיון לקרא את הגדרות היצרן.

הגדרות היצרן הן קובץ נתונים המאפשר למערכת ההפעלה של המחשב לזהות את סוג הדיסק הקשיח, נפח הזיכרון שלו ותצורתו. ללא נתונים אלה המחשב שלכם לא יוכל לזהות את הדיסק הקשיח. ראשי הקריאה נעים מצד לצד בניסיון לאתר את המידע ותוך כדי כך הם מכים במעצור שמגביל את תנועת הראשים, זה התקתוק שאתם שומעים.

כשאתם שומעים תקתוק מהדיסק הקשיח חשוב לעצור את עבודת המחשב על מנת לא לגרום לנזק בלתי הפיך לראשי הקריאה וכדי שביצוע תיקון דיסק קשיח מתקתק לא יכלול החלפה שלהם.

מה עשוי לגרום לתקתוק בדיסק הקשיח?

 

בדרך לשחזור המידע עוצרים לביצוע תיקון דיסק קשיח מתקתק

שחזור מידע מדיסק קשיח מתקתק מחייב לפני הכל אבחון של התקלה ותיקונה, אחרת לא ניתן יהיה לשחזר את המידע. ישנם אלה שטוענים שקיים ציוד המאפשר קריאה של המידע ישירות מצלחות המידע אולם, דבר זה לא באמת אפשרי. לפיכך, יש לתקן את הדיסק במטרה לחלץ ממנו את המידע שנמצא עליו. תיקון דיסק קשיח מתקתק הוא שער בדרך אל שחזור המידע שעליו והחזרת המחשב לפעילות מלאה.

בדרך לשחזור המידע עוצרים לביצוע תיקון דיסק קשיח מתקתק

 

אילו תקלות עשויות להיות בדיסק מתקתק?

  • אחד הדברים שעליהם יכול להעיד התקתוק של הדיסק הקשיח הינו בעיה באספקת המתח החשמלי. במצב שבו הדיסק הקשיח אינו מקבל מתח חשמלי בעוצמה מספקת, המנוע של הדיסק אמנם ימשיך לעבוד אולם, ראשי הקריאה לא יצליחו לקרא את הנתונים ויחל התקתוק. מדובר בתקלה פשוטה יחסית וכל מה שצריך לעשות הוא לחבר את הדיסק הקשיח למקור מתח אחר במחשב.
  • דבר נוסף שתקתוק בדיסק הקשיח יכול להעיד עליו הוא פגיעה פיזית בדיסק הקשיח שנגרמה מנפילת המחשב או ממכה חזקה שהוא קיבל. מקרים כאלה עלולים לגרום להתעקמות של ראשי הקריאה והפסקת עבודתם. לעיתים התקתוק לא מתחיל מיד בסמוך לנפילה והמכה, הדיסק ממשיך לעבוד ולאחר זמן מה מצב ראשי הקריאה מתדרדר, הם קורסים והתקתוק מתחיל. מומלץ בכל מקרה לאחר נפילה של המחשב לבצע גיבוי של המידע הנמצא על גבי הדיסק הקשיח. תיקון דיסק קשיח מתקתק הוא גם עניין של לתפוס את התקלה ברגע הנכון.
  • תקתוק דיסק קשיח יכול להעיד גם על תזוזה מהמקום של ראשי הקריאה, שכפי הנראה רוכנים על צלחות המידע ומכאן התקתוק, במצב כזה הדיסק הקשיח יפסיק להסתובב. תקלה מסוג זה מחייבת תיקון דיסק קשיח מתקתק על ידי טכנאי מחשבים מוסמך מכיוון שהזזה של ראשי הקריאה שרוכנים על צלחות המידע, עלולה לייצר שריטה על הצלחות. שריטה כזאת תגרום בהכרח לאבדן המידע שעליהן לצמיתות, במקרה זה גם מעבדת מחשבים מקצועית לא תצליח לשקם את הדיסק ולשחזר את המידע. תיקון דיסק קשיח מתקתק צריך להתבצע בזמן ורק על ידי איש מקצוע מיומן. חשוב לציין, המגע של ראשי הקריאה עם צלחות המידע גורם ברוב גדול של המקרים נזק לראשי הקריאה. לכן, גם אם הצלחתם להפעיל את הדיסק הקשיח, ללא הציוד המתאים, ראשי הקריאה יקרסו שוב לאחר דקות ספורות.

אילו תקלות עשויות להיות בדיסק מתקתק?

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?