תיקון דיסק קשיח למחשב נייד

מחפשים שירותי תיקון דיסק קשיח למחשב נייד? ריכזנו עבורכם את טכנאי המחשבים והמעבדות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

מחשבים נייחים ומחשבים ניידים מתהדרים בדיסק קשיח שתפקידו להיות אחראי על אחסון המידע שלכם, מידע כגון: תמונות, מסמכים כתובים, מוזיקה, סרטים ועוד. תקלה בדיסק הקשיח תגרום לכך שלא תהיה לכם נגישות למידע האישי שלכם אותו שמרתם על גבי המחשב.

אי לכך, חשוב מאוד לבצע תיקון דיסק קשיח למחשב נייד, על מנת לשחזר את המידע שנמצא עליו ולהחזיר למחשב את יכולת העבודה שלו במלואה. את שחזור המידע מומלץ לבצע במעבדת מחשבים מקצועית המתמחה בכך.

כיצד נגרמת תקלה בדיסק הקשיח של המחשב הנייד?

ישנם גורמים שונים ומגוונים היכולים לגרום לתקלה בדיסק הקשיח של המחשב הנייד שלכם, הגורם השכיח ביותר הינו, מכה חזקה שמייצרת זעזוע למערכת. אי לכך, יש להיזהר מאוד שהמחשב הנייד שלכם לא ייפול משולחן לרצפה, להניח את תיק הנשיאה של המחשב הנייד בעדינות ולא להפיל אותו וכו'. מכה במחשב הנייד תשפיע לפני הכל על תקינותו של הדיסק הקשיח ואתם תדרשו לבצע תיקון דיסק קשיח למחשב נייד.

כיצד נגרמת תקלה בדיסק הקשיח של המחשב הנייד?

 

דיסק קשיח SSD

הקדמה הטכנולוגית הביאה לעולם את הדיסק הקשיח מסוג SSD, מדובר בדיסק קשיח שאינו מכני ועושה שימוש ברכיבים אלקטרוניים על מנת לאחסן את המידע שברשותנו בדיסק זה. אי לכך, דיסק קשיח SSD פחות רגיש למכות אך לא מומלץ להטיח אותו לרצפה, גם דיסק קשיח זה עלול להינזק מחבטה חזקה.

בעיקר, יש לשמור בדיסק קשיח SSD שלא יקבל מכה בזמן שמתח חשמלי עובר בו. תיקון דיסק קשיח למחשב נייד מסוג SSD אפשרי גם הוא וניתן אף לשחזר את המידע שעליו במידת הצורך.

 

שחזור מידע מדיסק קשיח – בעיות לוגיות ובעיות פזיות

תקלה לוגית בדיסק קשיח היא תקלת תוכנה ואין מדובר בקלקול של הדיסק הקשיח כלומר, כדי לשחזר את המידע מהדיסק הקשיח יידרש מטכנאי המחשבים להתגבר על תקלת תוכנה כלשהי. לעומת התקלה הלוגית קיימת התקלה הפיזית כלומר, תקלה ברמה הפיזית של הדיסק הקשיח, מה שאומר שאחד הרכיבים של הדיסק תקול ולא מאפשר את עבודתו. על מנת לשחזר את המידע במקרה כזה יידרש טכנאי המחשבים לבצע תיקון דיסק קשיח למחשב נייד.

שחזור מידע מדיסק קשיח – בעיות לוגיות ובעיות פזיות

 

האם ניתן למנוע תקלה בדיסק הקשיח?

על מנת לנסות ולמנוע מצב בו יהיה צורך לבצע תיקון דיסק קשיח ושחזור מידע מתוכו, פעולות שיעלו לכם לא מעט כסף, ניתן פשוט לבצע גיבוי לכל החומר שנמצא על הדיסק הקשיח שלכם. ניתן לגבות על שירותי ענן, דיסק קשיח חיצוני או כל מדיה אחרת והעיקר שיהיה לכם גיבוי. לא תמנעו את התקלה אך תמנעו את התוצאה שלה במידה מסוימת.

 

נתונים טכניים אודות דיסקים קשיחים

דיסקים קשיחים מגיעים בשני גדלים 3.2 אינץ למחשבים נייחים, 2.5 אינץ למחשבים ניידים. מרבית הדיסקים הקשיחים שמותקנים במחשבים נייחים מסתובבים במהירות של 7200 סיבובים לשנייה מנגד, הדיסקים הקשיחים המותקנים במחשבים ניידים מסתובבים במהירות של 5400 סיבובים לשנייה. טכנאי מחשבים מקצועי מכיר את הנתונים הללו ולכן, הוא האיש שצריך לבצע תיקון דיסק קשיח למחשב נייד.

נתונים טכניים אודות דיסקים קשיחים

 

מעבדות לשחזור מידע

תיקון דיסק קשיח למחשב נייד ובעיקר שחזור מידע של דיסק קשיח רצוי שיתבצע במעבדת מחשבים מקצועית. קיימות מעבדות מחשבים המתמחות בשחזור מידע והן יבצעו כנראה את העבודה הטובה והיעילה ביותר. מעבדות המתמחות בשחזור מידע יודעות לשחזר מידע גם במקרים של מחיקה מכוונת או לא מכוונת של מידע מהדיסק הקשיח על ידי המשתמש.

 

מה עומד מאחורי תקלות בדיסק הקשיח?

הוזכר כבר קודם לכן הכשל הלוגי שמעיד על תקלה בתוכנה ולא בדיסק הקשיח עצמו והכשל הפיזי שהוא פועל יוצא של נפילת  מחשב, טביעת מחשב, דריסת מחשב וכו'. הזכרנו גם את המחיקה הרצונית או הבלתי רצונית של מידע מהדיסק הקשיח.

שחזור פיזי דורש איתור, תיקון והעתקה של מידע שנפגע כתוצאה מכשל מכני, אלקטרוני או מגנטי בדיסק הקשיח. לא מעט תקלות בדיסק הקשיח דורשות תיקון דיסק קשיח למחשב נייד ושחזור מידע למשל, תקלות אלקטרוניקה, תקלות ראשים, פגיעות בפלטות הנתונים, תקלה במערכת היצרן ועוד.

ישנן תקלות במעגל האלקטרוני (PCB ), שהן תקלות הגורמות לקצר במעגל האלקטרוני של הדיסק הקשיח, המשבשות את תפקודו המלא של הדיסק, כך שאין גישה למידע החשוב שנמצא עליו. יתכנו גם תקלות על גבי ראש הקריאה של הדיסק הקשיח. בכל המקרים הללו נדרש לבצע תיקון דיסק קשיח למחשב נייד ושחזור המידע שעליו.

תקלה נוספת מתרחשת על גבי המארז המתכתי של הדיסק הקשיח שמכיל בתוכו את הדיסקיות, המנוע וראשי הקריאה, המכילים את המידע המגנטי.

מה עומד מאחורי תקלות בדיסק הקשיח?

 

החלפת דיסק קשיח במחשב נייד

במקרים מסוימים לא תהיה לכם ברירה ולא ניתן יהיה לבצע תיקון דיסק קשיח למחשב נייד ותדרשו לבצע החלפה שלו. עדין יהיה צורך לשחזר את המידע ולהעבירו בשלום למחשב החדש. החלפת הדיסק הקשיח צריכה להתבצע במעבדת מחשבים או על ידי טכנאי מחשבים מקצועיים.

חשוב לציין, הדיסק הקשיח ממוקם בכל מחשב נייד במקום מעט שונה ולכן, בדגמים מסוימים ההחלפה תהיה קלה מאוד ובאחרים מעט יותר מורכבת, מכיוון שהיא תאלץ את טכנאי המחשבים לבצע פירוק מלא של המחשב לצורך החלפת הדיסק.

לאחר החלפת הדיסק הקשיח במחשב הנייד יש להתקין את כל התוכנות שנמצאות בשימוש מחדש. כמובן שהדבר הראשון שחשוב להתקין מחדש במחשב היא מערכת ההפעלה, לאחר מכן את תוכנת האנטי ווירוס, חבילת האופיס ואחר כך, כל תוכנה נוספת שחשובה למשתמש. מומלץ שאת כל הפעולות הללו ללא יוצא מן הכלל יבצע טכנאי מחשבים. כל הפעולות שהוזכרו לעיל הן חלק מביצוע תיקון דיסק קשיח למחשב נייד.

החלפת דיסק קשיח במחשב נייד

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?