מחיר תיקון מקלדת במחשב נייד

מחפשים טכנאי מחשבים? ריכזנו עבורכם את טכנאי המחשבים והמעבדות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

מרבית משתמשי המחשבים הניידים אינם מודעים לגדולה של מקלדת המחשב, מדובר באלמנט שנולד ככלי חיצוני למחשב, ובשלב מסוים הוטמע בתוך המחשב הנייד, לאחר שהוקטן והפך קומפקטי יותר. ככלל, ניתן לומר שמחשבים ניידים הינם מכשירים אלקטרוניים יוצאי דופן, המאפשרים למשתמש לבצע מגוון עצום של פעולות, במהירות גדולה ובדיוק מרשים.

בזכות גודלו הקומפקטי של המחשב, הסוללה והמטען שלה, מחשב נייד יכול לנוע אתנו לכל מקום ללא תלות בנקודת חשמל. המאמר הבא עוסק בנושא מחיר תיקון מקלדת במחשב נייד.

מחיר תיקון מקלדת במחשב נייד

תיקון מקלדת במחשב נייד היא פעולה לא פשוטה המצריכה את פירוקו המלא של המחשב הנייד. בשל עובדה זו, משך התיקון מעט ארוך והמחיר אינו זול. מחיר תיקון מקלדת במחשב נייד נע בין 500 ל- 1500 שקלים, תלוי ביצרנית ובדגם של המחשב וכמובן, במחיר הטכנאי או המעבדה.

מחיר החלפת מקלדת במחשב נייד נע בין 250 ל- 950 שקלים ושוב, הפער הגדול נובע מכך שכל יצרנית וכל דגם שונים מאוד האחד מהשני. החלפת מקשים במחשב נייד גם היא לא זולה ונעה בין 150 ל- 650 שקלים, תלוי כמה מקשים יש להחליף ובאיזו יצרנית מחשבים מדובר, ובאיזה דגם של מחשב נייד.

 

קומפקטי זה טוב אבל מורכב יותר

הכנסתה של המקלדת החיצונית הגדולה לתוך המחשב הנייד, התאפשרה בזכות מזעורה המשמעותי. הקומפקטיות שיצרו למקלדת אפשרה את השלמת הרכבתו המוצלחת של המחשב הנייד. אולם, מזעורה של המקלדת והטמעתה בתוך המחשב הנייד עצמו, הפכה את הטיפול במקלדת, במקרה של תקלה, למורכב ולו רק בשל העובדה שיש לפרק את המחשב על מנת לטפל במקלדת שלו.

במחשבים נייחים כשמתגלה תקלה במקלדת פשוט מחליפים אותה באחרת חדשה, מדובר בפריט זול וההחלפה איננה דורשת טיפול טכני מיוחד. אותו הדבר גם לגבי מסך במחשב נייח, התקלקל? מחליפים בחדש ואין צורך בידע טכני לביצוע הפעולה. מחיר תיקון מקלדת במחשב נייד הינו גבוה מכיוון שיש לפרק את המחשב לטובת התיקון.

 

תקלות מוכרות במקלדות של מחשבים ניידים

כפי שצוין קודם לכן, מחיר תיקון מקלדת במחשב נייד מושפע מהיצרנית ומדגם המחשב אולם, התקלות שמתגלות במקלדות של מחשבים ניידים אינן משתנות בין היצרניות והדגמים כמו מחיר התיקון. אחת התקלות השכיחות ביותר במקלדות מחשב נייד הינה מקשים שנשברים או נופלים, נעלמים תוך כדי תנועה וצריך להשלימם בשלב מסוים. חלק מהמקשים נושרים כתוצאה מבלאי רגיל וטבעי.

תקלה נוספת מוכרת הינה מקשים שהפסיקו לתפקד, בניגוד למקש שבור, אין אפשרות לתקן מקש שחדל לפעול ויהיה צורך להחליף את מקלדת המחשב כולה. תקלות נוספות במקלדות מחשב נייד הינן פועל יוצא של הדרך בה אתם משתמשים במקלדת. בעיה מרכזית בקרב לא מעט משתמשי מחשב הינה, הקשה חזקה מידי על מקשי המקלדת שגורמת לשבירתם המוקדמת ולעיתים להפסקת פעילותם.

מקלדות רבות מתקלקלות עקב תאונת נוזלים שנשפכו על המחשב הנייד וחלחלו לתוך המקלדת. במקרה כזה, המקלדת תחדל כמעט מיד לתפקד ויהיה צורך לבצע החלפת מקלדת במחשב. מחיר תיקון מקלדת במחשב נייד אינו כולל מצב של נוזלים שחלחלו לתוכה, את זה לא ניתן לתקן.

 

החלפת מקלדת במחשב נייד היא סוג של תיקון

כפי שנרמז קודם לכן, במקרים מסוימים כמו נוזלים שחלחלו למקלדת, לא יהיה מנוס מביצוע החלפת מקלדת במחשב. החלפת מקלדת, כמו במקרה של תיקון מקלדת, דורשת את פירוק המחשב כולו. החלפה כמו תיקון יביאו לכך שבמחשב הנייד תחזור להיות מקלדת עובדת ושמישה ולכן, החלפת מקלדת היא סוג של תיקון רק הרבה יותר יקר בדרך כלל.

מקלדת המחשב החדשה חייבת להיות תואמת למקלדת הקודמת, ההתאמה מתבצעת על ידי שם היצרנית ודגם המחשב, לא כל מקלדת תתאים לכל מחשב נייד ויש להתאים את המקלדת למחשב בצורה מדויקת. חשוב לציין, לא כל מקלדת של אותה יצרנית תתאים לכל מחשב נייד של אותה יצרנית, הסיבה לכך היא שכל יצרנית מייצרת דגמים שונים של מחשבים ניידים, ולכל מחשב ישנה המקלדת שמתאימה אך ורק לו.

מחיר תיקון מקלדת במחשב נייד כולל את החלפת המקלדת במקלדת מקורית. קיימת המלצה ברורה במקרה של החלפת מקלדת למחשב נייד, לבצע החלפת מקלדת מקורית של היצרנית בלבד. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שמקלדת המחשב הנייד צפופה, ישנם מקשים רבים אך לא כמו במקלדת חיצונית ולכן, מקשים מסוימים מבצעים יותר מפעולה אחת.

אי לכך, התאמת המקלדת למחשב חייבת להיות מדויקת ולשם כך, על המקלדת להיות מקורית של היצרנית. מחיר תיקון מקלדת במחשב נייד מתייחס לעיתים, לעלות מקלדת מקורית.

 

ניקוי מקלדת מחשב נייד

מחיר תיקון מקלדת במחשב נייד הוא נתון שאינו לוקח בחשבון משתמש שמתחזק את המקלדת כראוי. מקלדת המחשב היא החלק המשומש ביותר בחייו היומיומיים של כל מחשב נייד, המשתמש נמצא עם המקלדת במגע כמעט רציף לאורך זמן השימוש במחשב. אי לכך, מקלדת המחשב סופגת לא מעט לכלוכים כגון: אבק, פירורים שונים, שיערות וסימני אצבעות.

הלכלוך הזה מצטבר הן על גבי המקשים והן, ובעיקר, בין המקשים בצורה שלא בהכרח נראית לעין. לפיכך, חשוב לבצע ניקוי מקלדת מקצועי במעבדת מחשבים, פעם  בשנה, לפרק את המקלדת, כל כפתור, ולנקות בכלים ייעודיים לכך. מדובר בתהליך ארוך ויקר ולכן, ישנם אנשים שמעדיפים פשוט להחליף מקלדת כשהיא מתקלקלת. פעולות תחזוקה יהפכו את מחיר תיקון מקלדת במחשב נייד למיותר.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?