מחיר תיקון לוח אם במחשב נייד

מחפשים טכנאי מחשבים? ריכזנו עבורכם את טכנאי המחשבים והמעבדות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

לוח האם במחשב הוא אחד הרכיבים האלקטרוניים החשובים ביותר, אולי החשוב מכולם. במחשבים ניידים לוח האם חשוב יותר מאשר במחשבים נייחים מכיוון שכל רכיבי המחשב מחוברים אליו. אי לכך, חשוב שלוח האם במחשב הנייד יהיה חזק, עמיד ואיכותי היות שכל מרכיבי המחשב תלויים בו לחלוטין.

כאשר קיימת תקלה בלוח האם, כנראה שלא תהיה לכם אפשרות לעבוד עם המחשב שלכם ותדרשו למצא טכנאי מחשבים או מעבדת מחשבים, כמה שיותר מהר, על מנת לבצע תיקון או החלפה של לוח האם. המאמר הבא עוסק בתקלות בלוח האם ובמחיר תיקון לוח אם במחשב נייד.

החלפה או תיקון של לוח האם

ברירת המחדל של כל טכנאי מחשבים אמין צריכה להיות ניסיון לתקן את לוח האם התקול במחשב שלכם. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שעלות החלפת לוח אם יקרה פי שלוש מעלות תיקון ממוצע של אותו לוח אם. אז מתי לא תהיה לטכנאי המחשבים ברירה והוא יאלץ להחליף לכם את לוח האם התקול? החלפת לוח אם תתבצע אך ורק לאחר ניסיון כושל לתקנו, או לאחר שהטכנאי אבחן את סוג התקלה ומצא, שעלות תיקון לוח האם תהיה חריגה וגבוהה יותר מהחלפת הלוח.

מקרה נוסף בו לא תהיה ברירה אלא, להחליף את לוח האם הישן בלוח אם חדש הינו, כשנשפכו נוזלים על המחשב הנייד וחלקם חדרו אל לוח האם ויצרו מיד קורוזיה שמשביתה את הלוח ולא מאפשרת את תיקונו. מחיר תיקון לוח אם במחשב נייד יהיה בדרך כלל זול בהרבה מהחלפת הלוח בחדש.

הסיבות לתקלה בלוח אם

מחיר תיקון לוח אם במחשב נייד מושפע מסיבת התקלה, הסיבה המרכזית לתקלה בלתי ניתנת לתיקון של לוח האם הינה, נוזלים שחלחלו לתוך לוח האם. ברגע שחדרו נוזלים ללוח האם של המחשב, על פי רוב, לא ניתן יהיה לתקן את לוח האם בשל היווצרות קורוזיה הרסנית. במקרים חריגים מאוד, יתגלה מחשב נייד אליו חדרו נוזלים שיהיה בר תיקון.

סיבה נוספת לתקלה בלוח האם במחשב נייד היא התחממות יתר של הלוח עקב תקלה במערכת הקירור של המחשב. במקרים מסוג זה יהיה צורך לבצע טיפול במערכת הקירור, אולי ניקוי מאוורר, במטרה לתקנה ובמטרה להחזיר את המחשב לתפקוד מלא.

מומלץ לבצע בדיקת תקינות של מערכת הקירור במחשב אחת לחצי שנה כדי למנוע מראש תקלות מיותרות. מחיר תיקון לוח אם במחשב נייד אינו זול ולכן, חשוב לתחזק היטב את המחשב על מנת להימנע מתקלות בלוח האם.

כיצד מתאימים לוח אם חדש למחשב נייד?

לוח אם חדש יש להתאים על פי מספר פרמטרים: יצרן המחשב, דגם המחשב, סוג המעבד שקיים במחשב וסוג הזיכרון. במחשבים ניידים, על פי רוב, המעבד והזיכרון מולחמים אל לוח האם דבר שמייקר את העלות של לוח האם. כלומר, צריך לעשות כל שניתן על מנת לתקן את לוח האם אחרת, חייבים להחליפו וזה אומר, החלפה גם של המעבד והזיכרון וזה לא זול. חשוב לזכור, מחיר תיקון לוח אם במחשב נייד זול בהרבה מהחלפת לוח האם.

מחיר תיקון לוח אם במחשב נייד

לוח האם הוא הלב ומרכז העניינים של המחשב הנייד וכמו שצוין קודם לכן, מולחמים אליו גם המעבד והזיכרון. המעבד של המחשב הוא הרכיב האלקטרוני היקר ביותר במחשב, גם זיכרון העבודה אינו זול, המחיר של לוח האם החדש ייקבע בהתאם לגילו של המעבד כשהנוסחה היא, ככל שהמחשב חדש יותר, מחירו של לוח האם גבוה יותר. פרמטרים נוספים שמשפיעים על המחיר הינם, מחירו המקורי של המחשב במעמד הרכישה וסוג המעבד.

תיקון לוח אם ממוצע יעלה לכם בין 400 ל- 600 שקלים לעומת מחיר החלפת לוח אם שנע בין 800 ל- 1200 שקלים. כפי שניתן להיווכח הפערים גדולים בין תיקון להחלפה. מחיר תיקון לוח אם במחשב נייד, בממוצע, יהיה 500 שקלים.

מקרים בהם לא ניתן או לא כדאי לתקן לוח אם במחשב נייד

על מנת לחסוך לכם עוגמת נפש וזמן, להלן רשימת מקרים בהם, על פי רוב, לא יהיה לכם כדאי ונכון לבצע תיקון של לוח האם אלא החלפה.

  • במקרה של נזק פיזי קשוח ללוח האם.
  • במקרה שמספר רב של רכיבים אלקטרוניים, המהווים חלק מלוח האם תקולים, והתיקון בשל כך יהיה יקר מאוד ולא כדאי.
  • במקרה שרכיבים על גבי לוח האם תקולים ולא נמצאים בשוק רכיבים להחלפה.
  • במקרה של ניסיון תיקון כושל של טכנאי, הניסיון הבא יהיה יקר יותר ולא יבטיח הצלחה.
  • במקרה שבו התקלה מצריכה תיקון שעלותו הינה יותר מחצי העלות של מחשב נייד חדש.

בכל אחד מהמקרים הללו מחיר תיקון לוח אם במחשב נייד לא יהיה רלוונטי כלל.

חשוב לדעת

כדאי לבקש מצוות מעבדת המחשבים שאמון על תיקון המחשב שלכם, בזמן שהם מבצעים פירוק של המחשב על מנת לתקן את לוח האם, לבצע תוך כדי תנועה, ניקיון של כל החלק הפנימי של המחשב הנייד בשימת דגש על אזורי מערכת הקירור, בהם אבק נוטה להצטבר. בנוסף, מומלץ לבקש שיחליפו משחת קירור. מרבית מעבדות המחשבים יבצעו את אלה ללא תשלום נוסף או בתשלום סמלי בלבד.

מחיר תיקון לוח אם במחשב נייד יכול לכלול מספר פעולות נוספות, פשוטות, אך חשובות מאוד. מחיר תיקון לוח אם במחשב נייד משתנה ממחשב למחשב ולכן, שאלו שאלות ותהיו בטוחים שקיבלתם את המחיר ההוגן והמדויק ביותר למקרה שלכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?