מחיר תיקון ציר במחשב נייד

מחפשים טכנאי מחשבים? ריכזנו עבורכם את טכנאי המחשבים והמעבדות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

הפתיחה והסגירה של המחשב הנייד מתבצעת באמצעות צירים הממוקמים בין מסך המחשב, לבין משטח המחשב שקצהו הקרוב למסך הינו מקלדת המחשב. צירים אלה למעשה, מחברים בין המחשב למסך שלו ומהווים גם את דלת הכניסה למחשב. הצירים הללו מאוד עדינים ויכולים להישבר בעיקר עקב חבטה חזקה שהיא פועל יוצא של נפילת המחשב על הרצפה ובנוסף, עקב בלאי טבעי וסביר.

לכל מחשב נייד, צירים המיוחדים ומתאימים אך ורק לו, על פי החברה שמייצרת אותו ובהתאם לדגם של המחשב. אי לכך, במקרה של תקלה בצירים, יש להתאים בדיוק את אותם צירים שמתאימים ליצרנית ולדגם. המאמר הבא עוסק במחיר תיקון ציר במחשב נייד.

תיקון והחלפת צירים במחשב נייד

על מנת לבצע תיקון או החלפת צירים במחשב נייד יש לפרק את המחשב, עד למצב בו ניתן יהיה לבצע את התיקון או ההחלפה בצורה נוחה ומיטיבה. חשוב לציין, תיקון או החלפת הצירים במחשב הנייד דורשת פירוק כמעט של כל רכיבי וחלקי המחשב. מדובר בעבודה שאורכת זמן לא מבוטל ובמקרים מסוימים, ימצא הטכנאי המטפל, חלק או רכיב אחר שהתקלקל או נשבר גם הוא עקב התקלה בצירים.

אחת מתגובות השרשרת המוכרות במצב של ציר פגום הינה קרע בכבל המסך של המחשב, העובר מהמחשב לתוך המסך. במקרים די חריגים, גם מסך המחשב יפגע עקב תקלה או שבר בציר. מחיר תיקון ציר במחשב נייד מתייחס, על פי רוב, לצירים שבורים שיש להחליף.

 

מה יש לעשות במצב של ציר שבור?

הדבר אולי החשוב ביותר שיש לעשות על מנת להימנע מתגובת שרשרת ותקלות נוספות הוא, לטפל בבעיה באופן מידי, גרירת התקלה עלולה לייצר בדיוק את אותה תגובת שרשרת ממנה אתם צריכים לחשוש, מפאת מחיר התיקון שיידרש מכם. חשוב לציין בשנית, צירים פגומים עלולים לייצר פגיעה במסך המחשב, תקלה שעשויה לגרום לכם להחליף מסך וזו עלות לא קטנה כלל.

לכן, ציר נשבר? טפלו בזה במהירות האפשרית. מחיר תיקון ציר במחשב נייד יכול להיות לא גדול אם מטפלים בבעיה באופן מידי.

 

הצירים החדשים

הטכנולוגיה איננה מפסיקה להתקדם והיא אינה פוסחת גם על תחום הצירים במחשבים ניידים. מחשבים ניידים חדשים מגיעים, בחלקם, עם צירים שמסוגלים לבצע סיבוב של 360 מעלות ולמעשה, הופכים את המחשב הנייד לטאבלט. הצירים שמסתובבים 360 מעלות הינם צירים רגישים במיוחד ולכן, חשוב לשמור היטב על מחשב נייד מסוג זה.

שבר בציר שמסתובב 360 מעלות מורכב יותר משבר של ציר רגיל ועלות הטיפול או ההחלפה שלו גבוהה יותר משמעותית. מחיר תיקון ציר במחשב נייד שלו מסך שמסתובב 360 מעלות, יהיה יקר בהרבה מבמחשב נייד עם מסך רגיל, לקדמה הטכנולוגית יש מחיר, הן בעת הרכישה והן בעת תקלה.

האם ניתן בכלל לתקן ציר תקול?

התשובה היא שבהחלט כן, ברוב גדול של המקרים, צירי המחשב אינם נשברים אלא, רק מתנתקים מחיבור הפלסטיק שמחזיק אותם. מעבדת מחשבים או טכנאי מחשבים יבצעו במקרה זה, בסך הכל, הדבקה מחדש של הציר למקומו. כל זמן שהציר שלם ולא נשבר אין צורך לבצע החלפה שלו, מה שצריך לעשות הוא לתקן את מבנה המחשב במטרה להחזירו לתפקוד מלא. מחיר תיקון ציר במחשב נייד אטרקטיבי מכל אופציה אחרת של טיפול.

מה קורה כשרק ציר אחד נשבר?

ראשית, גם במקרה זה חשוב ביותר לבצע תיקון כמה שיותר מהר, הסיבה לכך, שהציר השבור מייצר לחץ מאוד גדול על הציר התקין ועלול לשבור אותו במידה והבעיה לא תטופל באופן מידי. הדבר מתווסף כמובן לבעיות אחרות שעלולות להתפתח במצב של הזנחת הבעיה כמו, שבר במסך וכבל מסך שייקרע. מחיר תיקון ציר במחשב נייד לא חייב להיות יקר אם מתקנים בזמן.

 

כיצד ניתן למנוע שבירה של הצירים במחשב נייד?

כמעט כמו בכל תקלה אחרת במחשבים ניידים ונייחים כאחד, חשוב לתחזק את המחשב באופן שוטף ולא להמתין שתהיה תקלה. בדיקה של צירי המחשב אחת לכמה חודשים תגלה לכם האם קיים ציר רופף. ציר רופף שלא מטופל בזמן, ייהפך לציר שבור באופן וודאי לאחר זמן מסוים נוסף.

כיצד תזהו ציר רופף במחשב? הזיזו את מסך המחשב מעט אחורה וקדימה, אם אתם מרגישים שבקטע מסוים של התנועה, המסך לא מקבל התנגדות מהצירים, דעו שיש ציר רופף במחשב. טפלו בציר הרופף ותגרמו לכך שמחיר תיקון ציר במחשב נייד, לא יהיה גבוה.

מהם צירים נוקשים במחשב נייד?

מהם צירים נוקשים ואיך נזהה אותם? פעולת הזיהוי לא מסובכת, הזיזו את המסך של המחשב קדימה ואחורה, במידה ואתם שומעים חריקות או, שקיימת נוקשות מוגזמת בפעולת ההזזה, מדובר כנראה בצירים נוקשים. חשוב לטפל בתופעת הצירים הנוקשים מיד על מנת למנוע תקלה מורכבת ויקרה יותר בהמשך.

במקרים מסוימים יהיה לכם נדמה שציר נשבר אולם, מדובר רק בתושבת של הציר שנשברה וניתן להחליפה בחדשה בצורה יעילה אבל, זה ייקח זמן. תהליך החלפת צירים במחשב נייד אורך בממוצע כשעתיים במעבדת מחשבים מקצועית. אל תתפשרו על איכות מעבדת המחשבים כשמדובר בהחלפת צירים, פעולה עדינה שדורשת מקצועיות ומיומנות. מחיר תיקון ציר במחשב נייד כולל טיפול בתופעת הצירים הנוקשים.

 

מחיר תיקון ציר במחשב נייד

לסיום, בואו נדבר על המספר המציין את עלות התיקון של ציר תקול או שבור. מחיר תיקון ציר במחשב נייד הינו כ- 400 שקלים בממוצע.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?