מחיר תיקון מאוורר במחשב נייד

מחפשים טכנאי מחשבים? ריכזנו עבורכם את טכנאי המחשבים והמעבדות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

מזג האוויר במדינת ישראל ידוע כמזג אוויר חם ולח מאוד, כדי לחיות בשלום עם מזג אוויר מסוג זה, בכל בית, דירה ומשרד, ניתן למצא מזגן מרכזי המקרר את המרחב כולו או, מזגנים עיליים, בעוצמות שונות, שמקררים כל חדר וחדר במרחב.

רכיבים אלקטרוניים אינם אוהבים חום ולחות, אי לכך, בכל מחשב נייח ונייד כאחד, מותקנים מאווררים קטנים שתפקידם לייצר קירור של המארז כולו וקירור נקודתי לרכיבים שנוטים להתחמם יותר מאחרים כמו, לוח האם או הדיסק הקשיח. כשמאוורר מתקלקל והמחשב מתחמם, יש לתקן זאת באופן מידי. מהו מחיר תיקון מאוורר במחשב נייד?

מחיר תיקון מאוורר במחשב נייד

מחיר ממוצע לתיקון מאוורר במעבדת מחשבים או אצל טכנאי מחשבים פרטי הינו 325 שקלים. המחיר כולל את עלות התיקון במידה וזה אפשרי. במידה והמאוורר תקול בצורה שלא ניתן לתקן, עלות החלפת מאוורר במחשב נייד תנוע בין 300 ל- 450 שקלים, כולל המאוורר החדש, מחיר המאוורר משתנה מעט בין יצרן ליצרן. מחיר תיקון מאוורר במחשב נייד עלול להשתנות מעט בהתאם למעבדה או הטכנאי.

 

Computer overheating due to a faulty fan

In laptop computers you will find, for the most part, between one and three fans whose job it is to cool the entire case, the motherboard separately and the hard disk separately. Electronic components heat up during operation, so it is very important to take care of their cooling. Overheating of one of the computer components may cause a complex malfunction that often requires component replacement.

התחממות מחשב נייד היא תקלה שכיחה מאוד, תקלה זו היא פועל יוצא, בדרך כלל, של מאוורר שהפסיק לפעול. בכל מערכת קירור של מחשב נייד ניתן למצא לפחות מאוורר צלעות אחד ומשחה טרמית, תקלה באחד משני אלמנטים אלה, תגרום להתחממות יתר של המחשב הנייד, דבר שיגרור בעיות חמורות בביצועי המחשב.

תקלת התחממות יתר שאינה מטופלת בזמן תגרום לבעיות מורכבות ולעלויות תיקון גבוהות. מחיר תיקון מאוורר במחשב נייד משתנה בהתאם לאופי התקלה במאוורר.

How do you know that there is a fan problem in the laptop?

קיים מגוון תסמינים המעידים על כך שבמחשב הנייד שלכם קיימת תקלה במאוורר:

  • רעשים לא מוכרים שמשמיע המחשב במהלך העבודה.
  • עבודת מחשב איטית ממה שאתם רגילים ושגיאות קופצות.
  • פעולה איטית וחלקית מאוד של מערכת ההפעלה המותקנת במחשב.
  • המחשב הנייד מתחיל לבצע כיבוי עצמי מבלי שאתם ביצעתם את פעולת הכיבוי.
  • מורגשת התחממות יתר בגוף המחשב הנייד.
  • מאוורר המחשב הנייד הפסיק לחלוטין את פעולתו או שמנגד, הוא מסתובב הרבה יותר מהר ממה שהוא אמור להסתובב.

מחיר תיקון מאוורר במחשב נייד נקבע גם בהתאם למצב המאוורר והאם ניתן לתקנו.

 

The fan on the laptop – ID card

המאוורר הוא אחד הרכיבים החשובים בכל מחשב נייד, הוא אמור לפעול ללא הפסקה במטרה לקרר את המעבד ובנוסף, הוא מונע התחממות יתר של מארז המחשב כולו. כמו כן, חשוב לוודא שהמשחה הטרמית, הנמצאת בין גוף הקירור לבין שטח המעבד לא תתייבש.

למשחה הטרמית חשיבות גבוהה בשימור הטמפרטורה של המעבד. מעת לעת, מומלץ לבצע ניקוי של המאוורר מאבק על מנת שזה, לא יחסום את פתחי האוורר ויקשה על תפקודו של המאוורר בשלב מסוים. מחיר תיקון מאוורר במחשב נייד מושפע בין השאר מהיחס האחראי של הטכנאי, שמחליט לבצע פעולות תחזוקה חשובות נוספות.

 

כשאין ברירה ויש לבצע החלפת מאוורר במחשב נייד

במקרים מסוימים של תקלה במאוורר של המחשב הנייד, לא יהיה מנוס ותדרשו לבצע החלפה של המאוורר. אל תנסו בשום אופן לתקן או להחליף לבד מאוורר במחשב נייד, אתם עלולים לבצע נזק מורכב ובלתי הפיך. ישנם מקרים בהם מצב המאוורר כבר אינו מאפשר תיקון והאופציה היחידה הינה החלפת מאוורר.

הפעולה תתבצע בצורה הבאה: דבר ראשון, יתבצע ניקוי כללי של גוף הקירור לאחר מכן, תוחלף בכל מקרה ותחודש המשחה הטרמית. השלב הבא יהיה החלפה הלכה למעשה של המאוורר ולסיום, יש לבדוק את תפקוד המאוורר החדש ומערכת הקירור כולה תחת עומס. לעיתים, מחיר תיקון מאוורר במחשב נייד הוא מחיר החלפת מאוורר.

 

תחזוקה שוטפת של מערכת האוורור והקירור במחשב

בעיה מוכרת מאוד הינה הצטברות של אבק בפתחי האוורור של המחשב הנייד. אבק שמצטבר על פתחי האוורור יגרום בוודאות להתחממות יתר של המחשב ובסופו של דבר המאוורר יפסיק לפעול מכיוון שפתח האוורור יהיה לגמרי סתום. חשוב לדעת, כשטמפרטורת המחשב עולה מעל למותר, חיישן הטמפרטורה שנמצא במחשב, יגרום לכיבוי אוטומטי של המחשב ולא תוכלו לעבוד עם המחשב.

מחיר תיקון מאוורר במחשב נייד מושפע מרמת התחזוקה השוטפת של המחשב. תחזוקה שוטפת ושמירה על ניקיון פתחי האוורור והמאוורר עצמו, תסייע במניעת הבלאי ולהתחממות המחשב שלא לצורך. מומלץ פעם בחודש לבצע ניקוי של פתחי האוורור על מנת למנוע מראש הצטברות של אבק. במידה ונוצרה תקלה במערכת הקירור של המחשב הנייד עליכם לתת את המחשב לתיקון בידי אנשי מקצוע.

על פי רוב, תיקון המאוורר דורש פירוק מלא של המחשב הנייד, רק אצל יצרניות ספציפיות ניתן לעיתים למצא, בחלק התחתון של המחשב, פתח מיוחד שבתוכו נמצא המאוורר. פתיחת המכסה של פתח זה קלה מאוד ומאפשרת גישה נוחה למאוורר. מחיר תיקון מאוורר במחשב נייד יהיה נמוך יותר במידה וקיים פתח אחורי כזה.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?