מחיר תיקון סוללה במחשב נייד

מחפשים טכנאי מחשבים? ריכזנו עבורכם את טכנאי המחשבים והמעבדות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

מחשבים ניידים נועדו לאפשר למשתמשים בהם תנועה וניידות, הם מאפשרים להקים תחנת עבודה קטנה בכל מקום כמעט, למעט העובדה, שלא בכל מקום ישנה רשת אלחוטית זמינה. הקומפקטיות בתוספת סוללת המחשב והמטען שלה, יוצרים עבור המשתמש את האופציה התיאורטית לפחות, לעבוד גם באמצע המדבר או על חוף הים.

במידה והמשתמש אינו זקוק לרשת אלחוטית אין מדובר בתיאוריה. היכולת של המשתמש לעבוד עם המחשב בכל מקום תלויה לחלוטין בביצועי הסוללה שלו ולכן, כשמשהו תקול בסוללה, לא ניתן לעבוד עם המחשב. במאמר הבא נעסוק בסוללת המחשב ובמחיר תיקון סוללה במחשב נייד.

חכמת המחשב הנייד

ניתן לומר שהמחשבים הניידים השתלטו על שוק המחשבים, אפילו משרדים, שנושא הניידות יכול להיות פחות חשוב להם, רוכשים בעיקר מחשבים ניידים. היתרונות של המחשבים הניידים ברורים, העובדה שאדם שעובד במקום מסוים, יכול בסוף היום, לנתק את המחשב מחיבורי הקיר שלו ולקחת אותו אתו הביתה, ובמידת הצורך, להמשיך לעבוד מהנקודה שהפסיק, מהווה יתרון גדול שמשפר את ביצועי העובד.

יצרניות המחשבים הניידים מתחשבות בעת עיצוב דגם המחשב, בגודל ומשקל המחשב על מנת שאלה לא יהיו גדולים מידי עבור המשתמש הנודד. אילוץ מבני זה הוביל את היצרניות לפתח טכנולוגיות ממוזערות רבות ולפתח עיצובים מתקדמים וחכמים במיוחד. הבעיה היחידה הינה, שהעיצוב המתוחכם והצפוף של המחשב הנייד הופך אותו למורכב מאוד ברגע שצריך לבצע שדרוג או תיקון שלו.

זו אחת הסיבות שבגללה אנשים קונים לעיתים מחשב חדש ללא צורך אמיתי, במקום לבצע תיקון של הישן. אי לכך, חשוב לומר, במידה ויש לכם בעיה עם סוללת המחשב, מחיר תיקון סוללה במחשב נייד הינו סביר ומצדיק את התיקון.

 

המחשב הנייד והסוללה הפנימית

המחשב הנייד שואב את כוחותיו ואת המתח החשמלי שלו מהסוללה, היא מקור כוחו, כל זמן שהמטען אינו מחובר לשקע חשמל. בשנים קודמות הגיעו המחשבים הניידים עם סוללות חיצוניות אותן היה ניתן לתקן ולהחליף בקלות רבה. המחשבים הניידים החדשים מגיעים כבר עם סוללת ליתיום קטנת ממדים, היא זו שמספקת להם את המתח החשמלי לו הם זקוקים, גם עבור תהליכים שנמשכים כשהמחשב כבוי.

על מנת לשכלל את המחשבים הניידים הוחלפו הסוללות החיצוניות בסוללות פנימיות, חזקות יותר, קומפקטיות יותר ואינטגרליות, מורכבות בתוך מארז המחשב הנייד. החברה שכמו בדרך כלל עשתה את השינוי ראשונה הייתה חברת אפל. הסוללה הפנימית גרמה לכך שמחיר תיקון סוללה במחשב נייד יהיה גבוה יותר בשל מורכבות הגישה אליה.

 

החסרונות של הסוללה הפנימית

קיים חסרון אחד משמעותי ביותר לסוללה הפנימית במחשב נייד והוא הגישה המורכבת למיקומה. העובדה שהסוללה פנימית ויש לפרק את המחשב כדי להגיע אליה, הופכת את פעולת החלפת הסוללה לפעולה שרק איש מקצוע יכול וצריך לבצע. חסרון נוסף של הסוללות הפנימיות הינו העובדה שהן נוטות להתחמם ובמקרים של תקלה, הן עלולות לפגוע ברכיבים אלקטרוניים אחרים במחשב.

לאנשים שזקוקים לשעות עבודה רבות ללא יכולת לבצע טעינה מומלץ מאוד לרכוש סוללה ניידת, זו למעשה סוללה חיצונית שתספק להם עוד מספר שעות של עבודה ללא טעינה. לחסרונות שצוינו לעיל ישנה השפעה על מחיר תיקון סוללה במחשב נייד שהפך ליקר יותר.

 

מחיר תיקון סוללה במחשב נייד

סקרים שנעשו בנושא בעיות בסוללות המחשב הנייד מצאו, מרבית האנשים אינם מעוניינים לתקן סוללה תקולה ומרבית אנשי המקצוע, אינם ממליצים על תיקון סוללה אלא, על החלפתה בסוללה חדשה. אי לכך, ניתן לומר, מחיר תיקון סוללה במחשב נייד מתייחס בעיקר להחלפת הסוללה בחדשה ותקינה.

מחיר החלפת סוללה במחשב נייד נע בין 700 ל- 800 שקלים, תלוי ביצרנית ודגם המחשב וכן, במחיר שגובה הטכנאי על העבודה. מרבית הטכנאים הפרטיים ומעבדות המחשבים, גובים סכום זהה עבור הליך זה והמחיר כולל את העבודה ואת הסוללה החדשה.

 

כיצד תדעו שהסוללה שלכם תקולה?

הדבר הראשון שקורה כשישנה בעיה בסוללה של המחשב הוא, הופעת הודעת מערכת על כך שיש להחליף את הסוללה. המחשבים החדשים, על פי רוב, מזהים כשיש בעיה כלשהי בסוללה והם מתריעים על כך. פרט לכך, סוללה תקולה לא תצליח להיטען כלל ולא יהיה לכם קשה לשים לב לעניין, מכיוון שהסוללה תישאר ריקה ואתם תאלצו לעבוד כשהמטען מחובר לשקע חשמל.

סימן נוסף שימחיש לכם שקיימת בעיית סוללה הוא, שהסוללה תעבוד אחרי טעינה מלאה כביכול, דקות ספורות בלבד. כשהסוללה תקולה, מחיר תיקון סוללה במחשב נייד הופך רלוונטי מאוד.

 

הטריקים שיאריכו את חיי הסוללה שלכם

ישנם טריקים קטנים ופשוטים שמאריכים מאוד את חיי הסוללה של המחשב הנייד למשל, מומלץ לא לבצע טעינות ארוכות שגורמות לסוללה להתחמם מאוד, דבר שמקצר את חייה. בנוסף, בצעו טעינות קצרות בלבד, ברגע שהסוללה צריכה טעינה, טענו אותה בשני חלקים הראשון, עד 50 אחוזים מנפח הטעינה והשני, יבוצע רק לאחר 20 דקות עבודה במחשב עד לטעינה מלאה. טעינה שמתנהלת בצורה הזאת מאריכה את חיי הסוללה.

טריק קטן נוסף, אל תאפשרו למחשב אף פעם להגיע לפריקה מלאה, כשהמחשב מגיע למצב שנותרו 20 אחוזים לפריקה, חברו את המטען והטעינו כפי שתואר קודם לכן, טעינה אחת עד 60 אחוזים, עבודה של 20 דקות, טעינה נוספת למצב מלא. דבר אחרון, על מנת שמחיר תיקון סוללה במחשב נייד לא יהיה מעניינכם, אל תשאירו את הסוללה ריקה זמן ממושך, מדובר בדרך הבטוחה להרס מהיר של הסוללה.

 

סיכום קצר

מחיר תיקון סוללה במחשב נייד אינו זול בפני עצמו אולם, הוא ללא ספק עדיף אל מול העלות של רכישת מחשב חדש. מחיר תיקון סוללה במחשב נייד המהווה את עלות ההחלפה שלה, אטרקטיבי ומאפשר לכם ליהנות מהמחשב שבוודאי עלה לכם לא מעט, עוד שנתיים שלוש לפחות.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?