תיקון מחשב איטי

מחפשים טכנאי מחשבים? ריכזנו עבורכם את טכנאי המחשבים והמעבדות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

מחשב איטי הינה בעיה שכיחה מאוד והיא מעידה בדרך כלל על כך שהמחשב כבר ישן, שעל המחשב נמצא מידע רב מידי ורצוי לעשות גיבויים חיצוניים ולפנות שטח זיכרון. מחשב איטי מייצר בעיה בעיקר עבור מי שהמחשב משמש אותו לעבודתו, מכיוון שזה עלול להאט את קצב העבודה ולגרוע מההספק היומי של המשתמש. מה אפשר לעשות כדי לתקן מחשב איטי? האם כדאי בכלל לתקן מחשב איטי? על כך במאמר הבא.

תיקון מחשב איטי – מהם הגורמים להאטת המחשב?

מדובר אולי בשאלה הנפוצה ביותר שבה נתקלים טכנאי המחשבים למיניהם. נתחיל בכך שבכל מקרה כנראה מדובר במחשב ישן שעובד עם כונן קשיח שאינו מסוג SSD. החלפת כונן ישן בכונן SSD כבר תגרום לכך שהמחשב יעבוד יותר מהר גם אם לא כל הבעיות תיפתרנה. לעיתים, גם עומס מיוחד של קבצים זמניים, עומס המדמה בעיה של מחסור בזיכרון יכול לגרום להאטת קצב העבודה של המחשב. תיקון מחשב איטי מתחיל בבדיקת הכונן הקשיח.

תיקון מחשב איטי - מהם הגורמים להאטת המחשב?

 

ווירוסים

מחשב שאינו מוגן מספיק על ידי תוכנות אנטי וירוס למיניהן, נמצא כל העת בסיכון שווירוסים מסוגים שונים יתקפו אותו. לא תמיד המשתמש מודע לכך שהמחשב נדבק בווירוס, והוא עלול לגלות בשלב מסוים שהמחשב עובד לאט עקב ריבוי ווירוסים שיתגלו במערכת. תיקון מחשב איטי כולל בדיקת תוכנות האנטי ווירוס במחשב.

 

ריבוי תוכניות והתנגשות תוכניות

כשאין מספיק זיכרון RAM המחשב עלול להגיב בכך שיהיה איטי יותר. ההמלצה כיום היא להתקין במחשב מינימום 8 ג'יגה בייט של זיכרון RAM. ניתן לדמות את זיכרון ה- RAM לאדם שעובד עם יד אחת ומעביר ספרים כדי לקרא אותם בו זמנית, לעומת אדם שמבצע את אותה הפעולה בשתי ידיים.

מי יסיים ראשון? ברור שזה שעובד עם שתי הידיים. אדם שעובד עם שתי ידיים יכול לבצע יותר פעולות בו זמנית. כך, ככל שיש יותר זיכרון RAM במחשב הוא יכול לבצע יותר פעולות באותו הזמן.

 

ניקוי יסודי

מחשב הופך עם הזמן כבד ואיטי יותר, הוא צובר יותר תוכנות שרצות ברקע, רישומים ותיקיות שחלקם אולי בכלל מיותר ופשוט ניתן להסירם מהמחשב. אי לכך, חשוב מאוד אחת לתקופה לבצע ניקיון יסודי של המחשב באמצעות תוכנות מתאימות וכלים מקצועיים, שיגרמו להאצת העבודה של תוכנות מסוימות בחזרה למקסימום. תיקון מחשב איטי צריך לכלול ניקוי כל מה שמיותר בו.

ניקוי יסודי

 

כונן קשיח מפוצץ

סיבה נפוצה מאוד לכך שהמחשב עובד לאט היא, שהכונן הקשיח מפוצץ במידע, אין לו יותר מקום להכיל מידע חדש והוא מתקשה להחזיק במידע שנצבר, זה בוודאי שמאט את פעולת המחשב.

 

בעיה במערכת ההפעלה

מכיוון שבכל מחשב מותקנת על פי רוב, תוכנת אנטי ווירוס, היא מונעת לא פעם ביצוע של עדכונים אוטומטיים. אחת לתקופה יש לנטרל זמנית, על ידי הסרה, את תוכנת האנטי ווירוס, לאפשר לעדכוני תוכנת ההפעלה לעבוד ולהתעדכן, ולאחר מכן מומלץ להישאר אך ורק עם האנטי ווירוס של ווינדוס, שלא יחסום בעתיד את העדכונים הבאים שיגיעו מהמערכת.  תיקון מחשב איטי צריך לכלול בדיקה יסודית של מערכת ההפעלה.

 

מה ניתן לעשות לפני שמחליפים כונן קשיח?

להלן מספר עצות שעשויות לשפר במידה זו או אחרת את מהירות עבודת המחשב:

  • וודאו שעדכוני ווינדוס מתבצעים במחשב לרבות עדכוני מנהלי ההתקנים.
  • בצעו הפעלת מחשב מחודשת, וודאו שרק התוכנות איתן אתם עובדים רצות.
  • השתמשו ב- readyboost לשיפור הביצועים באופן כללי.
  • וודאו שהמערכת מנהלת את גודל קובץ ההחלפה.
  • בדקו את כמות השטח הפנוי בדיסק והאם היא נמוכה.
  • השהו את הסנכרון של onedrive.
  • הפכו תוכניות אתחול מיותרות ללא זמינות.
  • בצעו ניקיון של ווירוסים ותוכנות זדוניות.
  • שחזרו את המחשב מנקודת שחזור המערכת.

מה ניתן לעשות לפני שמחליפים כונן קשיח?

 

פרמוט המחשב

דבר נוסף שניתן לבצע לפני שרצים להחליף דיסק קשיח הוא פרמוט של המחשב כלומר, הסרת כל התוכנות שמותקנות על המחשב והתקנת כל אחת מהן מחדש בנפרד. לפני שרצים לבצע תיקון מחשב איטי, פרמטו את המחשב שלכם לבד או באמצעות איש מקצוע.

פרמוט המחשב

 

החלפת כונן קשיח

במרבית המקרים תיקון מחשב איטי ידרוש החלפת כונן קשיח על ידי טכנאי מחשבים מוסמך במעבדת מחשבים, הסיבה לכך היא שיש לפתוח את המחשב על מנת לבצע החלפה של הכונן.  כמה יעלה לכם כונן SSD  חדש?

שם היצרן נפח זיכרון מחיר בשקלים
San disk 480 GB 500 בממוצע
San disk 240 GB 250 בממוצע
San disk 1000 GB 600 בממוצע
Samsung 480 GB 250 בממוצע
Samsung 1000 GB 850 בממוצע
Samsung 2000 GB 1500 בממוצע
Crucial 480 GB 270 בממוצע
Crucial 1000 GB 500 בממוצע

 

איך כל זה קשור לתחזוקת המחשב?

לפני שהולכים לבצע תיקון מחשב איטי, חשוב לדעת שתחזוקת המחשב באופן שוטף בצורה ראויה תשמור על התקינות הכללית של המחשב, והיא עשויה להואיל גם במניעה מוקדמת של האטת הפעולה שלו. למשל, חשוב לנקות את המחשב מאבק מעת לעת, האבק משבש את עבודת המאווררים של המחשב, מה שגורם להתחממות יתר, דבר שיכול לגרום להאטת הביצועים של המחשב. יש לנקות את המחשב מבחוץ ומבפנים על ידי טכנאי מקצועי לפחות פעם בשנה.

דבר נוסף שכדאי לעשות זה לבדוק האם קיימות על המחשב שלכם תוכנות שאינכם עובדים איתן, במצב כזה מומלץ מאוד למחוק אותן ולפנות מקום בזיכרון. לסיכום, לעיתים ניתן להימנע מתיקון מחשב איטי על ידי מספר פעולות שברובן פשוטות לביצוע.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?