ניקוי מאוורר במחשב נייד

מחפשים שירותי ניקוי מאוורר במחשב נייד? ריכזנו עבורכם את טכנאי המחשבים והמעבדות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

המחשב הנייד מורכב בצורה מאוד צפופה ודחוסה בחלק הפנימי שלו, זאת על מנת לקבל את המבנה הקומפקטי הנייד שלו. עובדה זו דורשת צירוף של מאווררים קטנים לקירור רכיבי מחשב שונים, וקירור של מארז המחשב באופן כללי.

פעולת הקירור קריטית עבור המחשב הנייד, מחשב נייד שמתחמם יתר על המידה, מפתח תקלות שונות שפוגמות בעבודת המחשב ועל פי רוב, מצריכות תיקון או החלפה של רכיב אלקטרוני כזה או אחר. על מנת להימנע מתקלות של חימום יתר ולשמור על עבודה תקינה של המאווררים, חשוב מאוד לבצע ניקוי מאוורר במחשב נייד. כיצד זה מתבצע?

מדוע מאווררים צוברים אבק?

בחלל האוויר מעופפים להם חלקיקי אבק שמגיעים אל המאוורר בזמן שהוא שואב אוויר, בעזרתו הוא דואג לקירור המחשב. לאחר מספר חודשים של עבודה, חלקיקי אבק אלה מצטברים כמו רשת שסותמת את מעברי האוויר ומפחיתה את עוצמת הקירור של רכיבי המחשב השונים.

במידה והדבר איננו זוכה לטיפול ראוי, רכיבי המחשב האלקטרוניים מתחממים יתר על המידה ומפסיקים לעבוד. אי לכך, יש לבצע ניקוי מאוורר במחשב נייד בכל חצי שנה לערך.

מדוע מאווררים צוברים אבק?

 

ניקוי מאוורר במחשב נייד

המחשבים הניידים החדשים בנויים בצורה שונה מאוד האחד מהשני לכן, פעולת הפירוק של המחשב הנייד, המאפשרת להגיע למאווררים על מנת לנקותם, שונה ממחשב למחשב אולם, הרעיון זהה, מפרקים את חלקי המחשב שחוסמים את המאוורר, מבצעים ניקוי מאוורר במחשב נייד ולעיתים גם מבצעים שימון. בסיום, מרכיבים הכל חזרה.

 

שימון מאוורר במידת הצורך

לאחר שימוש של מספר חודשים במחשב חדש שרכשתם, אתם עשויים לשמוע רעש מטריד ומונוטוני שיוצא מהמחשב שלכם. מדובר כנראה ברעש שהוא פועל יוצא של מחסור בחומר סיכה בציר סיבוב המאוורר ובעיקר, מהצטברות של אבק על כנפי המאוורר. מחסור בחומר סיכה ואבק על הכנפיים גורם לרעש המעצבן שאולי כבר נחשפתם אליו.

שלב ראשון, נתקו את המאוורר מכבל המולקס אליו הוא מחובר, שחררו את ארבעת הברגים שעל פי רוב, מקבעים אותו למארז. על מנת לבצע ניקוי מאוורר במחשב נייד, בשימת דגש על כנפי המאוורר, הסירו את המדבקה שעל גבי המאוורר ואת כיסוי הפלסטיק שלו. באמצעות מברג או פינצטה, הוציאו את הדסקית הלבנה ממכלול המאוורר.

עתה, משכו את כנפי המאוורר כלפי חוץ, אתם יכולים לשטוף את כנפי המאוורר באמצעות מים וסבון, אפשרו להן להתייבש כשעה. לצורך שימון המאוורר, החזירו את כנפיו למקומן יחד עם הדסקית הלבנה שהוצאתם קודם לכן. מומלץ להשתמש בשמן WD40, שמן רב תכליתי שעושה עבודה מעולה בשימון מאווררי מחשבים. יש לשמן את צירי המאוורר, לסגור את המארז וסיימתם.

שימון מאוורר במידת הצורך

 

כיצד תדעו שהמאוורר שלכם מאובק וסתום?

התופעה הבולטת ביותר המעידה על מאוורר מאובק וסתום הינה רעש הבוקע מכיוונו של המאוורר. כמו כן, אתם תוכלו לשים לב שהמאוורר עובד הרבה יותר מהר כתוצאה מסתימת אבק שמייצרת התחממות יתר של המחשב, דבר שמזוהה על ידי חיישני הטמפרטורה במחשב המאיצים את מהירות האוורור.

תופעה נוספת שכיחה ביותר הינה, כיבוי עצמי של המחשב ללא שום התרעה מוקדמת לכך. התחממות המחשב אפשרית עד נקודה מסוימת שבה חיישני הטמפרטורה פשוט מבצעים כיבוי אוטומטי של המחשב, כדי למנוע תקלה קשה שתיווצר בעקבות ההתחממות.

כיצד תדעו שהמאוורר שלכם מאובק וסתום?

 

חשוב לדעת

ניקוי מאוורר במחשב נייד הינה פעולה לאיש מקצוע מיומן, ניסיון לבצע ניקוי מאוורר במחשב נייד על ידי אדם ללא ידע טכני במחשבים, עלול לגרום לנזקים בלתי הפיכים, שיחייבו אתכם בהוצאתה כספית משמעותית עבור תיקון המאוורר במקרה הטוב והחלפת רכיבים אלקטרוניים במקרה הפחות טוב.

המחיר שתשלמו לטכנאי מחשבים או מעבדת תיקונים עבור ניקוי מאוורר במחשב נייד ינוע בין 120 ל- 250 שקלים, תלוי כמה מסובך להגיע למאוורר במחשב הנייד שלכם, ככל שהדבר מסובך יותר, כך המחיר יהיה גבוה יותר.

 

האם ניקוי מאוורר במחשב נייד תמיד יפתור את הבעיות?

במקרים מסוימים של התחממות המחשב לא ניתן יהיה להסתפק בניקוי המאוורר ותדרשו לבצע החלפה של המאוורר בחדש. מאוורר במחשב נייד מסתובב במהירות של 5000 סיבובים לדקה, בזמן שמחשב מתחמם, מהירות הסיבוב גורמת לבלאי של ציר הסיבוב והרעש שאתם שומעים עשוי להיגרם בדיוק בשל כך.

מאוורר מחזיק בממוצע בין 3 ל- 4 שנות עבודה, כמות השנים הינה פועל יוצא של שעות העבודה של המחשב, במידה ואתם משתמשים כבדים, המאוורר יחזיק 3 ולא 4 שנים כפי הנראה.

האם ניקוי מאוורר במחשב נייד תמיד יפתור את הבעיות?

 

עזרה ראשונה למחשב שמתחמם יתר על המידה

ניקוי מאוורר במחשב נייד לא יהיה תמיד הפתרון לבעיית ההתחממות של המחשב ולכן, מומלץ מאוד לקחת את המחשב לבדיקה במעבדת מחשבים מקצועית. הטכנאי במעבדה, כפעולה ראשונה, יתקין תוכנה שמודדת את טמפרטורת המחשב, במידה ויתגלה שהטמפרטורה עולה על 50 מעלות, חשוב מאוד להתחיל בפעולת ניקוי מאוורר במחשב נייד.

שלב שני, אם הטמפרטורה אינה עולה על 50 מעלות, הוא יפעיל וידאו באיכות HD ויעקוב אחר הטמפרטורה, במידה והיא עדין לא עולה על 50 מעלות, הבעיה נמצאת במקום אחר במחשב. חשוב לדעת, פעולת ניקוי מאוורר במחשב נייד היא פעולה שאורכת זמן ממושך, על פי רוב, שלוש שעות, תערכו לכך מראש. הסיבה למשך הזמן הארוך של הניקוי נעוצה כמובן בעובדה שיש לפרק את המחשב על מנת להגיע למאוורר.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?